بازدید 14441

احمد توکلی: حداد عادل بهتر از لاریجانی بود

وی خاطرنشان کرد: مجلس بیمار است. تمایلات حوزه‌ای، تمایلات غیرملی و نگاه خرد در مجلس وجود دراد و این مسئله علت‌های ساختاری مثل نبودن حزب دارد و علت‌های اخلاقی و نفسانی هم دارد و همچنین قبیله گرایی‌های سیاسی نیز در آن دخیل است.
کد خبر: ۱۸۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱ 09 September 2011
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در مجلس هستند که نمی خواهند بر آن ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی شان را دارم که حتما آن ها را تحویل شورای نگهبان می دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در دوازدهمین دوره نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسقتل با تاکید بر ویژگی های شخصیتی رهبر معظم انقلاب به عنوان عالم مسلط اسلام شناس و سیاستمدار با تجربه گفت: باید خودمان را همواره در معرض اشارات ایشان قرار دهیم تا با مبانی فکری و نظری ایشان هم افق شویم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رهبری همواره مدافع انتقاد بوده است، گفت: نباید تنها به عیب ها و ضعف ها پرداخت چرا که این باعث یاس و ناامیدی می شود .
وی افزود: نباید صرفا روی نکات مثبت مانور داد که این نیز باعث خودشیفتگی می شود و ضمنا هر عملکرد فوق نتیجتا توقف و سکون را به همراه خواهد داشت.
 
دولت در مهار تورم انتظاری موفق بوده است

وی در همین راستا به نقد سیاست‌های اقتصادی دولت پرداخت و خاطر نشان کرد : البته دولت در مهار تورم انتظاری شش ماه ابتدایی سال موفق بوده است.
 
توکلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضعف‌های فرهنگی بیان داشت: اولین بار در دولت آقای هاشمی بود که مقام معظم رهبری مساله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و وقتی دیدند توجهی نمی‌شود فرمودند که این یک شبیخون فرهنگی است.

توکلی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رفتار رسانه متعلق به شما یعنی سایت الف و شخص شما به نقد واقع بینانه شباهت ندارد، گفت: انتفادهایی که می‌کنم شکر نعمت نظام اسلامی نیست، باید بگویم که تازه انتقادهای من خیلی کم است، اگر در ظرفیت جامعه می بود و باعث مشکل برای نظام نمی شد، انتقادهای من خیلی بیشتر از وضع فعلی بود.
 
وی ادامه داد: البته من طبق وظیفه دینی خودم چیزهایی را که می دانم می‌گویم. نکات مثبت را هم گفتم که دولت در مهار تورم موفق بوده و اگر کینه ورزی یا رابطه عاطفی‌ با دولت داشتم اینگونه عمل نمی کردم.
 
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع خصوصی کردن بانک مرکزی این من بودم که از نظر احمدی نژاد دفاع کردم و دیدم در این مساله حق با اوست. مشی من مشی یک مسلمان انقلابی است و البته بدون اینکه بگویم از اشتباه منزه هستم.
 
محمدرضا رحیمی نامزد آقایان باهنر و عبداللهی در مجلس هفتم بود

توکلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدرضا رحیمی در مجلس هفتم که شما و همفکران شما آن را در اختیار داشتند به ریاست دیوان محاسبات کشور رسید، چگونه ایشان از مجلس رای اعتماد گرفت و اصلا چه کسی ایشان را معرفی کرد؟ اظهار داشت: آقای رحیمی نامزد آقای باهنر و عبداللهی بودند و نامزد بنده و یقیه دوستان، جناب آقای دکتر رهبر بود. بین ما مصاف سختی در گرفت و نهایتا 13به 9 باختیم و آقای رحیمی را رئیس دیوان محاسبات کردند.

 وی افزود:رحیمی به این مقامات رسید بوسیله کسانی که بعدا بیشتر با آقای احمدی‌نژاد رابطه پیدا کردند. همین گروه سنتی مجلس در انتخابات ریاست مجلس هفتم با طرفداران دولت هماهنگ شدند و آقای حداد عادل را با آن وضع زشت از ریاست انداختند.
 
حداد عادل در ریاست مجلس هفتم در مجموع بهتر از لاریجانی در مجلس هشتم بود
 
توکلی تصریح کرد: لاریجانی فامیل من است و قائم مقام من در زمان تصدی وزارت کار بود و در تمام دوران با او ارتباط داشته ام و دارم، الان هم کمکش می کنم و به او انتقاد می کنم ولی از نظر معدل گیری و در مجموع، حداد بهتر از لاریجانی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص وقف دانشگاه آزاد نیز گفت: من جزو کسانی بودم که با وقف دانشگاه آزاد مخالفت کردم. نظر من این است که اصولگرایان بیایند با حفظ موضع کنار هم بنشینند و وحدت داشته باشند. لازم نیست همه چیز همدیگر را قبول داشته باشیم، من برخی از اقدامات لاریجانی را قبول ندارم ولی با وی همکاری می‌کنم.
 
وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای به عنوان جبهه پایداری  بگویند که موضع ما با بقیه اصولگرایان یکی نیست، درست نیست؛ در این صورت نه خودشان رای می آورند و نه بخاطر فضای تردیدی که ایجاد می کنند بقیه اصولگرایان نیز رای خواهند آورد.
 
اگر اصولگرایان متحد شوند شاید در تهران رای بیاورند

وی ادامه داد: من دفاع می کنم از وحدت اصولگرایان و دوست دارم که آقای حسینیان و آقا تهرانی دور یک میز کنار باهنر و سایر اصولگراین بنشینند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان گفت: موضوع نظارت بر نمایندگان در مجلس هفتم مطرح شد و می‌گفتند که علنی نکنید چراکه رای نمی آورد و بی آبرو می شویم! اما در مجلس هشتم من از حدود 150 نفر امضا گرفتم برای این طرح و من به آقای رئیس مجلس گفتم که امروز رای‌بگیر و او گفت که رای نمی آورد و من هم گفتم اگر الان رای نیاورد بعدا هم رای نخواهد آورد، هرچه فاصله از بیانات آقا بیشتر شود بدتر است و اینها فراموش می‌کنند، زودتر رای گیری کنید.
 
مجلس بیمار است
 
وی خاطرنشان کرد: مجلس بیمار است. تمایلات حوزه‌ای، تمایلات غیرملی و نگاه خرد در مجلس وجود دراد و این مسئله علت‌های ساختاری مثل نبودن حزب دارد و علت‌های اخلاقی و نفسانی هم دارد و همچنین قبیله گرایی‌های سیاسی نیز در آن دخیل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی در مجلس هستند که نمی خواهند بر آن ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی شان را دارم که حتما آن ها را تحویل شورای نگهبان می دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند. همین زد و بند هاست که موجب می‌شود آدم های بی لیاقت محض رئیس کمیسیون شوند و دانایان  کنار گذاشته می شوند. امثال این نمایندگان مشکلات ساختاری و اخلاقی دارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی