بازدید 48958

عکس: چرا بدن این مرد سوراخ‌سوراخ نمی‌شود؟

در این تصویر از 65امین فستیوال ادینبورگ، هنرمندی خیابانی روی تخته‌ای از میخ دراز کشیده و وزن شخصی 100کیلوگرمی را تحمل می‌کند.
کد خبر: ۱۸۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹ 06 September 2011
در این تصویر از 65امین فستیوال ادینبورگ، هنرمندی خیابانی روی تخته‌ای از میخ دراز کشیده و وزن شخصی 100کیلوگرمی را تحمل می‌کند. شاید بپرسید که چرا میخ‌های فولادی در بدن او فرو نمی‌روند؟

به گزارش خبر آنلاین، پاسخ در مفهوم فشار نهفته است. فشار، کمیتی غیربرداری است که مقدار آن از تقسیم مقدار نیروی اعمال‌شده بر سطح به دست می‌آید.

در اینجا هم اگر وزن 9800 نیوتنی (ناشی از جرم 100 کیلوگرم) فقط به سر یک میخ اعمال می‌شد، فشار وارد از سر میخ به پوست بدن از مقاومت پوست بیشتر می‌شد و میخ در بدن آن فرد نگونبخت (!) فرو می‌رفت؛ اما تعداد زیاد میخ‌ها، سطح اعمال نیرو را به شدت افزایش داده و بالطبع فشاری که سر هر میخ به بدن فرد وارد می‌کند، به آستانه مقاومت پوست و ماهیچه‌های بدن نمی‌رسد.

البته این بدان معنی نیست که فرد درازکشیده روی تخته میخی هیچ دردی را تحمل نمی‌کند. سلول‌های عصبی حساس به فشار که در فاصله نزدیکی از سطح پوست قرار دارند، فشار زیادی را احساس می‌کنند و با ارسال پیام‌های عصبی به مغز، باعث واکنش‌هایی غیرارادی می‌شوند که بخشی از آنها را در صورت و دستان فرد می‌بینید.

اگر به نمایش‌های مشابه در سراسر جهان دقت کنید، متوجه می‌شوید در همه آنها از میخ‌های فولادی بلند و قطور استفاده می‌شود، میخ‌هایی که مقاومت بالایی در برابر کمانش دارند تا در طول اجرای برنامه، بخشی از میخ‌ها خم نشوند و با کاهش سطح اعمال نیرو، حادثه ناگواری پیش نیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
ایا سطح بدن فرد هم کاملا صاف و یکسان است؟
و تمام میخ ها با تمام بدن شخص بصورت یکسان در تماس می باشند؟
بدن فردی که در تصویر آماده اینگونه به نظر نمی رسد! شما را نمی دانم!؟
دانشمند 100 کیلوگرم میشه 980 نیوتن نه 9800 نیوتن . هی می گم بحث علمی را پیش نکش برو به همون سیاست برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
به نظرتون کی منفی داده؟!!!! خوب 980 نیوتن ه دیگه راست میگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
اصولا در سايتها توجهي به درستي ارقام نمي شود اكثر اوقات ارقامي كه مميز دارند بدون توجه به مشكلات تايپي جاي ارقام دو طرف مميز عوض مي شود مثلا يك و نيم را پنج و يك دهم مي نويسند. واين ديگر درايت خواننده را مي طلبد تا عدد صحيح را حدس بزند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
دانشمند بزرگوار نیرو برابر است با جرم ضرب در شتاب گرانش بنابراین جرم 100 کیلوگرم نیرویی (یا وزنی) برابر 9800 نیوتن داره و نویسنده درست نوشته شما برو فیزیک سال اول دبیرستان رو دوباره بخون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
اینو خوب اومدی
بحث های علمی تابناک رو می شه تو ستون طنز هم چاپ کرد
به نظر مي رسد همين مقدار علم بكار رفته( بحث فشار، نيرو، سطح) هم ترجمه از يك متن انگليسي باشد.
بی خیال بابا، یعنی فکر کردین فقط این موضوع را شما فهمیدید که فشار حاصل نیرو بر واحد سطحه؟! دوست عزیز فقط این محاسبات نیست!
اگر توجيهي به اين سادگي دارد پس هركس ميتواند دراز بكشد .من كه جراتشو ندارم ولي اميدوارم عكسي از توجيه كننده عزيز بزودي ببينيم.
دانشمند کی گفته فشار کمیتی غیر برداری است!.
در ضمن فشار یه کمیت برداری است دانشمند
فشار با سطح رابطه عکس دارد
اگر این شخص روی یک یا چند میخ مثلا 10 میخ دراز کشید و بدنش سوراخ نشد، آن وقت باید تعجب کرد .
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی