بازدید 3475

فولادگر: انتخابات اتاق تعاون قانوني نيست

اين مسأله به واكنش تند اتاق تعاون و اعتراض از دخالت طيف دولتي در پارلمان بخش تعاوني كشور و همچنين نمايندگان مجلس منجر شد. در همين راستا، كميسيون اصل 44 و كميسيون اجتماعي مجلس نيز انتخابات گذشته اتاق تعاون را بی‌اعتبار خوانده و خواستار ابقای هيأت مديره پیشین تا رفع ابهامات شدند.
کد خبر: ۲۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱ 31 October 2011
سرويس اقتصادي ـ ماجراي تلاش براي تغيير در تركيب اتاق تعاون ايران، در حالي ادامه دارد كه درخواست 59 نماينده مجلس از شيخ الاسلامي براي حل موضوع دخالت در انتخابات اتاق بي‌نتيجه مانده و اكنون 102 نماينده مجلس، خواستار اجراي ماده 233 درباره وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي شده‌اند.

به گزارش «تابناك»، اما انجمن نظارت بر انتخابات كه نفر نخست انتخابات را پس از انتخابات رد صلاحيت و فرد ديگري را جانشين وي در نتايج انتخابات (عضو هيأت مديره) كرده بود، همچنان به کارهای خود ادامه داده و در نشست با نيمي از اعضاي هيأت مديره جديد، دبير كل جديدي براي اتاق تعاون برگزید.

به دنبال آن، اين مسأله به واكنش تند اتاق تعاون و اعتراض از دخالت طيف دولتي در پارلمان بخش تعاوني كشور و همچنين نمايندگان مجلس منجر شد و در همين راستا، كميسيون اصل 44 و كميسيون اجتماعي مجلس نيز انتخابات گذشته اتاق تعاون را بی‌اعتبار خوانده و خواستار ابقای هيأت مديره قبلي تا رفع ابهامات شدند.

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق تعاون گفت: ‌این انتخابات از نظر کمیسیون‌های اصل 44 و اجتماعی مجلس غیرقانونی است؛ بنابراین، دبیر کل جدید اتاق تعاون هم قانونی نیست و کسی نمی‌تواند خود را به عنوان دبیر کل جدید معرفی کند.

وی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف انتخابات اتاق تعاون ‌افزود:‌ تا هنگامی که به لحاظ حقوقی و قانونی، تکلیف انتخابات برگزار شده، روشن نشود، هیچ ‌کس نمی‌تواند خود را به عنوان دبیر کل جدید اتاق تعاون معرفی کند.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس در ادامه تأکید کرد: تا هنگامی که تکلیف قضایی انتخابات اتاق تعاون مشخص نشود، هیأت مدیره پیشین می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

فولادگر ادامه داد: در عین حال، ما با وزیر تعاون و کار مذاکراتی در این باره انجام داده‌ایم، اما باز هم اعلام می‌کنم که کمیسیون‌های اصل 44 و اجتماعی مجلس دبیرکل جدید اتاق تعاون را به رسمیت نمی‌شناسند.

بر پایه این گزارش، پیش از این نیز 102 نماینده در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، خواستار رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در جریان برگزاری انتخابات اتاق تعاون بر پایه ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس شده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل