بازدید 1942

زنان در تركيه رايگان فوتبال تماشا مي كنند

فدراسيون فوتبال تركيه اعلام كرد، از اين پس زنان و كودكان زير 16 سال مي توانند به صورت رايگان به تماشاي مسابقات در ورزشگاه ها بروند.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸ 01 October 2011
ایرنا : به گزارش خبرگزاري اسوشيتدپرس، فدراسيون تركيه چندي پيش هم اعلام كرده بود، براي تيم هايي كه به هر دليل به بازي بدون حضور تماشاگر محكوم مي شوند، به جاي ممنوعيت كامل ورود تماشاگران، فقط جلوي ورود مردها را به ورزشگاه خواهد گرفت.

اين تصميم بخشي از برنامه فدراسيون فوتبال تركيه براي كاهش خشونت در مسابقاتي است كه با حضور مردان برگزار مي شود.
هدف ديگر تشويق زنان و كودكان براي شركت در مسابقات و تغيير جو خشن و بي نزاكت حاكم بر ورزشگاه ها به محيطي دوستانه و خانوادگي است.
فدراسيون تركيه همچنين قصد دارد وجهه ليگ اين كشور را پس از رسوايي تباني در 19 مسابقه فصل گذشته خدشه دار شد، دوباره بازگرداند.

باشگاه فنرباغچه سه شنبه هفته گذشته براي اولين بار اين طرح ابتكاري را عملي كرد و بيش از 41 هزار زن و كودك به ورزشگاه استانبول رفتند تا بازي اين تيم مقابل مانيساسپور را تماشا كنند.
فدراسيون تركيه اعلام كرده است بهاي بليتي كه باشگاه ها به زنان و كودكان اختصاص مي دهند را به آنها پرداخت خواهد كرد.

بر اساس اعلام اين فدراسيون، باشگاه بشيكتاش بين 1000 تا 1500 بليت، گالاتاسراي 1940 بليت و فنرباغچه 531 بليت را به زنان و كودكان اختصاص داده اند.
فدراسيون تركيه با انتشار بيانيه اي در اين باره اعلام كرد: با اجراي اين پروژه علاقه به فوتبال بيشتر مي شود در عين حال جلوي خشونت و بي نظمي، بروز صحنه هاي زشت و طنين انداختن الفاظ ركيك در ورزشگاه ها گرفته خواهد شد و فوتبال بار ديگر همان چهره زيبايي را كه بايد داشته باشد باز مي يابد.
در جريان ديدار فنرباغچه مقابل مانيساسپور زنان در چندين صف در اطراف ورزشگاه 'اسكورو ساراكوگلو' حضور داشتند و كودكان خود را كه پرچم هاي رنگي به دست داشتند به همراه مي بردند، تا بتوانند بازي تيم محبوبشان را تماشا كنند.
قبل از اين بازي، بازيكنان فنرباغچه و مانيساسپور، گل هايي را به سمت هواداران خود پرتاب كردند و تيم مهمان به جاي هو كردن‌هاي معمول با تشويق مورد استقبال هواداران ميزبان قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی