بازدید 2014
اسامه نجیفی:

عراق از فلسطین مستقل حمایت می‌کند

کد خبر: ۱۹۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰ 01 October 2011
رئیس پارلمان عراق با تاکید بر این که باید راه‌حل عادلانه که تضمین بخش دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس است را داشته باشیم ،تاکید کرد: مردم عراق همبستگی کامل خود با دولت مستقل فلسطین اعلام می‌کنند.

به گزارش خانه ملت، اسامه نجیفی در نخستین روز کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان این که این کنفرانس در شرایط فوق‌العاده‌ای برگزار می‌شود تصریح کرد: امروزه امت اسلامی در فضای بهار عربی خواهان استقلال واقعی و کرامت هستند .

وی با بیان این که دیدگاه‌های سیاسی کشورهای اسلامی باید یکی باشد افزود: دین مبین اسلام انگیزه مشترک میان این کشورها است.

رئیس پارلمان عراق ادامه داد: با توجه به اوضاع ناگوار جهان عرب و اسلام مردم این کشورها باید با توکل به خدا و در چارچوبی مشخص به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با بیان این که در شرایط کنونی جهان اسلام و خاستگاه‌های سیاسی موجود در کشورهای اسلامی، درست نیست که دست بسته بایستیم  یادآور شد: بحران عدم اعتماد در جهان اسلام وجود دارد و باید با استفاده از تجربیات تلخ گذشته با این موضوع مقابله کنیم.

رئیس پارلمان عراق یادآور شد: کشورهای اسلامی باید در چارچوب‌های محکم سیاسی و اقتصادی حرکت کنند و درمقابل اتحادیه اروپا ایستادگی کنند.

وی تاکید کرد: باید با اتحاد تصمیماتی را اتخاذ کنیم که در برابر کشورهای غربی  قد علم کنیم  و تصمیمات خود را به آنها دیکته کنیم.

وی با بیان این که کشورعراق حرکتی به سمت دموکراسی دارد،افزود: مردم کشورعراق با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند و باید بدون در نظر گرفتن حاشیه این مشکلات را برطرف کنند.

رئیس پارلمان عراق با یادآوری این که طایفه‌گری در عراق فتنه‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است، ادامه داد: مردم این کشور باید با همکاری صادقانه کشورهای همسایه و اتحاد مناسب با پدیده تروریسم مقابله کند.

وی تصریح کرد: مردم عراق نباید از هم دور باشند و تمام مردم مسلمان دنیا باید از حقوق مردم عراق دفاع کنند.

وی با یادآوری این که ملتهای منطقه سر برافراشته‌اند گفت: بهار عربی به وجود آمده نباید منجر به ایجاد آشوب شود.

وی با بیان این که مساله فلسطین مساله مادر کشورهای اسلامی است تصریح کرد: خواست اکثر کشورهای عربی این است که فلسطین به زودی آزاد شود.

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر این که باید راه‌حل عادلانه که تضمین بخش دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس است را داشته باشیم، تاکید کرد: مردم عراق همبستگی کامل خود با دولت مستقل فلسطین اعلام می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی