بازدید 6242

اتصال رسمی نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه برق

اواخر آبـان یـا آذر نیروگاه بوشهر به قدرت اسمی خود یعنی تولید 1000 مگاوات برق دست می‌یابد و آن زمان بهره‌برداری اصلی نیروگاه شمرده می‌ر‌ود.
کد خبر: ۱۹۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷ 12 September 2011
نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین نیروگاه هسته‌ای خاورمیانه دقایقی پیش با حضور مقامات ایرانی و روسی رسماً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزار فارس به بوشهر، نیروگاه اتمی بوشهر دقایقی پیش با 40 درصد تـوان به شبکـه سراسری برق کشور متصل شد.

این نیروگاه دارای دو پست 230 و 400 کیلو ولت است و برق آن از طریق دو خط به پست چغادک و شبکه سراسری وصل شده است.

به گزارش فارس، اواخر آبـان یـا آذر نیروگاه بوشهر به قدرت اسمی خود یعنی تولید 1000 مگاوات برق دست می‌یابد و آن زمان بهره‌برداری اصلی نیروگاه شمرده می‌ر‌ود.
 
در مراسم امروز سرگئی کرینکو رئیس روس اتم (پیمانکار نیروگاه اتمی بوشهر) و سرگئی اشماتکو وزیر انرژی روسیه که در راس هیئتی به ایران سفر کرده‌اند نیز شرکت دارند.

تکمیلی:

رييس سازمان انرژي اتمي اظهار كرد: ايران و روسيه نشان داده‌اند كه با محوريت مشتركات انساني، احترام متقابل و حفظ منافع ملي دو كشور مي‌توانند الگوي جديد اتم براي صلح و رفاه بشري را ارايه كنند.

به گزارش ايسنا، دكتر فريدون عباسي ـ رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان ـ عصر دوشنبه در سخناني در مراسم رسمي بهره‌برداري مقدماتي از نيروگاه اتمي بوشهر، با بيان اين‌كه خداوند متعال را شكرگزاريم كه به ما نعمت داد تا وحدت و همدلي كه ريشه در تعاليم عاليه اسلام و قرآن مجيد دارد و سيره نبوي و ائمه معصومين (س) را سرلوحه‌ي كار خود قرار داده تا ايراني آباد و رو به رشد بسازيم، افزود: اميدواريم در استمرار انديشه‌هاي خميني كبير و پيروي از منويات مقام معظم رهبري بكوشيم.

او گفت:‌ وجدان كاري، انضباط اجتماعي و اقتصادي، كار و همت مضاعف رو به رشد در جامعه در كنار وحدت كلمه آحاد ملت، ثمر ديگري را براي كشور در استان بوشهر به ارمغان آورد و آن راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر و بهره‌برداري مقدماتي آن است.

عباسي گفت: در ساعت 23:29 دوازدهم شهريور سال جاري نيروگاه اتمي بوشهر به عنوان نخستين نيروگاه قدرت در خاورميانه براي اولين‌بار به شبكه سراسري وصل شد و به جمع نيروگاه‌هاي در حال كار دنيا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به ثبت رسيد.

رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان با قدرداني از دست‌اندركاران اين رخداد بزرگ اظهار كرد: در طول سال‌هاي متمادي در بخش‌هاي مختلف از جمله تصميم‌سازي و تصميم‌گيري صحيح براي تكميل اين نيروگاه تلاش شده است و از آن تشكر مي‌كنيم.

وي هم‌چنين از دولت‌مردان گذشته كه با اراده در پيشرفت و آباداني كشور كوشيده‌اند قدرداني كرد.

عباسي گفت: بي‌شك دولت فعلي و در راس آن رييس‌جمهور با جديت و سخت‌كوشي در توسعه‌ي همه‌جانبه‌ي كشور سهم به‌سزايي داشته‌اند و تكميل نيروگاه اتمي بوشهر نماد همراهي و هم‌سويي مجلس و دولت در سال‌هاي اخير است كه آثار خير ديگر آن در آينده نمايان خواهد شد.

رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان ادامه داد: تكميل نيروگاه اتمي بوشهر با تلاش و هماهنگي مسوولان و متخصصان ايران و فدراسيون روسيه در فراهم‌سازي شرايط بهينه‌ي بهره‌برداري از آن با وجود كارشكني‌هاي ديگران، نويدبخش تعميق روابط همه‌جانبه‌ي دو كشور است.

او تاكيد كرد: ايران و روسيه نشان داده‌اند كه با محوريت مشتركات انساني، احترام متقابل و حفظ منافع ملي دو كشور مي‌توانند الگوي جديد اتم براي صلح و رفاه بشري را ارايه كنند و نام بوشهر را به عنوان كانون تلفيق فن‌آوري اروپا و روسيه و مكان گرد هم آمدن تمدن‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف براي همكاري و توسعه‌ي جامعه‌ي بشري و گسترش صلح در تاريخ ثبت كنند.

عباسي ادامه داد: ايران در راستاي تنوع بخشيدن به منابع توليد انرژي برق و بر اساس مطالعات انجام شده مصمم است به دنبال بهره‌برداري از واحد يكم نيروگاه اتمي بوشهر، افزايش سهم برق هسته‌يي در سبد انرژي كشور را با حداكثر استفاده از توانمندي‌هاي داخلي پي‌گيري كند.

وي تاكيد كرد: ايمني هسته‌يي همواره از اولويت‌هاي سازمان انرژي اتمي ايران در طراحي، ساخت و بهره‌برداري از نيروگاه اتمي بوشهر بوده و بلافاصله پس از حادثه‌ي فوكوشيما، مسوولان ذي‌ربط مكلف شدند تا بررسي‌هاي لازم براي استفاده از درس‌هاي اين حادثه‌ي تلخ را براي ارتقاي سطح ايمني نيروگاه بوشهر در دستور كار قرار دهند.

رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان گفت: در اين راستا برنامه‌ي مشخصي كه به تاييد متخصصان ايراني و روسي رسيده است با جديت پي‌گيري خواهد شد.

عباسي ادامه داد: از همين جا به همسايگان خود در جنوب خليج فارس اعلام مي‌كنيم دانش و فن‌آوري ايران در حاشيه‌ي خليج فارس فرصتي استثنايي است. ايمني اين نيروگاه در حد بسيار بالايي است و مي‌تواند به عنوان نمونه مورد توجه آن‌ها قرار گيرد. ايران مي‌تواند مشورت‌هاي تخصصي در بهره‌مندي از انرژي هسته‌يي صلح‌آميز را به همگان ارايه كند.

رييس سازمان انرژي اتمي اظهار كرد: مردم و مسوولان بوشهر در طول سال‌هاي گذشته با مهرباني و مهمان‌نوازي با اميد به راه‌اندازي اين نيروگاه، در تكميل و راه‌اندازي آن نقش تعيين‌كننده‌اي داشته‌اند و اميدواريم با توسعه‌ي توليد برق هسته‌يي شاهد رشد روزافزون رفاه همه‌جانبه‌ي مردم به‌ويژه در جنوب كشور باشيم.

او در پايان گفت: تلاش شبانه‌روزي مردم در سازندگي، مديريت مدبرانه مقام معظم رهبري، تلاش‌هاي دلسوزانه‌ي مديران اجرايي كشور همه در سايه‌ي عنايت و الطاف خداوند و بركات ناشي از آن در جامعه‌ي ما به ظهور نشسته و بهره‌برداري مقدماتي از نيروگاه بوشهر مسير ديگري در رسيدن به اهداف انقلاب اسلامي را پيش روي ما قرار مي‌دهد.

عباسي گفت: اميد است اين همدلي و همراهي ما را متحدتر ساخته تا بيش‌تر از گذشته در ساختن ايراني آباد بكوشيم و با ساختن كشور، نمونه‌اي عملي براي اثبات خودباوري به ساير كشورها ارايه كنيم تا بدانند مي‌توان با مقاومت، آزادي به دست آمده را حفظ كرد و ايران سرمشق حفظ آزادي و استقلال براي آن‌ها باشيد.

هم‌چنين در اين مراسم دكتر محمد احمديان ـ مديرعامل شركت توليد و توسعه انرژي اتمي ـ و محمود جعفري ـ مجري كارگاه نيروگاه اتمي بوشهر ـ در اين مراسم سخنراني كردند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی