بازدید 4513

احمدي‌نژاد: به فرهنگ،رنگ و بوي نظامي ندهید

وي با طرح اين سوال كه «آيا ما انديشه مادي را واجد ارزش مي‌دانيم؟»، ادامه داد: خير، اين‌گونه نيست زيرا انديشه مادي، انسان را ساقط مي‌كند و در حقيقت نمي‌توان گفت كه اقدامي فرهنگي به‌شمار مي‌رود. انسان‌هاي فرهنگي با كسي جنگ ندارند. وجود پيامبران سراسر رحمت است و در حقيقت عده‌اي مانع ايجاد مي‌كنند و پيامبران موانع را از مسير هدايت انسان‌ها برمي‌دارند.
کد خبر: ۱۸۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹ 07 September 2011
رئيس‌جمهور، ماموريت نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي را اساسي و اصيل توصيف كرد و با بيان اينكه «فرهنگ، روح حاكم بر همه فعاليت‌هاست»، گفت: هر اقدامي كه در خدمت رشد، كمال و تعالي انسان باشد، اقدام فرهنگي به‌شمار مي‌رود.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در نشست هم‌انديشي نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، با بيان اين مطلب، مهمترين موضوع هستي را «انسان» عنوان كرد و افزود: مهم‌ترين موضوع انسان نيز فرهنگ است و انسان بدون فرهنگ معنا ندارد.

وي با طرح اين سوال كه «آيا ما انديشه مادي را واجد ارزش مي‌دانيم؟»، ادامه داد: خير، اين‌گونه نيست زيرا انديشه مادي، انسان را ساقط مي‌كند و در حقيقت نمي‌توان گفت كه اقدامي فرهنگي به‌شمار مي‌رود. انسان‌هاي فرهنگي با كسي جنگ ندارند. وجود پيامبران سراسر رحمت است و در حقيقت عده‌اي مانع ايجاد مي‌كنند و پيامبران موانع را از مسير هدايت انسان‌ها برمي‌دارند.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه «نبايد به فرهنگ، رنگ و بوي نظامي داد»، اظهار كرد: ذات فرهنگ، ريشه‌كن كردن برخورد نظامي از مناسبات انساني است.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه «اقدام فرهنگي چيست؟»، تصريح كرد: دوستي مطرح كرد كه در طول ماه رمضان در يك كشور 35 ميليوني هشت نفر مسلمان شدند؛ اما بايد اين را نيز مورد توجه قرار داد كه در طول ماه رمضان چند نفر در آن كشور به دنيا آمده‌اند. اگر فرض كنيم كه ما در مواجهه با يك نبرد فكري هستيم زماني موفق مي‌شويم كه بر فضاي فكري عالم غلبه كنيم.

وي با طرح اين سوال كه «رمز ماندگاري ما كه اهل ولايت هستيم، چه بوده است؟»، يادآور شد: جواب اين سوال در دو عنصر خلاصه مي‌شود؛ نخست اينكه ما هميشه مخالف وضع موجود بوده‌ايم و در حقيقت هميشه حق را ترجيح داده‌ايم، نه حزب، گروه و طايفه را و ديگر اينكه ما يك نقطه‌ آرماني متعالي را در ذهنمان داريم و آن را دنبال مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور ادامه داد: بايد وضع موجود را نقد و نفي كنيم؛ البته نقد بايد منصفانه باشد. يكي از اقدامات فرهنگي ما نقد و نفي وضع فرهنگي موجود است و البته بايد اين را نيز در نظر گرفت كه آيا هر نقد و نفيي براي ما مطلوب است؟ پاسخ اين است كه خير، اين‌گونه نيست بلكه نظام جايگزين حائز اهميت است.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امواج انقلابي كه مي‌خواهد وضع موجود را بر هم زند، زماني موفق است كه نظام جايگزين متعالي را دنبال كند. امروز برگ برنده ما كه مرزها، تعصبات قومي و نژادي و ... را مي‌پيمايد و انسان‌ها را بيدار مي‌كند، نظام جايگزين نظام موجود است كه بايد آن را معرفي كنيم و ما جز معرفي نظام جايگزين حرفي براي دنيا نداريم.

وي در ادامه‌ خاطرنشان كرد: آن‌قدر تعصبات نژادي، قومي، تبليغي و ... وجود دارد كه اجازه كارهايي را به ما نمي‌دهد. مردم را بايد به كجا دعوت كرد؟ آن باغ سبز كدام است؟ پاسخ روشن است، در مقابل اين نظم مادي و ضدانساني بايد نظم جهاني مطلوب خود را معرفي كنيم و اين فصل مشترك پيام همه‌ پيامبران است.

رئيس‌جمهور گفت: اگر بگوييد بياييد مثل ايران شويد، مقاومت وجود دارد. اگر بگوييد بياييد مسلمان شويد، مقاومت وجود دارد و تنها جايگزين مطلوب قابل عرضه و قابل پذيرش توسط اكثريت بشريت، نظم و جامعه‌ مهدوي است. براي نفي وضع موجود نيز بهترين وسيله، معرفي نظم جايگزين است و ما امروز در عرصه انديشه كالايي ارزشمند‌تر از اين نداريم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: آنها دنيا را در دست خود گرفته و در حال توليد فكر و انديشه هستند. درست است كه زحمات زيادي در اين مسير كشيده‌ايد ولي ما همچنان عقب هستيم. صحبت از امام در حقيقت برافراشتن پرچم وحدت است، به شرطي كه حقيقت امام را معرفي كنيم. ما در اين زمينه كوتاهي كرده‌ايم و به لحاظ جمعيت و عددي فاصله زيادي وجود دارد. اكنون در اروپا رشد گرايش به اسلام زياد است اما در اين ميان چند نفر مسلمان مي‌شوند و چند نفر غيرمسلمان به دنيا مي‌آيند و همين فاصله را زياد مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه رايزن فرهنگي فقط براي مسلمانان نيست، اين سوال را مطرح كرد كه «آيا پيامبر و اميرالمومنين (ع) براي مسلمانان هستند؟»، اظهار كرد: اميرالمومنين (ع) فخر هستي است. اينكه فكر كنيم امام، پيامبر و همه‌ خوبي‌ها براي ماست، غلط است. اكنون در برابر اين موضع گارد گرفته‌اند. امروز حقيقت امام و ويژگي‌هاي آن قابل اثبات است.

رئيس‌جمهور يادآور شد: اگر هم فرض كنيم كه جنگ فرهنگي وجود دارد، در اين بخش است و اگر در موارد جزئي وارد شويم باخته‌ايم. كار فرهنگي نيازمند روح است و با كار مكانيكي فرق مي‌كند. روح اصلي، توجه به امام و انسان كامل است و مايه‌اي كه كلام شما را اثربخش مي‌كند عشق و محبت به انسان‌هاست. اگر كساني را كه مخاطب شما هستند دوست نداشته باشيد كار شما اثر ندارد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه خميرمايه كار فرهنگي، عشق به مردم است، تصريح كرد: بسياري از ما راه را گم كرده‌ايم. اگر عشق نباشد، كار فرهنگي اثر ندارد و در حقيقت بي‌مايه فتير است. رايزن فرهنگي بايد عاشق مردم باشد. ما به دنبال آرمان‌ها هستيم و كار فرهنگي، كار اصلي به‌شمار مي‌رود و در اين راه دستگاه ديپلماسي نيز پشتيبان شماست. هنگامي كه ماهواره به فضا مي‌فرستيم عدالت‌جويان سراسر جهان از آن استقبال مي‌كنند و در حقيقت مي‌توان گفت كه اين نوع اقدامات اثر فرهنگي دارد.

وي افزود: ديده‌ام كه بعضي از افراد كوته‌فكر مطرح مي‌كنند وقتي سخن از حكومت جهاني مي‌شود ولايت فقيه چه معنايي دارد؟ پاسخ اين است كه ولايت فقيه راه و مسير و در حقيقت پشتيبان است. ولايت فقيه در ايران است تا حاكميت جهاني اسلام را فرياد بزند.

بر اساس اين گزارش، پيش از سخنراني رئيس‌جمهور، رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي افغانستان، هندوستان، ونزوئلا، انگليس و سودان به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی