بازدید 6825

ایران‌ایر: تحریم یاتا را دور زدیم

در حالی که هما با اغلب شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی بیش از 150 قرارداد دارد، اما پس از تحریم یاتا اگر یک ایرانی قصد داشته باشد در جایی از دنیا بلیت هواپیماهای ایران‌ایر را از آژانسی خریداری کند، موفق نخواهد شد.
کد خبر: ۲۰۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳ 02 November 2011
مدیرعامل هما ضمن انتقاد از تحریم غیرقانونی این ایرلاین توسط انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، گفت: این تحریم، فروش بلیت هما را در آژانس‌های بین‌المللی با مشکل مواجه کرده بود که در این راستا روش‌های فروش را تغییر دادیم.

به گزارش فارس، فرهاد پرورش که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در خصوص تحریم‌های اخیر هما از سوی یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی)، اظهار کرد: خدماتی را که یاتا هما را از آن محروم ساخته، سیستم فروش بلیت و مشابه آن در مورد بار است و نتیجه این خدمات این است که اگر آژانسی در دنیا بلیت هما را به فروش می‌رساند پول از طریق سیستم مربوطه به حساب هما واریز می‌شد، البته روند معکوس این امر نیز وجود دارد و این رابطه بین شرکت‌های هواپیمایی است و ارتباطی به تحریم و مسائل سیاسی ندارد‌.

پرورش با اشاره به اینکه در تحریم یاتا خرید بلیت هما از آژانس‌های کشورهای اروپایی امکان پذیر نیست، یادآور شد: در حالی که هما با اغلب شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی بیش از 150 قرارداد دارد، اما پس از تحریم یاتا اگر یک ایرانی قصد داشته باشد در جایی از دنیا بلیت هواپیماهای ایران‌ایر را از آژانسی خریداری کند، موفق نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم اخیر یاتا موجب کاهش فعالیت هما شده است، اظهار کرد:‌ معمولا برای تحریم‌ها راه‌حل‌هایي داریم تا با آنها مبارزه کنیم؛ در حال حاضر نه تنها پروازها را قطع نکرده‌ایم بلکه پروازهای حجاج را در کنار انجام تمامی پروازهای بین‌المللی و داخلی خود به پروازهای هما افزوده‌ایم.

پرورش خاطرنشان کرد: در همین راستا روش‌های فروش بلیت را در آژانس‌های بین‌المللی تغییر داده‌ایم و ارتباط قطع شده را دو‌باره برقرار کرده‌ایم. مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: قطعا این روش‌ها برای دور زدن تحریم، هزینه‌های هما افزایش داده است، اما تمامی دست‌اندرکاران این شرکت هوایی با علاقه‌مندی و شوق فراوان تنها به فکر مبارزه با تحریم‌های ناجوانمردانه این شرکت‌ هواپیمایی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار