بازدید 5098

اخراج کارگران کارخانه آرد ياسوج

برخلاف قانون انحلال، عده‌اي از کارگران از اين قانون مستثني شده و اخراج نشده‌اند که اين کار برخلاف قانون انحلال است؛ اين امر به نوعي تعديل نيرو محسوب مي‌شود.
کد خبر: ۱۹۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷ 18 October 2011
تعدادي از کارگران اخراج شده کارخانه آرد، گلوکز، نشاسته و دکستروز ياسوج با جمع شدن در مقابل ورودي ساختمان ايسنا از مطبوعات و رسانه‌هاي استان خواستار شدند تا مشکلات آنان را به گوش مسئولان استاني و کشوري برسانند.

جهانگير منطقيان، نماينده کارگران كارخانه با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران، منطقه کهگيلويه و بويراحمد، به خبرنگار ايسنا توضيح داد: در نامه‌اي که در تابلوي اعلانات کارخانه نصب شده بود، اعلام شد، بر اساس قانون انحلال، از يکم مهر سال جاري، رابطه کاري با اين کارخانه، قطع شده و بيمه پرداخت نمي‌شود و کارگران براي تسويه حساب به شرکت مراجعه کنند.



وي افزود: برخلاف قانون انحلال، عده‌اي از کارگران از اين قانون مستثني شده و اخراج نشده‌اند که اين کار برخلاف قانون انحلال است؛ اين امر به نوعي تعديل نيرو محسوب مي‌شود.

منطقيان با بيان اين‌که انحلال اين کارخانه قانوني نيست، اظهار کرد: اين مسأله سوء استفاده از قانون است چرا که فعاليت كارخانه و استفاده از کارگران توجيه اقتصادي دارد.

وي بيان کرد: چطور است که وجود يک کارخانه آرد خصوصي در 100متري کارخانه آرد و گلوکز و نشاسته ياسوج توجيه اقتصادي دارد اما فعاليت اين کارخانه توجيه اقتصادي ندارد. کارخانه آرد و گلوکز در مدار توليد قرار دارد و واحد توليد دکستروز آن هنوز راه‌اندازي نشده است.

نماينده کارگران کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته ياسوج خاطرنشان کرد: در سال جهاد اقتصادي که بايد به وضعيت اشتغال بيشتر رسيدگي شود، چرا بايد80 کارگر رسمي و پنج کارگر قراردادي اين کارخانه که 52 نفر از آنها با استفاده از مشاغل سخت و زيان آور در شرف بازنشستگي هستند، اخراج شوند؛ از مسوولان استاني و کشوري مي‌خواهيم که به صورت جدي مشکل را بررسي و رفع کنند.

منطقيان، گفته‌هاي سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در برخي مطبوعات مبني بر اين‌که کارگران فعلي کارخانه اخراج شده و کارگران جديد جايگزين مي‌شوند را برخلاف مصوبات اشتغالزايي در کشور عنوان کرد.

وي ادامه داد: هرکدام از اين کارگران به صورت ميانگين پنج نفر را تحت تکفل خود دارند و اخراج اين کارگران تبعات منفي در استان خواهد داشت؛ از مسوولان مي خواهيم که در خصوص اين مشکل چاره انديشي کنند و نگذارند که ما بيکار شويم.

امر الله عسکري، يکي ديگر از کارگران كارخانه گفت: اين کارخانه از سال 69 راه اندازي شده و به عنوان صنعت مادر و بزرگترين کارخانه در استان شناخته مي‌شود كه به دليل ضعف مديريت هم اکنون تعطيل شده و تصميم به اخراج کارگران گرفته‌ شده است.

وي افزود: اين کارخانه در زمان فعاليت به طور ميانگين براي حدود 400 نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزايي داشته است.

محمد حسين حيدر پور، سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اخراج کارگران کارخانه آرد ياسوج به خبرنگار ايسنا توضيح داد: با توجه به تعطيل بودن کارخانه و اين که اين کارخانه به بنياد کوثر واگذار شده، مسوولان اين بنياد تصميم گرفتند براي راه اندازي مجدد کارخانه بخشي از نيروهاي مازاد را بازنشسته يا بازخريد خدمت كنند؛ اغلب اين نيروها شرايط بازنشستگي را دارند.

وي افزود: ممکن است بنياد کوثر با توجه به توجيه اقتصادي اين کارخانه براي راه اندازي، از نيروهاي فني و متخصص فني کارخانه در صورت نياز استفاده کند و تعدادي از نيروها نيز كه مورد نياز كارخانه نيستند، حق و حقوقشان پرداخت خواهد شد. اين کارخانه در مجموع 97 کارگر دارد.

حيدرپور تصريح كرد: تاکنون بيش از 10 جلسه با حضور استاندار و نمايندگان استان در تهران در اين زمينه برگزار كرديم و مشکلات اين کارگران را پيگيري کرديم اما مديرعامل بنياد کوثر به دنبال راه اندازي اين کارخانه با شرايط کار مشخص شده و مورد نظر خود هستند.

سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد اضافه کرد: آنچه وظيفه ما بود براي کارگران اين کارخانه انجام داديم که حق و حقوق آنها محفوظ بماند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست