بازدید 3005

مكالمات تلفني در لندن زير چتر پليس

از اين پس، پليس انگلستان مي تواند مكالمه هاي تلفني را از راه دور قطع كند، تماس هاي هدف را ساده تر از گذشته شنود كند و از كاربران مخابرات در بخش هاي مورد نظر، اطلاعات آماري به دست آورد.
کد خبر: ۲۰۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷ 31 October 2011
راه اندازي فنآوري جديد پيگرد، شناسايي و شنود تماس هاي تلفني در كلانشهر لندن، به پليس اجازه مي دهد، چتر جاسوسي را بر تمامي مكالمه هاي تلفني شهروندان حتي قانون مداران بگستراند.

به گزارش ايرنا، روزنامه ديلي ميل روز دوشنبه نوشت: از اين پس، پليس انگلستان مي تواند مكالمه هاي تلفني را از راه دور قطع كند، تماس هاي هدف را ساده تر از گذشته شنود كند و از كاربران مخابرات در بخش هاي مورد نظر، اطلاعات آماري به دست آورد.

اين روزنامه افزود: شهرونداني هم كه هيچ پيشينه سوئي ندارند، مي توانند مورد جاسوسي پليس قرار بگيرند.

پرشمارگان ترين روزنامه انگلستان همچنين نوشت: پليس كلانشهر لندن، سامانه جديد شنود را از شركت 'داتونگ پي ال سي' در ليدز خريده است كه با دستگاه هاي امنيتي ايالات متحده، وزارت دفاع انگليس و برخي حكومت هاي خاورميانه نيز همكاري دارد.

فنآوري جديد، در هر دقيقه كدهاي شناسايي صدها تلفن را پردازش مي كند و به پليس امكان مي دهد حتي جابجايي مكالمه كنندگان را نيز زير نظر بگيرد.

خبر نصب سامانه جديد توسط پليس لندن، از هم اكنون زنگ خطر را براي حقوقدانان و فعالان حقوق شهروندي به صدا در آورده است.

نيك پيكلز مدير گروه دفاع از آزادي و حقوق مدني موسوم به 'بيگ برادر واچ' گفت: سيستم جديد پليس امكان شنود همگاني و بي پايه و اساس را فراهم خواهد كرد.

در سال 2009، دولت انگليس از انتقال فنآوري شركت داتونگ به يك كشور آسيايي با اين توجيه جلوگيري كرد كه ممكن است در خدمت پايمال كردن حقوق بشر قرار گيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی