بازدید 30494

دو تبعه‌ آمريكايي از زندان اوين آزاد شدند و رفتند

پيش از اين «سارا شورد» سومين متهم اين پرونده نيز با قرار وثيقه ايران را ترك كرده بود.
کد خبر: ۱۹۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶ 21 September 2011
دو تبعه‌ آمريكايي به فاصله چند ساعت پس از نهايي شدن قرار وثيقه‌شان  از زندان آزاد شدند.

به گزارش ايسنا «جاشوآ فتل» و «شين بائر» كه به اتهام جاسوسي در ايران بازداشت شده بودند، عصر چهارشنبه ـ 30 شهريور ـ با قرار وثيقه از زندان اوين آزاد شدند.

پيش از اين «سارا شورد» سومين متهم اين پرونده نيز با قرار وثيقه ايران را ترك كرده بود.

به گفته‌ مسعود شفيعي ـ وكيل دو تبعه آمريكايي ـ كه در مقابل زندان اوين با خبرنگار ايسنا سخن مي‌گفت، بر اساس برنامه قرار است، اين دو محكوم به فرودگاه مهرآباد منتقل شوند.

ليويا لئو اگوستي ـ سفير سوئيس در تهران ـ و نمايندگان دولت عمان كه به عنوان ميانجي براي آزادي دو تبعه آمريكايي به ايران سفر كرده‌اند، قبل از آزادي اين دو زنداني در مقابل زندان اوين حضور داشتند.

وكيل‌مدافع سه تبعه آمريكايي نيز در اين باره به خبرنگار ايسنا گفته بود كه دولت عمان وثيقه صادره از سوي دادگاه را تامين كرده است.

مسعود شفيعي همچنين با اشاره به روند طي شده براي آزادي موكلانش اظهار كرد: صبح چهارشنبه در شعبه‌ 36 دادگاه تجديد نظر مستقر در دادگاه انقلاب حضور يافتم و موافقت شعبه مذكور مبني بر تبديل قرار بازداشت به وثيقه را  اخذ كردم.

به گزارش ايسنا، هم‌چنين روابط عمومي قوه قضاييه اعلام كرده بود كه درپي درخواست وكيل مدافع دو تبعه آمريكايي از شعبه 36 دادگاه تجديد نظر تهران مبني بر تبديل قرار بازداشت آنها به قرار وثيقه، با اين درخواست موافقت شده و بر اين اساس درپي قبول وثيقه به ميزان پنج ميليارد ريال براي هر يك از متهمان، نامبردگان تا صدور راي قطعي آزاد خواهند بود.

تکمیلی:

دو زنداني تبعه آمريكا كه به اتهام ورود غيرقانوني به كشور و جاسوسي به مدت دو سال در ايران در بازداشت بودند، عصر امروز با قرار وثيقه از بازداشتگاه اوين آزاد و لحظاتي پيش از طريق فرودگاه مهرآباد، ايران را ترك كردند.

به گزارش ايرنا، اين دو تبعه آمريكايي به نام‌هاي 'شين بائر'‌ و 'جاش فتال' با حضور سفير سوئيس در تهران و هياتي از سفارت عمان، ازبازداشتگاه اوين رهسپار فرودگاه مهرآباد شدند.

اين دو تبعه آمريكايي فرودگاه مهرآباد را به مقصد عمان ترك كردند تا از طريق اين كشور ، رهسپار آمريكا شوند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار