بازدید 2468
دوومیدانی جهان/

صعود حدادی به فینال و کسب سهمیه المپیک

قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا پس از پایان دور مقدماتی رقابت‌های این ماده در مسابقات قهرمانی جهان دایگو در میان شرکت کنندگان در رده دوم ایستاد تا برای دومین بار در تاریخ دوومیدانی کشورمان راهی فینال رقابت‌های جهانی شود.
کد خبر: ۱۸۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷ 29 August 2011
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کره جنوبی، با پایان یافتن مسابقات دور مقدماتی پرتاب دیسک قهرمانی جهان در دایگو، احسان حدادی در میان قهرمانان جهان در رده دوم ایستاد و برای دومین بار در تاریخ دوومیدانی کشورمان جواز حضور در مرحله فینال این مسابقات را بدست آورد. حدادی با ثبت این رکورد سهمیه A المپیک 2012 لندن را نیز کسب کرد.

حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا در گروه اول دور مقدماتی این ماده در رقابت‌های قهرمانی جهان با ثبت رکورد 65 متر و 21 سانتیمتر اول شد تا ضمن کسب ورودی A بازی‌های المپیک لندن برای دومین بار در تاریخ این رشته راهی مرحله فینال شود.

در سابقه هفت دوره‌ای حضور دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان تنها احسان حدادی یک بار در رقابت‌های قهرمانی جهان اوزاکا 2007 موفق به حضور در مرحله فینال شد و در میان 12 ورزشکار برتر جهان در رده هفتم ایستاد.

حدادی روز دوشنبه صبح با ثبت این رکورد در میان 33 ورزشکار در دور مقدماتی دوم شد. فینال این مسابقات سه شنبه شب برگزار می شود.

در مجموع 12 پرتابگر از دور مقدماتی راهی مرحله فینال پرتاب دیسک جهان شده اند. نتایج و رده بندی فینالیست‌های پرتاب دیسک در دور مقدماتی به این ترتیب است:
1- پیتر مالاچوفسکی از لهستان با 65 متر و 48 سانتیمتر
2- احسان حدادی از ایران با 65 متر و 21 سانتیمتر
3- ماریو پستانو از اسپانیا با 65 متر و 13 سانتیمتر
4- جورج فرناندز از کوبا با 64 متر و 94 سانتیمتر
5- رابرت هارتینگ از آلمان با 64 متر و 93 سانتیمتر
6- ویرجینیوس الکنا از لیتوانی با 64 متر و 21 سانتی متر
7- مارت از استونی با 64 متر و19 سانتیمتر
8- ویکاس گووادا از هند با 63 متر و 99 سانتیمتر
9- گرد کانتر از استونی با 63 متر و 50 سانتیمتر
10- بن هاررادین از استرالیا با 63 متر و 49 سانتیمتر
11- جیسون یانگ از آمریکا با 63 متر و 14 سانتیمتر
12- برت مورس از انگلستان با 62 متر و 38 سانتیمتر

این 12 پرتابگر دیسک در حالی جواز حضور در مرحله فینال را بدست آوردند که رکورد ورودی فینال این بازی‌ها 65 متر اعلام شده بود که با این حساب تنها سه ورزشکار از جمله حدادی موفق به کسب این ورودی شده بودند و مابقی با احتساب رکوردهای‌شان جواز حضور در فینال را کسب کردند.

سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با حضور دو هزار ورزشکار از 202 کشور جهان از 5 تا 13 شهریور ماه در دایگو کره جنوبی برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار