بازدید 34431

آیت‌الله وحید: شنبه باید مملكت غوغا شود

در روز شهادت این امام، مملكت باید یكپارچه غوغا شود و مردم باید بدانند كه چه امامی را از دست داده‌اند. روز شهادت امام صادق(ع) نباید این چنین باشد كه تاكنون بوده و این وظیفه شما خواص است و باید هیئات مذهبی را در كوچه و خیابان­ها به راه انداخته و عظمت مصیبت از دست دادن این امام عزیز را به مردم بفهمانید.
کد خبر: ۱۹۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱ 21 September 2011
حوزه نیوز نوشت:

آیت‌الله وحید خراسانی، صبح امروز در جلسه درس خارج خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: امام صادق(ع) رییس مذهب جعفری است و مذهب عبارت است از طریق وصول عقل و حق و آن نقطه‌ای كه نه كسی درك می‌كند و نه می‌توان آن را توصیف كرد و آن شخصیتی كه این خط را ترسیم كرده و درب آن را به روی بشریت گشود، این امام همام است.

ایشان افزودند: مذهب ما جعفری است، اما ما نه مذهب را شناخته‌ایم و نه شخصیتی كه این مذهب را به وجود آورد. این مرجع تقلید با اشاره به این كه امام صادق (ع) 4هزار شاگرد داشتند، ابراز كردند: محمد بن مسلم ثقفی یكی از شاگردان آن حضرت است خدمات شایانی به اسلام و مسلمانان داشته است.

ایشان خاطرنشان ساخت: محمد بن مسلم ثقفی، شخصیتی است كه 30 هزار حدیث از امام باقر (ع) و 16 هزارحدیث از امام صادق (ع) برای مسلمانان نقل كرده است.

 آیت­ الله وحید خراسانی با اشاره به بیانات علمای سلف در رابطه با محمد بن مسلم ثقفی، اذعان داشتند: سخنان بسیاری درباره این شاگرد امام صادق(ع) وارد شده كه نشان از عظمت و بزرگی این شخصیت علمی و اسلامی می­دهد. ایشان با اشاره به این كه ما باید حد قصور و تقصیر خود را دریابیم، تصریح كردند: محمد بن مسلم ثقفی هم از شاگردان امام صادق(ع) است و ما هم از شاگردان این امام همام؛ فرق ما و این شخصیت علمی بسیار زیاد است و ما در مقابل فعالیت­هایی كه او برای اسلام و مسلمانان انجام داده بسیار عقب هستیم.

این مرجع تقلید با اشاره به مقام امام صادق(ع)، بیان داشت: این امام همام از نظر زهد، فضل، عبادت و ورع دارای مقامی بودند كه حتی دشمنان ایشان نیز به این مقامات اذعان داشتند و آنچه كه علمای چهار مذهب نتوانستند آن را انكار كنند، این است كه نزد امام صادق(ع)، جفری است كه تمام جنبه­ های علم، قدرت، سیطره، سلطنت و ...... در آن قرار دارد.

ایشان با بیان این­كه ما نتوانستیم گوشه­ای از این مقامات امام صادق(ع) را به مردم بفهمانیم، تصریح كرد: در روز شهادت این امام، مملكت باید یكپارچه غوغا شود و مردم باید بدانند كه چه امامی را از دست داده‌اند. روز شهادت امام صادق(ع) نباید این چنین باشد كه تاكنون بوده و این وظیفه شما خواص است و باید هیئات مذهبی را در كوچه و خیابان­ها به راه انداخته و عظمت مصیبت از دست دادن این امام عزیز را به مردم بفهمانید.

ایشان با اشاره به دعایی از امام صادق(ع)، ابراز داشتند: این امام همام در دعایی فرموده است كه "رحم الله من أحیی أمرنا" و این دعا برای ما كافی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی