بازدید 4000

استيضاح حق مسلم نمايندگان است

با كمال تأسف بايد گفت که نگاه موجود به استيضاح، برداشتي كاملا منفي است، در حالي‌كه استيضاح مي‌تواند نقاط قوت دستگاه اجرايي را نشان داده، روشنگري و تقويت آن را در پي داشته باشد.
کد خبر: ۲۰۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶ 31 October 2011
سرویس مجلس ـ استيضاح حق مسلم نمايندگان و از جمله وظايف آنهاست.

علي‌اصغر يوسف‌‌نژاد، نماينده مردم ساري در مجلس شوراي در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، ضمن بيان این مطلب افزود: يكي از موضوعاتي كه مجلس آن را از وظايف و تكاليف نمايندگان مشخص كرده، طرح سؤال، تذكر، تفحص و استيضاح مسئولان اجرايي است.

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن با بیان اینکه استيضاح وزير اقتصاد در راستاي همين بعد نظارتي تعريف شده است، افزود: با كمال تأسف، بايد گفت نگاه موجود به استيضاح، برداشتي كاملا منفي است، در حالي ‌كه استيضاح مي‌تواند نقاط قوت دستگاه اجرايي را نشان داده، روشنگري و تقويت آن را در پي داشته باشد.

نماينده مردم ساري تأكيد كرد: اگر استيضاح واقع بينانه و درست باشد، بايد از سوي مسئولان استقبال شود، زيرا زواياي كار و شرح وظايف آنها را روشن مي‌كند. در عين حال، اگر دستگاه اجرايي، نياز به كمك داشته باشد نيز مجلس پيشقدم مي‌شود.

يوسف‌نژاد البته توضيح داد: اما در برخي موارد، دیده مي‌شود كه استيضاح از حالت طبيعي بیرون می رود و مسائل سياسي، منطقه‌اي و فرعي كه خارج از حوزه وظايف وزير است، در استيضاح برجسته‌تر مي‌شوند.

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: هم اکنون مسائل مربوط به اختلاس هم از سوي قوه قضاييه و هم از سوی مجلس در حال بررسي است و بايد منتظر نتيجه اين بررسي‌ها بمانيم.

اين نماينده مجلس هشتم در پایان گفت: البته مي‌پذيرم كه اقتصاد كشور تا اندازه اي تحت‌ تأثير عوامل و مسائل سياسي است. اقتصاد بايد از سياست جدا شود و از تصميمات مقطعي فاصله بگيرد تا جايگاه اصلي خود را بازيابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی