بازدید 25375

یونان برای نجات خود به ایران روی آورد

در سال 2010، یونان 46 درصد نیاز نفت خود را از روسیه و 16 درصد آن را از ایران تهیه کرده و کشور‌های دیگری همچون قزاقستان و عربستان 10 درصد، لیبی 9 درصد و عراق 6 درصد، بخش دیگری از نیاز انرژی این کشور را تامین کرده اند ، اما چه اتفاقی افتاده است که در چنین شرایطی یونان روسیه را رها کرده و به دنبال تامین نفت خود از ایران است ؟
کد خبر: ۲۰۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹ 12 November 2011
سرویس بین‌الملل ـ یونان برای نجات اقتصاد خود به کمک ایران نیاز پیدا کرده است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» خبری را منتشر کرده که بنا بر آن، یونان در شرایط کنونی اقتصاد خویش برای تأمین انرژی مورد نیاز خود، دست به دامان ایران شده است.

بنا بر این گزارش، یونان که خود تولید داخلی نفت ندارد، برای تأمین انرژی خود به واردات نفت ایران و روسیه وابسته شده است.
این در حالی است که در سال 2010، این کشور 46 درصد نیاز نفت خود را از روسیه و 16 درصد آن را از ایران تهیه کرده و کشور‌های دیگری همچون قزاقستان و عربستان 10 درصد، لیبی 9 درصد و عراق 6 درصد، بخش دیگری از نیاز انرژی این کشور را تهیه کرده‌اند.

اما در اوضاع کنونی اقتصادی این کشور، روسیه دیگر حاضر نیست به یونان نفت بفروشد و وارد کنندگان یونانی نیز این موضوع را پنهان نمی‌کنند که از ایران نفت می‌خرند، چرا که در اوضاع کنونی اقتصادی، بسیاری از کشور‌ها به یونان نفت نمی‌فروشند. این در حالی است که هم‌اکنون ایران فقط نمی‌تواند به ایالات متحده نفت صادر کند و برای صدور نفت به دیگر کشورهای اروپایی مشکلی ندارد.

در صورت واقعیت داشتن چنین خبری، بی‌گمان افزایش صادرات نفت ایران، جایگزین صادرات نفت روسیه به این کشور شده است؛ اما آنچه در این برهه باید به آن توجه داشت، دقت در گشایش اعتبار یونانی‌ها و نیز بررسی و دقت در شیوه پرداخت پول نفت ایران است؛ مسأله‌ای که پیش از این درباره کشوری هم چون هند هم پیش آمد.

هرچند هند بحران اقتصادی هم نداشت، برای پرداخت پول نفت ایران به دلیل محدودیت‌های موجود، مشکلاتی داشت.

بنابراین، هم‌اکنون درباره یونان که با بحران اقتصادی و خطر ورشکستگی هم روبه‌روست، مسئولان ایرانی باید دقت دوچندانی داشته باشند که برای دریافت پول نفت ایران، دچار دردسر و  گرفتاری‌های بعدی نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
حالا پول در بساط داره که پرداخت کنه ؟ یا مثل هندوستان امروز فردا میکنه ؟
مثل هندوستان نفت را دادیم و بعد بدو دنبال پولش
باید از زبده ترین متخصصین حقوق تجارت و حقوق بین الملل استفاده بشه تا مشکل تحریم مانع پرداخت پول از طرف یونانی نشه.
درست است که ضعیف نوازی ازخصلتهای ذاتی ماایرانیان است اما نبایدازیادببریم یکی ازرایهایی که دراتحادیه اروپابه تحریم ایران داده شده ازآن همین یونان است.
معلومه برای چی امده سراغ ایران
میخواد نفت بخره و پول هم نده.
از یونان s300 بگیریم بهشون نفت بدیم چطوره؟
کافیه صدور ویزا برای ایرانیان را لغو کنه . به سال نرسیده بالای 2 میلون توریست ایرانی میروند و انجا اقتصادش نجات پیدا میکنه .
اتفاقاً فرصت خوبی برای ایران فراهم شده :
1- سایر کشورهای اروپایی هم هر وقت با بد قولی روسها در صدور نفت و گاز روبرو می شوند یاد می گیرند سریع به دنبال ایران بیایند.
2- ترکیه ناتو و نوکر آمریکا که به متحد ما در خط مقدم مقاومت یعنی سوریه فشار میاره ایران با نفوذ روی یونان که در قضیه قبرس با ترکها اختلاف داره و انگولک یونانی های قبرس تلافی در میاره
3- ژست حمایتی ایران از یک کشور اروپایی و عضو حوزه یورو برای ایران پرستیژ زیادی بخصوص در این اوضاع و احوال پریشان اقتصادی اروپا ایجاد می کنه و در هر قضیه ای با طرفهای اروپایی قدرت چانه زنی ما را بیشتر می کنه
بنا بر این موارد باید حتی المقدور به یونان کمک کنیم
و البته مسنولان ایرانی باید توجه داشته باشند یونان که یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپاست با ترکیه اختلافات دیرینه دارد. لذا به نظر می رسد در موفعیت کنونی داشتن روابط خوب و مستحکم با کشور یونان و کمک به این کشور که دارای تمدنی کهن است به سود ایران باشد. جهانگردان ایرانی نیز در صورت امکان ، بهتر است بجای ترکیه ، کشور زیبای یونان را برای مقصد گردشگری خود برگزینند.
اگر ایران زرنگی کند و کالاهای سرمایه ای کشور یونان را با قیمت مناسب خریداری کند ، نیازی به دریافت پول نیز نیست و این کار ایران ضمن کمک به کشور یونان اثبات می کند که هم این کشور را از ورشکستگی نجات داده و هم این که کالای سرمایه از این کشور دریافت نموده و به این طریق تحریم ها را نیز به خوبی مدیریت کرده .
دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. آخرش پول ايران را مي دهند و پالايشگاه هاي ما هم متوقف نمي شوند. چرا منفي مي بينيد؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی