بازدید 32630

پايان زندگي دختر اسيدپاش در زندان

حدود يك هفته قبل به زيارت امام رضا(ع) رفته بودم در صحن امام هشتم(ع) با دل شكسته‌ام راز و نياز مي‌كردم و به آقا گفتم: شما خودتان از حال و روزم خبر داريد و مونا هم محكوم به قصاص شده است اما نمي‌توانم اين حكم را اجرا كنم. پس آينده و سرنوشت خودم و «مونا» را به خداوند واگذار مي‌كنم.
کد خبر: ۲۰۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱ 05 November 2011
ایران: دختر اسيدپاش كه با حكم دادگاه كيفري استان همدان محكوم به قصاص شده بود، به خاطر عذاب وجدان، روز پنجشنبه در زندان به زندگي‌اش پايان داد.

مونا- 29 ساله- كه كارشناس حسابداري بود، به دنبال رابطه پنهاني با همسر زن جواني به نام طاهره بهرامي و در انتقامي كور، صبح 15 ارديبهشت سال 89 با طرح نقشه قبلي با يك ظرف چهار ليتري اسيد به خانه طاهره رفت و او و دختر خردسالش را هدف اسيدپاشي قرار داد.

«مونا» مدتي بعد با رديابي‌هاي ويژه پليسي دستگير و به اسيدپاشي اعتراف كرد. او در جلسه محاكمه به هيأت قضايي دادگاه كيفري استان همدان گفت: جعفر- همسر طاهره- راننده ميني‌بوس محل كارم بود كه يك سال قبل با هم آشنا شديم.

او مدتي پس از دوستي‌مان قول ازدواج داد و گفت مي‌خواهد از همسرش جدا شود اما با گذشت اين مدت، هر وقت از او مي‌پرسيدم چرا با هم ازدواج نمي‌كنيم، مي‌گفت همسرش حاضر به جدايي نيست. مدتي بعد هم متوجه شدم جعفر از ارتباط پنهاني‌مان فيلم و عكس گرفته و از آنجا كه مرا به ماده مخدر شيشه معتاد كرده بود، مجبور به اطاعت از حرف‌هايش بودم.

از سوي ديگر، به دليل اين كه جعفر ذهنيت بسيار بدي از طاهره برايم ساخته بود، در تصميمي هولناك به خانه طاهره رفتم و ظرف اسيد را به صورتش پاشيدم. در همان لحظه دخترش- پانيذ- هم آنجا بود كه او نيز آسيب ديد. بدين ترتيب قضات دادگاه پس از پايان جلسه محاكمه، دختر اسيدپاش را به قصاص اعضاي بدن و پرداخت ديه محكوم كردند. سپس پرونده براي اعلام نظر نهايي به ديوان عالي كشور ارسال شد.

صبح ديروز طاهره بهرامي- قرباني اسيدپاشي- گفت: باور نمي‌كنم او خودكشي كرده باشد. من و خانواده‌ام با شنيدن اين خبر شوكه شده و باورمان نمي‌شود كه او مرده باشد.

وي در ادامه گفت: صبح ديروز از زندان مركزي همدان با ما تماس گرفتند و خبر دادند «مونا» خودش را حلق‌آويز كرده است. بلافاصله ساير زنان زنداني با اطلاع از موضوع مأموران را باخبر كرده و او با آمبولانس به بيمارستان بعثت- همدان- منتقل شد اما پزشكان پس از معاينات لازم، مرگ او را تأييد كردند.

طاهره در ادامه افزود: با اين كه مونا با اين كارش چشم‌ها، صورت و به عبارتي زندگي‌ام را از من گرفت اما هرگز راضي به مرگش نبودم. حال آن كه حكم قصاص از نظر قانوني و شرعي حق قانوني‌ام بود، اما مونا هيچ وقت در جلسات محاكمه و يا بعد از حادثه يك بار هم توبه نكرد و با من حرفي نزد. البته در جلسه دادگاه جمله‌اي گفت كه هرگز آن را فراموش نمي‌كنم. «تو چيزي نداشتي؛ حالا هم كه اسيد پاشيدم، هيچ چيز نداري و بايد تا آخر عمر خانه‌نشين باشي.» با اين حال كينه‌اي از او به دل نگرفتم و تصميم داشتم در هنگام قصاص مانند «آمنه» كه مجيد را بخشيد، من هم مونا را ببخشم.

وي درباره مجازات قصاص «مونا» گفت: وقتي حكم قصاص از سوي دادگاه كيفري استان همدان صادر شد، به خانواده‌ام گفتم من نمي‌توانم حكم را اجرا كنم. چه كسي حاضر است به جاي من حكم را اجرا كند كه همه گفتند: «ما هم نمي‌توانيم.» برخوردها نيز طوري بود كه از قصاص مونا گذشت كنم. اما مونا و خانواده‌اش يك بار هم با ما تماس نگرفتند.

قرباني اسيدپاشي ادامه داد: حدود يك هفته قبل كه با كمك روزنامه و مردم نيكوكار به زيارت امام رضا(ع) رفته بودم در صحن امام هشتم(ع) با دل شكسته‌ام راز و نياز مي‌كردم و به آقا گفتم: شما خودتان از حال و روزم خبر داريد و مونا هم محكوم به قصاص شده است اما نمي‌توانم اين حكم را اجرا كنم. پس آينده و سرنوشت خودم و «مونا» را به خداوند واگذار مي‌كنم. حالا هم كه از زيارت بازگشته‌ام خبر مرگ ناگهاني مونا را شنيدم. از يك طرف خوشحالم كه حكم قصاص به دست من اجرا نشده است اما از سوي ديگر از مرگ او بسيار غمگين و شوكه‌ام، چرا كه او هم جوان بوده و هزاران آرزو داشت، هر چند به بيراهه رفت و مرتكب گناه و اشتباه بزرگي شد. شايد هم او تاوان گناهش را داده است، چراكه دنيا دار مكافات است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۴
نبايدطاهره ميگفت اخرش ميبخشيدمش حتي اگه ميخواست اينكاروبكنه نبايدحالاكه اون مرده اينوميگفت بقيه به اميدبخشش اين جناياتوادامه ميدن
حالا اگه یه مرد اسیدپاش بود تیتر یک رسانه ها می شد.نمیدونم این مردستیزی و تبعیض جنسیتی بر علیه مردها کی میخاد تموم بشه
درصورتی که مونا خودکشی نمی کرد باید توصورتش اسید می پاشیدند تا درس عبرتی برای بقیه بشه و هوس اسید پاشیدن نکنند خدا را شکر که خودکشی کرد وگرنه طاهره از روی حماقت رضایت می داد اونوقت اگر کسی هم فکر اسیدپاشی به ذهنش می رسید می دید انگار بدم نیست آخرش بخشیده می شه!!!!!!!
هیچکس نگفت تو زندان چطور موفق به خودکشی شده!؟؟ آنهم حلق آويز!!؟؟
با کمال تاسف برخی از مردان برای رسیدن به مقاصد شوم خود و لذت آنی اغلب به دختران قول دروغ ازدواج می دهند و به لذت خود می رسند. در این میان دختران ساده لوح که از اعتقادات کمتری برخورداند به دام می افتند و چنین فجایعی رخ می دهد. مسئولین محترم شما را به خدا به توصیه روانشناسان و جامعه شناسان اهمیت بدهید و به مسائل جنسی جامعه توجه کنید بخدا به همین دلیل جامعه خیلی نا امن است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
تو مطمئنی که همیشه مرد‌ها مقصرند و خانم‌ها هم فریب آنها رو میخورند؟ شاید هم به گفته شما خدا به زنها عقل نداده که فکر کنند و به قول شما فریب نخورند؟ نه خانم محترم، اگر همین خانم‌ها هم خودشان مشکلی‌ نداشتند، هرگز همراه آقایان نمیشدند، اگر نگوییم که از ابتدا برخی‌ از همین خانم‌ها آقایان را فریب میدهند. مثل قضیه بالا، آخه آمنه که میدونسته این راننده مینی‌ بوس زن و بچه داره، چرا پس پاپیچ این بابا شد که زنت را طلاق بده و با من ازدواج کن؟ چرا با طاهره و بچه خردسالش چنین جنایتی را انجام داد؟ چرا نه تنها اظهار شرمندی و طلب حلالیت نکرد، که تازه با زخم زبان طاهره را آزار داد؟ آخه آدمی‌ که سالم باشه و فقط فریب خرده باشه چنین کارهایی میکنه؟ یا اینکه خود این خانم از ابتدا خرده شیشه داشته و باعث بدبختی یک خانواده شده؟ باز هم میگید همیشه این آقایان هستند که خانم‌ها را فریب میدهند نه؟ یا این که هر دو طرف مقصر هستند؟ کمی‌ انصاف هم بد نیست.
يا امام رضا
دمت گرم با اين گذشتت .آدم مي مونه چي بگه !
برو بابا ...هیمن حرفها و گذشت های الکیه که این جور کارهارو هرروز بیشتر و بیشتر می کنه ...گذشته دیگه چه صیغه ایه... اتفاقا بد شد که راحت مرد باید جون به لب می شد تا آرزوی مرگ کنه
فیلم هندی .لطفا گذشت نکنید که اینکار شما باعث جری شدن و تحریک افراد جدیدی به این کار کثیف می شود
يه مرد از روي شهوت و بي مسئوليتي به راحتي زندگي دو زن بيچاره رو به باد مي ده اين وسط هيچ كس هم اون رو مقصر نمي دونه!
تو زندان از کجا طناب آورده؟
چرا تمام کسانی که اسید روشون ریخته می شه فامیلی شون بهرامیه!!! آمنه بهرامی، طاهره بهرامی ...
پاسخ ها
ع بهرامی
| United States |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
اینم از شانس ما بهرامی هاست دیگه . هر کی را برق میگیره ما را اسید....
چه کسی پاسخگوت؟
واقعا که بدترين کاري که ميشه با يه نفر کرد همين اسيدپاشيه خدا برا کسي نخواد ولي از مرگم بدتره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار