بازدید 2902

انتشار فرهنگ جامع سخنان امام حسن (ع)

این کتاب دارای دو بخش است؛ سخنان امام حسن علیه السلام، به ترتیب تاریخی، که در سه فصل تنظیم شده است؛ فصل اول: سخنان امام حسن علیه السلام در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، فصل دوم: سخنان امام حسن علیه السلام در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام و فصل سوم: سخنان امام حسن علیه السلام در زمان امامت.
کد خبر: ۲۰۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳ 30 October 2011
روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) ـ سید روح الله دعائی از انتشار کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن مجتبی(ع)  به همت گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، سید روح الله دعائی مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، از انتشار کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن مجتبی(ع) به همت گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم (ع) خبر داد.

دعائی گفت: از آنجا که کتابی که در بردارنده تمام سخنان آن حضرت و منابع آن ها باشد، در دسترس نبود، پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام بر آن شد تا سخنان دومین امام معمصوم علیه السلام را گرد آوردی کند.

وی افزود: این کتاب دارای دو بخش است؛ سخنان امام حسن علیه السلام، به ترتیب تاریخی، که در سه فصل تنظیم شده است؛ فصل اول: سخنان امام حسن علیه السلام در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، فصل دوم: سخنان امام حسن علیه السلام در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام و فصل سوم: سخنان امام حسن علیه السلام در زمان امامت.



مدیر روابط عمومی پژوهشکده با اشاره به ترتیب قرارگیری سخنان امام حسن علیه السلام در این کتاب گفت:سخنان امام به ترتیب موضوعی در چهار فصل قرار گرفته است؛ فصل اول: عقاید، فصل دوم: احکام، فصل سوم: اخلاق و فصل چهارم: ادعیه.

این مدیر پژوهشکده تصریح کرد: این مجموعه به دو زبان عربی و فارسی منتشر شده است. به این صورت که متن عربی احادیث در سمت راست و ترجمه فارسی آن در صفحه مقابل قرار گرفته است.

دعائی با اشاره به قسمت هایی از این کتاب گفت:در بخشی از این کتاب می خوانید:

دولابی با سند خود نقل کرده است:
حسن بن علی علیهما السلام فرمود خانمی با دو فرزند خود، خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله رسید و چیزی خواست. پیامبر صلی الله علیه و آله به او سه دانه خرما داد، و او به هریک از فرزندان خود، یک خرما داد و خوردند. سپس فرزندان به مادر خود نگریستند و مادر، آن یک خرما را نیز دو نیم کرد، و به هر یک، نصف آن را داد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: به سبب مهری که به فرزندان خود ورزید، خدا نیز به او مهر ورزید.
لازم به ذکر است: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن علیه السلام به قلم گروه حدیث و پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام تدوین و با ترجمه حجت الاسلام و المسلمین علی مؤیدی در سال1386 با شمارگان 3000 نسخه در 623 صفحه با قیمت 4000 تومان از سوی نشر معروف منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار