بازدید 2288

بررسی ورود نابینایان به عنوان نماینده در مجلس

سالهاست که بند 6 ماده 28 مانع حضور افراد توانمند ولی نابینا در مجلس شده است در حالی که با فنآوری و علوم امروزی افراد نابینا هم می توانند پا به پای افراد بینا در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و حتی سیاسی گام بردارند.
کد خبر: ۲۰۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰ 30 October 2011
مدیرعامل انجمن باور با بیان اینکه تاکنون ورود نابینایان برای نشستن بر صندلی نمایندگی مجلس ممنوع بوده است گفت: ایران با قبول پیمان نامه حقوق معلولان جهان متعهد به اصلاح قانون شده تا نابینایان هم بتوانند در مجلس شورای اسلامی وارد شوند.

سهیل معینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این هفته دوفوریت اصلاح ماده 28 قانون انتخابات در مجلس به شور گذاشته می شود گفت: سالهاست که بند 6 ماده 28 مانع حضور افراد توانمند ولی نابینا در مجلس شده است در حالی که با فنآوری و علوم امروزی افراد  نابینا هم می توانند پا به پای افراد بینا در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و حتی سیاسی گام بردارند.

وی افزود: اگر نگاهی به کابینه دولت قبلی بریتانیا بیندازیم می بینیم که دو نفر از اعضای کابینه مانند وزیر کشور انگلیس (بلانک) نابینا بوده اند و این نشان از اجرای پیمان نامه حقوق معلولان جهان است.

معینی با بیان اینکه ایران از سال 87 عضو پیمان نامه حقوق معلولان شده است گفت: برای عمل به این پیمان نامه باید معلولان در عرصه های اجرایی کشور ورود پیدا کنند و نباید محرومیت برای آنها ایجاد کرد.

مدیر عامل انجمن باور در پاسخ به اینکه چند نابینا کاندیدای حضور در پست نمایندگی مجلس هستند گفت: مهم تعداد نیست حتی اگر هیچ کاندیدایی هم نباشد باید این قانون اصلاح شود تا انگیزه ای برای افراد نابینا تا حد نمایندگی مجلس به وجود آید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل