بازدید 6539

حمایت میقاتی و رهبر مارونی‌ها از توان نظامی حزب‌الله

نجیب میقاتی در مصاحبه با تلویزیون «الجدید» گفته است: تا هنگامی که تهدید اشغال رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد، هیچ کس در لبنان نباید علیه سلاح مقاومت سخنی بگوید. وی این مواضع را در حمایت از سخنان «رای»، رهبر معنوی مارونی‌های لبنان گفته است.
کد خبر: ۱۹۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۴ 13 September 2011
سرویس بین‌الملل ـ «نجیب میقاتی» و «پاتریاش رای»، رهبر مارونی‌های لبنان از در اختیار داشتن سلاح توسط نیروهای حزب‌الله در لبنان حمایت کردند و با وجود این، فشارها بر آنان توسط جناح 14 مارس و همچنین فرانسه ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، میقاتی، نخست وزیر لبنان درباره سلاح مقاومت اظهار داشته است: تا هنگامی که تهدید اشغال سرزمین لبنان توسط اسرائیل وجود داشته باشد، حزب‌الله باید سلاح در اختیار داشته باشد.

بنا بر این گزارش، نجیب میقاتی در مصاحبه با تلویزیون «الجدید» گفته است: تا زمانی که تهدید اشغال رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد، نباید هیچ کس در لبنان علیه سلاح مقاومت سخنی بگوید. وی این مواضع را در حمایت از سخنان «رای»، رهبر معنوی مارونی‌های لبنان گفته است.

«پاتریاش رای»، نیز در مصاحبه‌ای از داشتن سلاح توسط حزب‌الله حمایت کرده بود. وی که به تازگی سفر یک هفته‌ای به فرانسه داشته، همچنین گفته که دفاع خود از توان نظامی حزب الله را با مقامات فرانسه نیز در میان گذاشته است.

وی در این زمینه افزوده است: به مقامات فرانسوی نیز گفته‌ام که کسی در مورد اشغالگری اسرائیل صحبت نمی‌کند، ولی فشار بر اینکه مقاومت حزب‌الله سلاح خود را زمین بگذارد، زیاد است.
 
در همین حال، جناح 14 مارس در لبنان، حملات و انتقادات خود را به رهبر معنوی مارونی‌های لبنان در چند روز اخیر، به گونه ای افزایش داده که وی نسبت به بدفهمی افراد این جناح احساس تأسف کرده و گفته است که در پی پاسخگویی به آنان نیست.

نکته آنکه تلاش برای خلع سلاح جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، یکی از مهمترین برنامه‌های کشورهای غربی در ماه‌های اخیر بوده؛ جنبشی که تاکنون و همواره سلاح خود را علیه اشغالگری به کار برده است.

اخوان المسلمین سوریه و بشار اسد

«رای»، علاوه بر این درباره سوریه هم گفته بود که اگر در سوریه اخوان المسلمین به قدرت برسد، فضا برای فعالیت‌های اقلیت‌های دینی در سوریه و لبنان محدودتر خواهد شد؛ بنابراین، وی در گفت‌وگو با مقامات فرانسه از این بابت هم اظهار نگرانی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی