بازدید 2823

صفوی: حماس نماینده واقعی فلسطین است

سرزمین فلسطین از دیرباز یکی از مراکز مقدس ادیان یهودی، مسیحی و اسلام بوده و مسلمانان، یهودیان و مسیحیان قبل و بعد از جنگ های صلیبی در این سرزمین با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کردند.
کد خبر: ۲۰۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰ 30 October 2011
رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: بیداری اسلامی با رهنمودهای امام خمینی (ره) آغاز و بابصیرت و هدایت خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گسترش و ادامه یافت و امروز قوی‌‌تر از گذشته به حرکت آزادی‌بخش خود ادامه می‌دهد.

سید سلمان صفوی، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات صلح لندن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: سرزمین فلسطین از دیرباز یکی از مراکز مقدس ادیان یهودی، مسیحی و اسلام بوده و مسلمانان، یهودیان و مسیحیان قبل و بعد از جنگ های صلیبی در این سرزمین با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کردند.
 
وی افزود: از قرن 19 میلادی سرمایه داری جهانی و صهیونیسـم بین الملل به سبب اهمیت استراتژیک اقتصادی - فرهنگی - سوق الجیشی اراضی فلسطین در پی تسلط مجدد بر آن برآمدند و سرانجام پس از زمینه سازی های طولانی چند لایه در سال 1948 با حمایت انگلیس و آمریکا طی جنگی خونین و اعمال تروریستی علیه ساکنان عرب بخشی از اراضی فلسطین به اشغال صهیونیست ها درآمد و برخلاف اصول حقوق بین الملل همه دولت های غربی اشغال اراضی فلسطین و تشکیل دولت جعلی اسرائیل به مرکزیت تل‌آویو را به رسمیت شناختند در حالی که کلیه دولت های اسلامی و مسلمانان جهان شدیدا با این اقدام مخالفت کردند.

* رژیم تل‌آویو از آغاز تأسیس مسبب اصلی جنگ، تروریسم و ناامنی بود

صفوی با تاکید بر این نکته که رژیم تل آویو از آغاز تأسیس مسبب اصلی جنگ، تروریسم، ناامنی و بی ثباتی در منطقه خاورمیانه و حتی مناطق دیگر بوده است، ادامه داد: جنگ‌های 1956 و 1967 و 1973، اشغال لبنان، جنگ علیه حزب الله، جنگ علیه مردم بی دفاع و تحت محاصره غزه به سبب توسعه طلبی تل‌آویو به وقوع پیوست.
 
رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: طی دو جنگ 1956 و 1967 بخش بیشتری از اراضی فلسطینی به اشغال رژیم تل‌آویو درآمد و سازمان ملل طی قطعنامه ای خواستار عقب نشینی تل‌آویو به مرزهای قبل از جنگ 1967 و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین و منازل خود شد.
 
وی افزود: پس از شکست طرح صهیونیستی "از نیل تا فرات"، سقوط شاه مهمترین متحد منطقه ای تل‌آویو و اوج‌گیری بیداری اسلامی در خاورمیانه و پیروزی انقلاب اسلامی، طرح تشکیل دو دولت در فلسطین از جانب دول غربی مطرح شد که البته این طرح محکوم به شکست است.
 
صفوی اظهار داشت: طرح دو دولت از دیدگاه فلسطینی ها و عرب های سازش کار و مأیوس با مرگ جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور ضداسرائیلی مصر و تضعیف جنبش ناصریسم و پان‌عربیسم، مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل نیز کم جان شد و روند سازش و وادادگی رشد کرد.

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: انورالسادات جانشین عبدالناصر در کمپ‌دیوید در حضور کارتر و مناخیم بگین نخست وزیر رژیم تل‌آویو قرارداد صلح با رژیم اسرائیل را امضا کرد و رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت شناخت، بدین ترتیب عصر سازش آغاز شد و قریب 20 سال به درازا کشید.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از حمله اسرائیل به لبنان و عقب نشینی اجباری نیروهای نظامی ساف از لبنان به تونس تحت فشار اسرائیل و غرب و عدم حمایت کشورهای اسلامی از نیروهای مقاومت فلسطینی و ساف، یأس بر ساف حاکم شد و واقعیت تلخ عدم حمایت عملی دول اسلامی بیش از گذشته بر فلسطینی ها آشکار شد.

صفوی گفت: در آن زمان ایران نیز که درگیر جنگ تحمیلی با عراق بود عملا نتوانست برای جلوگیری از شکست فلسطینی ها اقدام مهمی صورت دهد و طرح شعار "راه قدس از کربلا می گذرد" واقعیت اولویت منافع ملی ایران بر منافع فلسطینی ها را نشان داد.

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن ادامه داد: پس از آن حکومت‌های عرب و فلسطینیان مرحله به مرحله عقب نشستند؛ ابوعمار رهبر ساف تفنگ را بر زمین گذاشت و با امید به عملی شدن تعهدات دول غربی مبنی بر عقب نشینی تل‌آویو به مرزهای 1967 از طریق مذاکره، با شاخه زیتون به سازمان ملل رفت.

وی افزود: بدین سان سلسله حلقه های سازش که از گفتگوهای راجرز آغاز شده بود و با کمپ ‌دیوید اول و صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی اوج گرفته بود در مادرید شدت گرفت، در اسلو بر روی کاغذ آمد و در وای‌ریور، واشنگتن و کمپ ‌دیوید 2 در جهت منافع صهیونیست ها به کمال خود رسید  بدون آن که دستاورد مهمی برای فلسطینیان به ارمغان آورد.

* طرح دو دولت، دیدگاه غربی‌های حیله‌گر است

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: با ادامه این سلسه سازش‌ها، دست رژیم صهیونیستی بازتر و حلقه محاصره یاسر عرفات تنگ‌‌تر و امتیازات و اهرم های قدرت و فشار او کمتر ‌شد، تا این ‌که سرانجام رهبر سازمان آزادی ‌بخش فلسطین در رام الله به محاصره کامل درآمد و به دست نفوذی‌های صهیونیست‌ها مسموم شد و عملاً طرح سازش به احتضار افتاد.
 
صفوی تاکید کرد: واقعیت این است که اکثر دول عربی حسن نیت خود را برای سازش نشان دادند اما رژیم صهیونیستی به خاطر زیاده طلبی های خود امتیازات آنها را اخذ کرد بدون آن که امتیاز برجسته ای به آنها بدهد.

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن اظهار داشت: تشکیل حزب الله در لبنان و پیروزی های خیره کننده آنها در مقابل نیروهای اشغالگر فرانسوی، آمریکایی و اسرائیلی در لبنان، انتفاضه فلسطینی و پیروزی حماس در انتخابات دموکراتیک فلسطین فصل جدیدی در روش های حل و فصل مناقشه فلسطین گشود.
 
صفوی خاطرنشان کرد: دولت های غربی در وهله اول تلاش کردند با جداسازی مناقشات مرزی اعراب و اسرائیل از مسئله فلسطین، اشغال فلسطین را دائمی کنند و اعراب را از مسئله فلسطین جدا سازند، از این رو طرح جداگانه صلح  تل‌آویو با مصر و در پی آن با اردن به اجرا درآمد.
 
* انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را به نفع آرمان‌های ملت فلسطین تغییر داد

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط شاه مهمترین متحد منطقه ای تل‌آویو و روی کار آمدن حکومتی به رهبری امام خمینی(ره) که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم تل‌آویو را غده سرطانی در خاورمیانه نامیده بود و در مورد حرمت هرگونه معامله‌ با تل‌آویو فتوا داده بود چنان که یکی از شعارهای اساسی ملت ایران در آغاز انقلاب اسلامی نیز "الیوم ایران، غداً فلسطین" (امروز ایران و فردا فلسطین) بود؛ به طور کلی معادلات منطقه خاورمیانه را به نفع آرمان های ملت فلسطین تغییر داد.
 
وی اظهار داشت: غربی ها نیز به مرور دریافتند که مسئله فلسطین برای مسلمانان دارای اهمیت است و به هیچ وجه قابل فراموشی و انکار نیست و به یکی از عوامل اصلی تنش دائمی بین آنها و کشورهای اسلامی تبدیل شده است، از این رو طرح مبادله زمین در قبال به رسمیت شناختن رژیم جعلی تل‌آویو را مطرح کردند.
 
صفوی گفت: از نظر آنها با طرح موذیانه دو دولت در اراضی فلسطین امنیت، ثبات و صلح به منطقه خاورمیانه بازمی گردد، تنش بین جهان اسلام و غرب کاهش می یابد، گفتمان انقلاب اسلامی که یکی از محورهای اساسی آن صهیونیسم ستیزی است تضعیف می شود و جریانات غرب گرای سازش طلب با غرب در خاورمیانه تقویت می شوند.
 
* رژیم صهیونیستی حتی حاضر به پذیرش قطعنامه‌های سازمان ملل هم نیست

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن تاکید کرد: واقعیت این است که صهیونیسم جهانی در رابطه با خاورمیانه به کمتر از طرح "از نیل تا فرات" قانع نیست و برخی از عقب نشینی های آنها نیز اولاً تاکتیکی است و ثانیاً در مقابل دستاورد به رسمیت شناخته شدن از سوی جهان عرب و جهان اسلام برای آنها بسیار با ارزش است.
 
صفوی ادامه داد: رژیم تل‌آویو در مقابل عقب نشینی از صحرای سینا و بعداً از کرانه باختری و غزه، ارتش مصر بزرگ‌ترین ارتش جهان عرب را از صحنه معارضه با خود حذف کرد و بین مسلمانان و ارتش های عربی انشقاق ایجاد کرد، برخی از رژیم های عربی و کشورهای مسلمان از قبیل مصر، اردن، مراکش، قطر و آذربایجان نیز رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و حتی با روی کار آمدن شبه اسلام گرایان در ترکیه، روابط دو دولت همچنان محفوظ ماند.


رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: بررسی عملکرد صهیونیسم جهانی و رژیم تل آویو حاکی از آن است که به هیچ وجه خواهان امیتازدهی، پذیرش قطعنامه های سازمان ملل مبنی به بازگشت به اراضی قبل از سال 1967، حق بازگشت فلسطینی ها و پایتختی قدس برای فلسطینی ها نیستند.

* هرگونه سازش ذلت‌بار با رژیم تل‌آویو محکوم به شکست است

وی افزود: از سوی دیگر هرگونه سازش ذلت بار از سوی عناصر سست اراده، مأیوس و مرعوب غرب از سوی بخشی از فلسطینیان با رژیم تل آویو مبتنی بر واگذاری اراضی فلسطین و چشم پوشی از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و قدس محکوم به شکست است، چرا که برخواسته از اراده و خواست ملت فلسطین و جهان اسلام نیست، چنان که سازمان فتح با وجود محبوبیت نزد فلسطینی ها، پس از ورود به پروسه سازش با تل اویو و ترک مقاومت به تدریج محبوبیت و جایگاه خود را از دست داد و متقابلاً حماس گروهی بسیار کوچک، با تأکید بر آرمان های ملت فلسطین مبنی بر آزادسازی تمامی اراضی فلسطینی و تأکید بر مقاومت همه جانبه و عدم به رسمیت شناختن رژیم تل آویو در انتخابات فلسطین به پیروزی رسید.

* حماس نماینده واقعی آرمان‌های فلسطین است

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن گفت: امروز نیز حماس نماینده واقعی آرمان های فلسطین است، نه جریانات سازش طلب و مرعوب غرب، بنابراین با طرح غیرعادلانه دو دولت، صلح و امنیت پایدار در منطقه ایجاد نخواهد شد.
 
* نظر رهبر معظم انقلاب برای حل و فصل موضوع فلسطین، حقوق همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین را حفظ می‌کند  

صفوی ادامه داد: تنها راه عملی صلح و امنیت پایدار که متضمن حقوق همه ساکنان فلسطین باشد؛ تشکیل دولت و حکومت وحدت ملی در کل اراضی فلسطین به وسیله ساکنان و بازماندگان آنها از قبل از سال 1948 است، حکومت وحدت ملی بعداً می تواند در مورد مهاجران یهودی پس از 1948 تصمیم گیری کند.
 
وی افزود: با این طرح مجددا مسلمانان، مسیحیان و یهودیان می توانند با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی و پیروان هر مذهب براساس آئین خود عمل کنند. چنان که هم اکنون در ایران زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان در کنار اکثریت مطلق مسلمانان زندگی امن و آرامی دارند و به نسبت جمعیت خود در مجلس ایران دارای نماینده هستند و در انجام امور اقتصادی، مذهبی، فرهنگی و احوالات شخصی خود کاملا آزادند، از این رو نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون چگونگی حل و فصل مناقشه فلسطین، یک نظریه سازنده و واقع بینانه و براساس حقایق منطقه خاورمیانه و جهان اسلام است که می تواند این مشکل جدی را به طور ریشه ای حل کرده و حقوق همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی را حفظ کند و صلح و آرامش و ثبات را به منطقه بازگرداند.

صفوی اظهار داشت: برخلاف تبلیغات غربی‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران یهودی ستیز نیستند بلکه مخالف سلطه صهیونیست‌ها و غربی‌ها بر جان و مال و ناموس و سرزمین مسلمانان هستند، ایشان جنگ ستیز نیستند بلکه خواستار صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای هستند که اسباب ثبات و آرامش در منطقه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مسئله فلسطین مرکز مشکلات جهان اسلام، خاورمیانه و نقطه ثقل تقابل مسلمانان و صلیبیـون جدید است، گفت: شبکه مقاومت جنبش اسلامی که از ایران آغاز شده از عراق، سوریه، لبنان، اردن، فلسطین، مصر، لیبی، تونس، الجزایر، مراکش، سودان، یمن، پاکستان و افغانستان می‌گذرد.
 
* بیداری اسلامی معادلات قدرت را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده است

رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن افزود: موج جدید بیداری اسلامی که با رهنمودهای امام خمینی (ره) آغاز شد و با بصیرت و هدایت خردمندانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گسترش و ادامه یافت، امروز قوی‌‌تر از گذشته به حرکت آزادی‌بخش خود ادامه می دهد.
 
صفوی خاطرنشان کرد: جنبش جهانی بیداری اسلامی خواهان سرنگونی استبداد، پایان بخشیدن به هژمونی غرب به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی بر کشورهای مسلمان، بازگشت ارزش‌های اسلامی، استقرار مردم‌ سالاری دینی و آزادی نهایی تمامی سرزمین فلسطین است.

"ثبات، امنیت و صلح پایدار در منطقه خاورمیانه  و کاهش تنش بین جهان اسلام و غرب بدون آزادی کامل فلسطین به وقوع نخواهد پیوست."
 
وی گفت: موج جدید بیداری اسلامی و سرنگونی حکومت های سکولار عربی، مستبد، وابسته به غرب و سازشکار با تل‌آویو در خاورمیانه، معادلات قدرت در منطقه خاورمیانه را به نفع جبهه مقاومت و آرمان های ملت فلسطین مبنی بر آزادی تمامی سرزمین فلسطین از سلطه صهیونیست‌ها تغییر داده است.
 
* طرح ذلیلانه تقسیم فلسطین منقضی شده/یهودیان سرنوشت خود را از صهیونیسم جدا کنند

صفوی همچنین اظهار داشت: طرح ذلیلانه تقسیم فلسطین منقضی شده و فلسطین واحد از طریق دیپلماسی، یا مقاومت همه جانبه، یا تغییر جمعیتی فلسطینی ها در داخل اراضی اشغالی و فرار اجباری اقلیت اشغالگر مجددا تأسیس خواهد شد، لذا بهتر است غرب نیز برای حفظ منافع بلندمدت خود با واقعیت های خاورمیانه کنار آمده، بیش از این با آرمان های مسلمانان مخالفت نکند.

"یهودیان جهان نیز باید برای زندگی آرام و صلح آمیز و امن، سرنوشت خود را از صهیونیسم جهانی و رژیم محکوم به شکست تل‌آویو جدا کرده و به آغوش مسلمانان که همیشه با رحمت با آنها برخورد کرده‌اند، بازگردند.
 
رئیس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن در پایان تأکید کرد: یهودیان به خاطر آورند که تراژدی ننگین کشتار یهودیان توسط غربی‌ها صورت گرفت، در حالی که مسلمانان همیشه با آنها مهربان بوده‌اند. به گواهی مستند و آشکار تاریخ، یهودی ستیزی پدیده‌ای غربی و اسلام از آن مبری است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی