بازدید 17998
در رسانه های خارجی؛

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در اجلاس حمایت از انتفاضه

شبکه آمریکایی ام.اس.ان.بی.سی در گزارشی از محکوم کردن طرح پیشنهادی تشکیل دو کشور در سازمان ملل خبر داد و اعلام کرد: رهبر کشوری که سال‌هاست از سوی اسراییل و آمریکا به حمله نظامی تهدید می‌شود به صهیونیست‌ها و متحدانشان هشدار داد که در انتظار ضربه فلج کننده‌ای باشند که موشک‌های ناتو نیز نخواهد توانست سپری در برابر آن باشند.
کد خبر: ۱۹۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰ 01 October 2011
پس از مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این برنامه، رسانه‌های جهان در سطح گسترده‌ای به بازتاب سخنان ایشان پرداختند.

به گزارش «تابناک»، موضع محکم آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون مسئله فلسطین، به ویژه آنجا که فرمودند: «سرزمین فلسطین از نهر تا بحر است، نه یک وجب کمتر»، از زوایای مختلف مورد بررسی رسانه های منطقه و جهان قرار گرفت.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با پرداختن به سخنان مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران با تاکید بر لزوم پایان یافتن خشونت‌های غرب علیه فلسطینیان هشدار داد که يا بايد دست از زورگویي طولاني مدت خود بردارند و حق ملت فلسطين را بشناسند و از نقشه‌ صهيونيست‌هاي زورگو و ضد بشر پيروي نكند و يا در انتظار ضربه‌هاي سخت‌تر در آينده‌ نه چندان دور باشند.

این روزنامه در ادامه بر مواضع ایشان در خصوص لزوم برگزاری رفراندوم در منطقه و همچنین بر لزوم مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل تاکید و به سخنرانی خالد مشعل نیز در این کنفرانس اشاره کرده است.
 
روزنامه جرزالم پست نیز به انتقاد رهبر انقلاب از طرح دو کشور فلسطینی و اسراییلی اشاره کرد و در واکنش به این سخنان به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونست‌ها نوشت: سخنان ضداسراییلی رهبر ایران نشان از اهداف این کشور در نابودی ما دارد و پافشاری بر لزوم تقویت شرایط امنیتی اسراییل و به رسمیت شناخته شدن کشور یهودی اسراییل را عینیت می‌بخشد.

تیتر این روزنامه این گونه بود: [آیةالله] خامنه‌ای در کنفرانس انتفاضه راه حل دو کشور [فلسطین و اسرائیل] را رد کرد.
 
این روزنامه همچنین در گزارش خود، به حضور نمایندگانی از 50 کشور در اجلاس مزبور اشاره کرده است.

هاآرتص با انعکاس سخنان رهبر انقلاب گزارش داد: آیت الله علی خامنه‌ای در کنفرانس تهران اسراییل را یک غده سرطانی خواند و از فلسطینیان خواست تا تلاش‌های خود را به شکل گیری کشوری بر پایه مرزهای پیش از سال 967 محدود نسازند.

 اما سخنان مقام معظم رهبری نخست وزیر صهیونیست‌ها را نیز به واکنش وا داشت و این روزنامه در خبری دیگر به نقل از او تصریح کرد: اسراییل کماکان به دنبال دستیابی به صلح است و امنیت نسل‌های بعدی‌اش را تضمین خواهد کرد.

این روزنامه همچنین در گزارش خود به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با یکی از رهبران حماس نیز اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که حمایت غرب از اسرائیل بی‌فایده است چرا که به خواست خداوند، نابودی اسرائیل نزدیک است.

شبکه آمریکایی ام.اس.ان.بی.سی در گزارشی از محکوم کردن طرح پیشنهادی تشکیل دو کشور در سازمان ملل خبر داد و اعلام کرد: رهبر کشوری که سال‌هاست از سوی اسراییل و آمریکا به حمله نظامی تهدید می‌شود به صهیونیست‌ها و متحدانشان هشدار داد که در انتظار ضربه فلج کننده‌ای باشند که موشک‌های ناتو نیز نخواهد توانست سپری در برابر آن باشند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ملت فلسطين مانند هر ملت ديگری حق دارد سرنوشت خود را تعيين كند و نظام حاكم بر كشورش را برگزيند. همه‌ مردم فلسطين از مسلمان و مسيحي و يهودي در هر کجا که هستند؛ در داخل فلسطين، در اردوگاه‌ها و در هر نقطه‌ ديگر، در يك همه پرسي عمومي شركت كنند و نظام آينده‌ فلسطين را تعيين كنند.

رویترز در ادامه افزود: رهبر ایران در سخنان خود بر حمایت ایران از گروه‌های مخالف اسراییل از جمله حماس، تاکید داشت و طرح محمود عباس را مردود اعلام کرد.

شبکه خبری سی.بی.اس نیوز آمریکا نیز در انعکاس سخنان مقام معظم رهبری، گزارش داد: رهبر ایران در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بیان داشت که مدعاي آزادي فلسطين است، نه آزادي بخشي از فلسطين. هر طرحي كه بخواهد فلسطين را تقسيم كند، يكسره مردود است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری چنین نوشت: آیةالله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران روز شنبه هر گونه طرحی را که منجر به تقسیم سرزمین فلسطین شود، رد کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرد که هر طرحی که دو کشور را در سرزمین فلسطین به رسمیت بشناسد مستلزم به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است. مردم فلسطین همان‌گونه که در غزه نشان دادند، تنها در سرزمینی حکومت خود را تشکیل خواهند داد که از اشغال اسرائیل آزاد شده باشد.
 
خبرگزاری فرانسه نیز بر پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری رفراندوم با حضور تمامی مردم فلسطین تاکید کرده است.

آسوشیتدپرس، خبرگزاری معروف آمریکایی در انعکاس سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران با محکوم به شکست دانستن طرح تشکیلات خودگردان برای اعلام کشور فلسطینی از طریق سازمان ملل متحد، از طرح دو کشور فلسطینی و اسرائیلی انتقاد کرد.
 
به نوشته این خبرگزاری، آیةالله خامنه‌ای تاکید کرد که فلسطینیان نباید خود را محدود به مرزهای 1967 کنند که مستلزم به‌رسمیت شناختن اسرائیل است، چرا که تمام این سرزمین به فلسطینیان تعلق دارد.
 
آسوشیتد پرس افزود: [آیةالله] خامنه‌ای، بار دیگر اسرائیل را یک "غده سرطانی" دانست که باید برچیده شود. وی تصریح کرد که "ادعای ما آزادی تمام فلسطین است و نه تنها بخشی از آن. فلسطین سرزمینی است که از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه گسترده شده است."
 
این خبرگزاری همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که مقاومت تنها گزینه باقی مانده پیش روی فلسطینیان است و فلسطینیان باید با هر هزینه‌ای این مقاومت را تا آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه دهند.
 
آسوشیتد پرس افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواستار رسیدن به راه حلی مبتنی بر گفتگو هستند در حالی که حماس، قسم خورده است که اسرائیل را نابود کند.
 
علاوه بر نشریات فوق، بسیاری از نشریات و رسانه‌های جهان سخنان رهبر انقلاب اسلامی را به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس منعکس کرده‌اند. برخی از این رسانه‌ها و نشریات عبارتند از: ای‌بی‌سی نیوز، گاردین، ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سیاتل‌تایمز، بوستون، دیلی‌بولتن، اوماها، هندو و ...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم