بازدید 6955

ساخت یک پایگاه آمریکایی در کردستان عراق

"مقتدا صدر" رهبر جریان صدر اظهار داشت که معتقد است آمریکا به وعده خود مبنی بر عقب‌نشینی کامل از عراق عمل نمی‌کند و این عقب‌نشینی به طور کامل صورت نخواهد گرفت.
کد خبر: ۲۰۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴ 31 October 2011
رهبر جریان صدر با هشدار درباره این‌که نیروهای آمریکایی قصد خروج کامل از عراق را ندارند، از ساخت یک پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه کردستان خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "الحیات"، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر اظهار داشت که معتقد است آمریکا به وعده خود مبنی بر عقب‌نشینی کامل از عراق عمل نمی‌کند و این عقب‌نشینی به طور کامل صورت نخواهد گرفت.

این درحالی است که طبق توافقنامه امنیتی امضاء شده میان بغداد و واشنگتن در سال 2008، تمام نظامیان آمریکایی باید از خاک عراق خارج شوند اما آمریکا با توجه به تحولات منطقه ترجیح می‌دهد که در عراق باقی بماند به همین دلیل از ترفندهای مختلفی برای حضور نظامی خود در عراق استفاده می‌کند.

مقتدا صدر تصریح کرد: واقعیت موجود در عراق برخلاف آن چیزی است که رسانه های غربی تلاش دارند، آن را القاء کنند. آنها تاکید می‌کنند که تمامی نیروهای اشغالگر در حال ترک عراق هستند اما برخی اطلاعات در دست است که نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها در حال ساخت یک پایگاه نظامی در روستای "سبیران سه روو" در شمال غرب شهر "اربیل هستند. به همین دلیل به همه شما هشدار می‌دهم که آگاه باشید. همان‌طور که گفتم خواهم گفت، عقب‌نشینی کلی بر اساس آن چیزی که ما می‌خواهیم صورت نخواهد گرفت و آمریکایی‌ها تنها از دید خود کاملا عقب‌نشینی کرده‌اند.

تداوم رایزنی‌ میان بغداد و واشنگتن درباره ابقای مربیان نظامی آمریکایی در عراق
 
از سوی دیگر "فالح فیاض" مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق و یکی از رهبران حزب الدعوة اکنون در آمریکا به سر می‌برد و این روزنامه فرامنطقه‌ای چاپ لندن ادعا می‌کند که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد وی از مالکی اجازه دارد تا درباره باقی‌ماندن تعدادی از مربیان نظامی آمریکایی در عراق، پس از سال جاری میلادی با مقامات آمریکایی گفت‌وگو کند.

کردها خواستار ابقای نظامیان آمریکایی در عراقند

"عادل برواری" مشاور مالی در امور منطقه کردستان نیز در این‌باره گفت: "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان و تمامی رهبران احزاب کردی بر ضرورت باقی ماندن نیروهای آمریکایی در مناطق مورد منازعه و اختلاف اصرار دارند.

بارزانی نیز پیش از این در گفت‌وگو با العربیه هشدار داده بود که در صورت عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، جنگ داخلی در این کشور آغاز خواهد شد.
 


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی