بازدید 11357
پرافتخارترین تیم باشگاهی والیبال ایران از بین رفت؟

تیم والیبال پیکان منحل شد!

در حالی که از گوشه و کنار شنیده می‌شد، تیم والیبال پیکان، پرافتخارترین تیم باشگاهی والیبال ایران قصد کناره‌گیری از لیگ برتر را دارد، سرانجام این موضوع محقق شد. به گفته پیکانی‌ها، این تصمیم به دلیل افزایش هزینه‌ها در این رشته و حمایت نکردن مجمع از این شرایط اعلام کردند، به هر حال پیکان، شش دوره قهرمان آسیا و یازده دوره قهرمان ایران و دارنده عنوان سومی جهان منحل شد.
کد خبر: ۱۸۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴ 04 September 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ پس از مدت‌ها کش‌و‌قوس، تیم والیبال پیکان، قهرمان یازده دوره لیگ برتر منحل شد.

در حالی که از گوشه و کنار شنیده می‌شد، تیم والیبال پیکان، پرافتخارترین تیم باشگاهی والیبال ایران، قصد کناره‌گیری از لیگ برتر را دارد، سرانجام این موضوع محقق شد.

عصر امروز، مسئولان پیکان با فرستادن نامه‌ای، انحلال تیم والیبال خود را اعلام کردند تا پس از تیم پرستاره داماش، جای دیگر تیم مدعی قهرمانی یعنی پیکان هم در لیگ برتر خالی شود.

این تصمیم در حالی گرفته شد که پیکان به عنوان نماینده آسیا باید در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کند.

پیش از این، پیکانی‌ها بازیکنانی همچون موسوی، شبان و کشاورزی را از دست داده بودند.

به گفته پیکانی‌ها، این تصمیم به دلیل افزایش هزینه‌ها در این رشته و حمایت نکردن مجمع از این شرایط اعلام کردند، به هر حال پیکان، شش دوره قهرمان آسیا و یازده دوره قهرمان ایران و دارنده عنوان سومی جهان منحل شد.

رئيس فدراسيون واليبال پس از انتشار خبر احتمال انحلال باشگاه پيكان گفت: مجموعه فرهنگي ورزشي پيكان با بيش از چهل سال سابقه فعاليت، متعلق به همه مردم و منافع ملي است و اميدوارم وزير محترم صنايع اين موضوع را پيگيري كنند.

محمدرضا داورزني اظهار كرد: از طرف باشگاه پيكان، نامه‌اي به دست من رسيد كه در آن آمده بود، با توجه به اين كه دستمزد چند بازيكن در اين فصل افزايش يافته، اين تيم از پس پرداخت بودجه سنگين براي حضور در ليگ برتر برنمي‌آيد. حرف من اين است كه مگر چند بازيكن، افزايش دو يا سه برابري دستمزدها را داشتند و مسئولان محترم پيكان اين ارقام را از كجا آورده اند؟ اگر يك تيم چند قرارداد سنگين تنظيم كرد، دليل نمي‌شود كه اين موضوع را درباره همه تيم‌ها و بازيكنان عنوان كنيم.

رييس فدراسيون واليبال افزود: پيكان يك مجموعه فرهنگي و ورزشي است كه بيش از چهل سال سابقه دارد. اين مجموعه متعلق به هيچ فردي نيست و به مردم و منافع ملي تعلق دارد. اين درست نيست كه مسئولان تيمي كه نزدیک يك ماه ديگر بايد به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در جام باشگاه‌هاي جهان شركت كند، به يكباره بگويند كه حتي در ليگ برتر ايران هم حاضر نمي‌شوند. تيم پيكان سابقه شش سال قهرماني در آسيا و دو دوره حضور در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان را دارد، حال مردم نمي‌پرسند، مگر در مملكت چه شده كه اين تيم حاضر نيست، حتي در ليگ برتر ايران شركت كند؟!

وي در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به نظر من، موضوعي كه از سوی برخي از مسئولان تيم پيكان درباره افزايش بودجه مطرح مي‌شود، بهانه است. من خودم بارها به مدير عامل محترم اين باشگاه گفتم كه براي موفقيت يك تيم نيازي نيست همه ستاره‌ها جمع باشند. در ايران بازيكنان خيلي خوبي در تيم‌هاي گوناگون با دستمزدهاي متوسط بازي مي‌كنند. حتي اگر پيكان نمي‌خواست در سال جاري تيم داشته باشد، بايد پیش از سفر به جام باشگاه‌هاي آسيا، اين مسأله را عنوان مي‌كرد، اما حالا ديگر نمي‌توانيم تيم ديگري را به جاي پيكان به مسابقات جهاني بفرستیم.

داورزني در پايان خطاب به مسئولين ورزش گفت: من از وزير محترم ورزش و همچنين وزير محترم صنايع خواهش مي‌كنم، اين موضوع را پيگيري كنند و اجازه ندهند يك مجموعه فرهنگي ـ ورزشي با سابقه چهل سال فعاليت درگير تصميمات مقطعي شود. انحلال تيم پيكان در اين مقطع زماني اعتبار و آبروي ورزش ايران و فدراسيون واليبال را در مجامع مي‌برد و نبايد اجازه داد، يك تيم با سابقه و پر افتخار مثل پيكان به اين دلايل منحل شود. اميدوارم در روزهاي آينده اين مشكل برطرف شود و تيم پيكان بتواند خود را براي رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان آماده كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی