بازدید 72791
نماینده ارومیه:

ساختار پولی و مالی کشور نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم ارومیه و شورای اسلامی، در حالی که صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی کشور در گرفتن وام‌های به مراتب پایین‌تر با مشکل روبه‌رو هستند، چه حمایت و رایزنی‌های سیاسی رخ می‌دهد که چنین اتفاقاتی شکل می‌گیرد؟!
کد خبر: ۱۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰ 01 October 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ نماینده ارومیه درباره ریشه‌ها و دلیل رخ دادن اختلاس در کشور گفت: به دلیل نبود نظام بازرسی دقیق مربوط به امور مالی کشور و عدم جدیت مدیران بالا دستی، چنین اتفاقاتی رخ خواهد داده و در آینده نیز در صورت برخورد نامناسب رخ خواهد داد.

جواد جهانگیرزاده به خبرنگار ما گفت: این موضوع به هیچ وجه گذشت کردنی نیست و مدیران بالادستی نظام بانکی نیز پاسخ درستی به پرسش‌ها نداده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به توانایی و جدیت دادستان کل کشور، امیدواریم که موضوع به سرانجام برسد و گزارشی به مردم داده شود. ابهامات بسیاری در این پرونده وجود دارد، به گونه‌ای که در حالی که صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی کشور در گرفتن وام‌های به مراتب پایین‌تر با مشکل روبه‌رو هستند، چه حمایت و رایزنی‌های سیاسی رخ می‌دهد که چنین اتفاقاتی شکل می‌گیرد؟!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بخشی از بدنه دولت نیز باید سکوت کند. این موضوع بسیار مهم است و هر گونه رفع مسئولیت از جانب هر مقامی که باشد، می‌تواند ابهام‌بر‌انگیز باشد. بنا نیست که افرادی با فضاسازی‌های سیاسی، فرافکنی، تخریب و تحقیر دیگران، بتوانند خود را از این گرداب رها کنند. این خواست مردم، نظام و رهبری است که از این موضوع نخواهند گذشت.

وی گفت: کوتاهی تنها در بخش دولت نیست. این امر می‌تواند درباره مجلس نیز صادق باشد. اما موضوع این است که چه باید کرد؟ اصلی‌ترین کار، بازخواست مردم و مسئولین از کسانی است که مسئولیت چنین اموری را در دست دارند. برخی بر این باورند که کار و فعالیت اقتصادی، بدون ریخت و پاش امکان‌پذیر نیست؛ یعنی یا نباید مسئولیتی را پذیرفت یا زمانی که پذیرفتیم، باید با دقت انجام دهیم.
 
جهانگیرزاده ادامه داد: موضوع تصحیح ساختار پولی و مالی کشور است. این سیستم مانند استخری است که نشتی‌ها و مجاری خروجی بسیاری دارد. این گونه موضوعات بازدارنده چرخ توسعه کشور است.

وی گفت: این پول به اندازه اعتبار عمرانی چند استان کشور است. این مقدار برابر اعتبار عمرانی سی میلیون نفر از جمعیت کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست