بازدید 2155
پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

نخست فلسطین آزاد و بعد دولت مستقل فلسطینی

کد خبر: ۱۹۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷ 01 October 2011
رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با تاکید بر لزوم همراهی همه گرایش‌های فلسطینی در تقویت مقاومت و آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی گفت: نخست فلسطین آزاد و بعد دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود.

به گزارش خانه ملت، خالد مشعل در پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین روز شنبه نهم مهرماه با تشکر از اقدام عملی مجلس شورای اسلامی در برگزاری این کنفرانس گفت: ما به مقاومت چنگ می‌اندازیم و هر اندازه بهای آن سنگین باشد تا آزادی کامل فلسطین و نابودی فلسطین آن را ادامه خواهیم داد.

رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس تصریح کرد: برخی اختلافات در مواجهه با اسرائیل وجود دارد که باید امت اسلامی و ملت‌ها در مقابل این رژیم از کشمکش پرهیز کنند و همه از سوی مقاومت یکپارچه در مقابل اشغالگران حرکت کنند، چون اشغال، تجاوز، کشتار، آوارگی و زندانی کردن مردم فلسطین وقایع تلخی بود که طی ۶۰ سال اشغال فلسطین ازسوی صهیونیست‌ها انجام شد.

وی افزود:‌ صهیونیست‌ها با شهرک‌سازی و اعمال سیاست‌های ظالمانه  به تجاوز علیه ساکنان اصلی فلسطین پرداختند که رهایی از آنها تنها با مقاومت امکانپذیر است.

خالد مشعل اظهار کرد: برخی با تلاش‌های سیاسی سعی کردند تا راه‌حلی برای آزادی سرزمین‌های اشغالی پیدا کنند اما امروز همه آن تلاش‌ها و مذاکرات به بن‌بست رسید و راهی جز مقاومت باقی نمانده است.

وی، ادامه داد: الان که بهار اسلامی است قدرت ملت‌های اسلامی بر جهان نمایان شده به طوری که امروز در تهران شاهد برگزاری اجلاسی بزرگ در حمایت از انتفاضه فلسطین هستیم.

رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: اعتبار این بهار اسلامی به آرای عمومی مردم عرب است چرا که مردم منبع قدرت و مشروعیت سیاسی هر نظام هستند و تنها نیروی واقعی برای آن به حساب می‌آیند.

وی افزود: با عنایت به قدرت و نیروی مردم باید مقاومت نیز با اتکا به این نیرو پایه‌ریزی شود تا موجب آزادی سرزمین‌های اشغالی شود.

وی با اشاره به تجارب تلخ گذشته اشغالگری صهیونیست‌ها گفت: طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل مطرح شد اما معلوم نیست که این دولت در کجا می‌خواهد تشکیل شود،‌ ضمن آنکه آمریکا و صهیونیست‌ها نیز با این طرح مخالفت کردند.

وی ادامه داد: عضویت سمبلیک کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل متحد گرچه دستاوردهای معنوی دارد ولی تا حدی چهره واقعی صهیونیست‌ها را بر ملت‌های جهان می‌نمایاند. ولی همین عضویت سمبلیک نیز از سوی آمریکا و اسرائیل رد می‌شود و واشنگتن تهدید می‌کند چنین طرحی را در شورای امنیت سازمان ملل وتو می‌کند.

خالد مشعل تاکید کرد: اول باید سرزمین‌های اشغالی آزاد تا بعد کشور ودولت مستقل فلسطینی دراین سرزمین‌ها تشکیل شود.

وی افزود: ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و برادران جنبش فتح باید بدانند که تنها در سایه تصمیمات دسته‌جمعی است که می‌توان مسائل سیاسی مربوط به فلسطین را پیش برد و با جدیت به یک راهکار ملی جدید برای نجات فلسطین با توافق همه گروه‌ها دست یافت.

وی ادامه داد: آزادی قدس شریف، بازگشت آزادگان و تشکیل دولت مستقل فلسطینی همه در سایه اتحاد و وحدت مردم فلسطین امکانپذیر است و از این‌رو باید همگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین را در داخل و خارج تقویت کنند.

خالد مشعل دموکراسی را بهترین راهکار ملی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی خواند و اظهار کرد: انرژی مردم برای مقاومت باید مستقل از دخالت‌های قدرت‌های جهانی همچون آمریکا، وابستگی به خارج و اعمال سیاست‌هایی در چارچوب برنامه‌های رژیم صهیونیستی باشد.

وی آزادی، عدالت،‌ اصلاحات، دموکراسی، مبارزه با فساد و استبداد را از جمله اقداماتی دانست که با عزم و اراده ملت فلسطین قابلیت تحقق دارند و گفت: ملت منبع قدرت و منبع مشروعیت است و باید تلاش کرد تا همه قشرها و سلایق وگرایش‌ها بدون خونریزی و با همزیستی مسالمت‌آمیز تصمیم مستقل بگیرند و در کنار یکدیگر زندگی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی