بازدید 3720

ارسال بزرگترین محموله ایرانی به سومالی

آقای حاجیان اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده تا دوشنبه آینده به این بندر ارسال و پس از تفکیک و بسته بندی تا ده روز آینده به سومالی ارسال می شود.
کد خبر: ۱۸۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶ 08 September 2011
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: بزرگترین محموله کمک های انسان دوستانه کشورمان به مردم سومالی تا چند روز دیگر از بندرعباس با کشتی به این کشور ارسال می شود.
 
حاجیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این کمک ها شامل پنج هزار تن مواد غذایی است که بخش قابل توجه آن هدایای مردم است.

وی گفت: به مراکز جمعیت هلال احمر در استان ها ابلاغ شده است که کمک های مردمی شامل برنج ، آرد و حبوبات را پس از جمع آوری به بندرعباس بفرستند.

آقای حاجیان اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده تا دوشنبه آینده به این بندر ارسال و پس از تفکیک و بسته بندی تا ده روز آینده به سومالی ارسال می شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر همچنین گفت: بهره برداری از ششمین اردوگاه جمعیت هلال احمر به عنوان مرکز فرماندهی عملیات امدادرسانی به مردم سومالی با ظرفیت پذیرش هزار نفر دیروز در منطقه مرکزی موگادیشو پایتخت این کشور به بهره برداری رسید.

وی افزود: در این اردوگاه ، بیمارستان سیاری ایجاد شده است و گروه های پزشکی کشورمان با استقرار در آن درحال خدمات رسانی به قحطی زدگان هستند.

آقای حاجیان گفت: در پنج اردوگاه دیگر ایران در این کشور نیز علاوه بر اسکان قحطی زدگان و عرضه مواد غذایی ، خدمات بهداشتی و درمانی نیز عرضه می شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر افزود: استفاده از ظرفیت مراکز جمعیت هلال احمر در استان ها و اعزام گروه های امدادی ، پزشکی و پشتیبانی آنان به سومالی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون فقط از ظرفیت ستادی جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی به مردم سومالی استفاده می شد اما از این پس ، گروه های امدادی استانها پس از کسب آموزشهای لازم و آشنایی با ضوابط و اصول بین المللی به این کشور اعزام می شوند.

دیشب یازدهمین محموله کمک های بشردوستانه کشورمان با هواپیما به سومالی ارسال شد و مجموع این کمک ها به400 تن افزایش یافت. دوازدهمین محموله کمک های کشورمان نیز امروز با هواپیما به سومالی ارسال می شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار