بازدید 10962

ایران به ملت لیبی تبریک گفت

این وعده الهی و سرنوشت محتوم همه مستبدان و ظالمان تاریخ است که با نادیده انگاشتن حق ملتها در اعمال حاکمیت خود سرانجام و فرجامی جز نیستی و نابودی ندارند. جمهوری اسلامی ایران این پیروزی بزرگ ملت لیبی را که در سایه ایستادگی و پایداری ستودنی آنان به دست آمده است به ملت مسلمان و رنج کشیده لیبی و شورای ملی انتقالی این کشور تبریک می گوید.
کد خبر: ۱۹۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷ 21 October 2011
سخنگوی وزارت خارجه ضمن تبریک به هلاکت رسیدن دیکتاتور لیبی به مردم این کشور، بر خروج نیروهای خارجی از این کشور تأکید و آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات و مشارکت در بازسازی لیبی اعلام کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزرات امور خارجه، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به جدیدترین تحولات در لیبی و از جمله خبر به هلاکت رسیدن معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور اظهار داشت: این وعده الهی و سرنوشت محتوم همه مستبدان و ظالمان تاریخ است که با نادیده انگاشتن حق ملتها در اعمال حاکمیت خود سرانجام و فرجامی جز نیستی و نابودی ندارند. جمهوری اسلامی ایران این پیروزی بزرگ ملت لیبی را که  در سایه ایستادگی و پایداری ستودنی آنان به دست آمده است به ملت مسلمان و رنج کشیده لیبی و شورای ملی انتقالی این کشور تبریک می گوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: این امیدواری وجود دارد که با پایان دیکتاتوری سیاه قذافی در لیبی و ورورد این کشور به مرحله نوینی از حیات سیاسی خود، راه برای اعمال حاکمیت ملی توسط مردم این کشور هموار شود و شاهد حرکت لیبی در جهت پایان یافتن جنگ داخلی، استقرار امنیت و ثبات و به روی کار آمدن یک نظام مردمسالار و تحقق خواست و اراده مردم این کشور باشیم.

وی افزود: با توجه به  تحولات رخ داده در لیبی و  تحقق یکی از آمال اصلی مردم این کشور دیگر بهانه ای برای ادامه دخالت نیروهای خارجی در لیبی وجود ندارد و ضروری است با خروج فوری این نیروها از لیبی به مردم این کشور اجازه داده شود تا نسبت به اعمال حق تعیین سرنوشت خود در فضایی فارغ از هر گونه مداخله خارجی تصمیم گیری کنند.

مهمان پرست همچنین آمادگی کشورمان جهت انتقال تجربیات و مشارکت در بازسازی لیبی را اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی