بازدید 5328

پیام نوه امام(ره) به کنگره حماسه سازان جاوید

برگزاری کنگره حماسه سازان جاوید به منظور تجلیل از روحانیون شهید و ایثارگر هم زمان با سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی(ره)، فرصت مناسبی است تا یک بار دیگر تلاش های مخلصانه روحانیت شیعه در طول تاریخ اسلام و نقش آنان در بیداری و حرکت جامعه اسلامی بازشناسی شود.
کد خبر: ۱۹۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹ 24 October 2011
یکشنبه اول آبان، کنگره حماسه سازان جاوید به منظور تجلیل از روحانیون شهید و ایثارگر، هم زمان با سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی، با پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  متن کامل این پیام به شرح زیر است:


باسمه تعالی


یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ


سوره مجادله(58) آیه 11


 برگزاری کنگره حماسه سازان جاوید به منظور تجلیل از روحانیون شهید و ایثارگر هم زمان با سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی(ره)، فرصت مناسبی است تا یک بار دیگر تلاش های مخلصانه روحانیت شیعه در طول تاریخ اسلام و نقش آنان در بیداری و حرکت جامعه اسلامی بازشناسی شود. طلاب و علمای پرهیزکاری که استعداد و جوانی خود را وقف فراگیری علوم دینی و معارف الهی و هدایت و روشنگری مردم نمودند و آنگاه که تشخیص دادند اسلام نیازمند نثار جان است، سخاوتمندانه و بی ریا جان شیرین را بر سر پیمان خود نهاده و در راه تحقق آرمان های الهی و مردمی ایثار نمودند. یکی از این رادمردان عرصه علم و ایثار عالم وارسته و فقیه محقق مرحوم آیت الله سید مصطفی خمینی است.

شخصیتی که در علوم مختلف حوزوی تا مرحله اجتهاد پیش رفت و با بهره مندی از نبوغ ذاتی و پشتکار کم نظیر در رشته های فقه و اصول، فلسفه و معارف قرآنی و عرفانی به قله های بلندی دست یافت. آثار بجا مانده از ایشان گویای عمق تحقیقات و گستردگی اطلاعات در همه زمینه ها است. کتاب شریف تفسیر القرآن الکریم که در پنج مجلد منتشر شده و آثار فقهی و اصولی ایشان به خوبی بیانگر نوآوری های علمی و نگاه صائب این عالم بزرگ در تحقیقات علمی است. رحلت رمزگونه ایشان نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران شد و مرگ او که به تعبیر حضرت امام خمینی(س) از الطاف خفیه الهی بود زمینه ای را فراهم آورد که به سرعت سکوت سنگین نظام سلطه ستم شاهی شکسته شد و پایان عمر پربرکت او آغازی شد برای خیزش اجتماعی همه اقشار و فریاد حق طلبی امت اسلامی و منشا پیدایش اربعین های انقلاب و در نتیجه فروپاشی نظام استبدادی و استکباری خاندان پهلوی گردید.

در پایان با درود بر روان پاک همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه روحانیون شهید، سرافرازی و عظمت مراکز علمی و حوزه های علوم دینی و سربلندی و عزت خانواده های معزز شهیدان را از درگاه الهی مسئلت می دارم و از همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این همایش نیز تشکر می نمایم.

سید حسن خمینی                           


1/8/90  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی