بازدید 9677

آیةالله صافی: تعطیلی حج به صلاح نیست

رييس سازمان حج و زيارت كشور و هيات همراه با حضرت آيت‌الله العظمي صافي، پنج‌شنبه 31 شهريورماه 1390 ديدار كردند.يت‌الله صافي مساله حج را بسيار مهم و بااهميت دانست و افزود: تعطيلي حج هرگز به صلاح نظام و اسلام نيست.
کد خبر: ۱۹۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲ 22 September 2011
ييس سازمان حج و زيارت كشور و هيات همراه با حضرت آيت‌الله العظمي صافي، صبح امروز پنج‌شنبه 31 شهريورماه 1390 ديدار كردند.

به گزارش ایلنا، آيت‌الله صافي داشتن نيت خالص و تلاش براي رضاي خدا را در امر حج بسيار مهم دانست و تصريح كرد: هر چه خلوص نيت انسان در اين سفر و برنامه‌هاي معنوي بيشتر باشد، اجر و پاداش اخروي انسان نيز بيشتر خواهد بود.

وی مساله حج را بسيار مهم و بااهميت دانست و افزود: تعطيلي حج هرگز به صلاح نظام و اسلام نيست. ما بايد حضور جدي در حج داشته باشيم، عدم حضور ما سبب برداشت‌هاي منفي مي‌شود كه در طول زمان بسيار مضر است و حضور گسترده شيعيان سبب اثبات و استحكام موقعيت شيعيان مي‌شود.

مرجع تقليد جهان تشيع، برنامه‌هاي فرهنگي و معنوي حج را بسيار تاثيرگذار دانست و يادآور شد: برنامه‌هاي حج براي ايران اسلامي و عالم اسلام به ويژه تشيع اسباب افتخار است و بايد به صورتي برگزار گردد كه سبب گرايش ديگران به تشيع شود و بدگماني‌ها و شبهه‌افكني‌هاي دشمنان را از بين ببرد.

آيت‌الله صافي با اشاره به قطع رابطه ايران و عربستان در برهه‌اي از زمان حكومت جابرانه‌ پهلوي گفت: در آن زمان روابط فيمابين دو كشور قطع شده بود و هيچ رابطه‌اي نداشتند. اين مساله موجب تبعات منفي بسياري شد از جمله اينكه گاهي اعلام مي‌كردند ايرانيان مسلمان نيستند؛ بنابراين ما بايد حضور جدي در مكه و مدينه و حرمين شريفين داشته باشيم و هرگز اين موقعيت را از دست ندهيم.

وی با اشاره به تخريب قبور ائمه اطهار(ع) در بقيع توسط فرقه ضاله تصريح كرد: اگر شيعيان در حج حضور نداشته باشند هيچ معلوم نيست كه ديگر آثاري از بقيع باقي بماند. از اين رو تعطيلي حج هرگز به نفع شيعه و اسلام نخواهد بود.

مرجع تقليد جهان تشيع تاكيد كرد: ما بايد نگاه عميق و بلندي به حج و عمره داشته باشيم اما مراقب باشيم جهات ديگر اسلام هم محفوظ بماند.

معظم‌له مساله حج را جدا از مسائل سياسي دانست و افزود: مسئولان سعودي بايد بپذيرند كه حج از سياست جداست. كارگزاران حج به سياست كاري ندارند، بسياري از كساني كه به حج اعزام مي‌شوند تنها به خاطر دستور خدا به اين سفر معنوي مي‌روند و آن را از مظاهر اسلام مي‌دانند بنابراين سعودي‌ها كه خود را مسلمان مي‌خوانند بايد اين موضوع را هم جدي بگيرند.

آيت‌الله العظمي صافي با اشاره به وجود برخي متعصبان سعودي در مدينه و مكه گفت: گرچه برخي متعصبان در حج و عمره حضور دارند و سخنان ناشايسته‌اي به شيعه مي‌زنند؛ اما بايد حساب متعصبان را از ديگران جدا كنيم اينها به خصوص در مدينه رونق دارند و در مكه كمتر هستند.

معظم‌له وجود اماكن مقدس را سبب اثبات تاريخ هزار ساله اسلام دانست و افزود: افراد متعصب در عربستان ادعاهاي نامفهومي دارند؛ اينها خيانت‌هاي فراواني به اسلام كرده‌اند و خسارتي زيادي به عالم اسلام وارد كرده‌اند و پشتوانه تاريخ اسلام را از بين برده‌اند.

ايشان تاكيد كرد: بايد آثار تاريخي ما براي هميشه حفظ شود و اين آثار بازسازي شوند و بمانند والا دشمنان به تاريخ مكتوب اهميتي نداده و آن را منكر مي‌شوند.

مرجع تقليد جهان تشيع در بخش ديگري از سخنان خويش داشتن اخلاق حسنه و رعايت حجاب را براي زائران بيت‌الله الحرام بسيار مهم برشمرد و اظهار داشت: رعايت مظاهر اسلامي براي حجاج ضروري است، رعايت حجاب از مهمترين مسائلي است كه بايد به بانوان ايراني تذكر بدهيد و حتي روحاني و مدير كاروانها نيز در اين مساله جدي باشند تا خداي نكرده به مكتب ما خدشه‌اي وارد نشود.

معظم‌له در پايان اين ديدار ضمن قدرداني از تلاش‌هاي انجام شده در حج و عمره اظهار داشت: من از حسن نيت شما و زحماتي كه كشيده‌ايد تشكر مي‌كنم و اميدوارم اجر و ثواب معنوي را ببريد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست