بازدید 15416
پس‌لرزه‌های زلزله ترکیه در خوی و چالدران

شماری از روستاهای آذربایجان غربی آسیب جدی دیده‌اند

در این منطقه، نزدیک صد روستا آسیب دیده که در این میان، به تأسیسات خسارت جزیی وارد آمده است، حال آن که به دامداری‌ها و منازل مسکونی آسیب اساسی وارد شده است، به گونه‌ای که غیر قابل اسکان هستند.
کد خبر: ۱۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷ 23 October 2011
سرویس مجلس‌ ـ دکتر موید حسینی صدر، در گفت‌و‌گو با «تابناک» با اشاره به زلزله اخیر ترکیه گفت: در شهرستان خوی و چالدران، قدرت زلزله نزدیک 6.5 ریشتر بوده است، ولی تلفات جانی بالا نیست، ولی با این حال، شمار زخمی‌ها زیاد است و ساختمان‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

نماینده مردم خوی و چالدران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این منطقه، نزدیک صد روستا آسیب دیده که در این میان، به تأسیسات خسارت جزیی وارد آمده است، حال آن که به دامداری‌ها و منازل مسکونی آسیب اساسی وارد شده است، به گونه‌ای که غیر قابل اسکان هستند.

وی اظهار داشت: فاجعه‌بارتر در ترکیه است. در آنجا روستاهای بسیاری ویران و برآورد اولیه، حاکی از آن است که تاکنون هزار نفر کشته شده‌اند و ممکن است آمار تلفان افزایش یابد. همچنین زیربناها و تأسیسات «وان»، آسیب اساسی دیده و قابل استفاده نیست.

حسینی صدر خاطرنشان کرد: نکته قابل تقدیر این که استاندار و مقامات آذربایجان غربی، اقدامات لازم را انجام داده و بیمارستان‌ها برای پذیرش آسیب دیدگان آماده هستند و نیروهای امدادی نیز به منطقه فرستاده شده‌اند.

وی با تأکید بر این که که فرودگاه خوی، نزدیکترین محل به وان است، گفت: فرودگاه خوی، حداکثر دو ساعت با شهر وان فاصله دارد و این آمادگی هست که کمک‌هایی که از نقاط گوناگون تهیه می‌شود، به منطقه فرستاده شود.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: نباید از این نکته غفلت کرد که ممکن است «پ.ک.ک» و «پژاک» از این شرایط سوءاستفاده کنند؛ بنابراین، لازم است که نیروهای نظامی و انتظامی و هنگ مرزی همانند گذشته، آمادگی لازم را برای مقابله با این گونه مشکلات داشته باشند.

همچنین ذکر این مهم لازم است که مسئولین جمهوری اسلامی برای کمک به مردم منطقه و همچنین مردم ترکیه، اظهار آمادگی کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست