بازدید 2852

تظاهرات اردنی‌ها برای تسریع در اصلاحات

حدود 4 هزار نفر روز جمعه (29 مهر، 21 اکتبر) در تظاهراتی در مرکز امان شرکت کرده و یک پرچم بزرگ ملی و همچنین پلاکاردهایی را بر افراشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: " اصلاحات هدف ماست" و "نه به فساد".
کد خبر: ۱۹۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱ 22 October 2011
اردنی با برگزاری تظاهراتی در شهر امان پایتخت اردن، از عون خصاونه نخست وزیر جدید این کشور خواستند که اصلاحات سیاسی را اعمال کند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 4 هزار نفر روز جمعه (29 مهر، 21 اکتبر) در تظاهراتی در مرکز امان شرکت کرده و یک پرچم بزرگ ملی و همچنین پلاکاردهایی را بر افراشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: " اصلاحات هدف ماست" و "نه به فساد".

همچنین در حالی که نخست وزیر اردن خود را آماده معرفی دولت جدید می‌کند، معترضان اردنی، از وی خواستند که اصلاحاتی واقعی را اعمال کند.

زکی بنی ارشاد رهبر "جبهه عمل اسلامی" از مخالفان دولت اردن اظهار داشت: "ما امروز تظاهرات کردیم تا بر خواسته ‌عموم مبنی بر اصلاحات تاکید کرده و از دولت جدید بخواهیم که اصلاحاتی واقعی اعمال کند."

وی افزود: "دولت جدید باید بتواند به چالش‌های فعلی رسیدگی کرده و وزارت اطلاعات باید دست از دخالت در زندگی سیاسی و مدنی بردارد."

معترضان اردنی ضمن این‌که فریاد می‌زدند، "ما عمل می‌‌خواهیم نه صحبت. رژیم باید سیاست‌های خود را تغییر دهد"، از کشته شدن معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی ابراز خوشنودی کرده و از رهبران کشورهای عرب خواستند که از تحولات اخیر در لیبی درس بگیرند.

زکی بنی ارشاد در این باره گفت: "کشته شدن قذافی در روز گذشته باید درسی برای تمام رهبران دیکتاتور باشد. تمام رهبرها اگر درس بگیرند، می‌توانند مردم و ملت‌های خود را از کشتار و خونریزی نجات دهند."

بر پایه این گزارش، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دوشنبه گذشته معروف البخیت نخست وزیر سابق این کشور را از مقام خود برکنار و عون خصاونه یک قاضی دادگاه بین المللی دادگستری را جانشین وی کرد.

دولت بخیت متهم به فساد و قصور در اعمال اصلاحات وعده داده شده، بود.

انتظار می‌رود، نخست وزیر جدید اردن اصلاحات دولتی جدید را ظرف چند روز آینده اعلام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی