بازدید 17813
مسئولین سازمان فرهنگ و ارتباطات توجه داشته باشند + تصویر

فرهنگ با دکوراسیون و خودروی تشریفاتی بسط و نفوذ نمی‌یابد!

بررسی این مجموعه‌ها، نشان می‌دهد که اکتفای به فعالیت‌های تکراری و بی اثر در بسیاری از رایزنی‌های کشورمان کاملا محسوس است و با وجود ضرورت حرکت‌های جدی در عرصه گسترش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، متأسفانه اراده جدی در این باره وجود ندارد.../ در این میان سایت رایزنی فرهنگی تلاش کرده این اقدامات نخ‌نما و کم اثر را با استفاده از تعابیر غیر واقعی به گزارش‌هایی قابل قبول تبدیل کند که...
کد خبر: ۱۸۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸ 28 August 2011
هفته پیش، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌اعلام کرد، در نهمین همایش رایزنان فرهنگی که از سزدهم تا هفدهم شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود، پیش‌نویس «سند ملی توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی جمهوری اسلامی‌ایران» مرور می‌شود و تأکید کرد: توجه دادن به فعالیت‌های بنیادین به جای فعالیت‌های متعارف و انجام اقدامات ابتکاری و ماندگار به جای فعالیت‌های متداول از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌های مدیریتی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌در دوره جدید است.

به گزارش «تابناک»، در مصاحبه‌های مدیران دوره گذشته این سازمان نیز بارها تأکید شده بود که فعالیت‌های بنیادین به جای فعالیت‌های متعارف در اولویت اقدامات رایزنان فرهنگی قرار خواهد گرفت، ولی با گذشت زمان، متأسفانه هنوز تغییری در رفتارهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیده نشده است.

بنا بر این گزارش، بررسی خروجی کار این مجموعه‌ها، نشان می‌دهد که اکتفای به فعالیت‌های تکراری و بی اثر در بسیاری از رایزنی‌های کشورمان کاملا محسوس است و گویا با وجود ضرورت حرکت‌های جدی در عرصه گسترش حوزه‌های نفوذ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، متأسفانه همچنان اراده جدی در این باره وجود ندارد.

برای نمونه در زیر به بررسی فعالیت‌های یک ساله رایزنی فرهنگی کشورمان در امارات متحده عربی می‌پردازیم، با این امید که پاسخ‌های قانع‌کننده ای برای عملکرد خود داشته باشند.

بنابراین، از مهر ماه سال گذشته تعداد کارمندان رایزنی فرهنگی کشورمان در امارات به سه برابر افزایش یافته و رایزن جدید کشورمان که از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات بوده، بودجه چشمگیری را برای تعمیر ساختمان و دکوراسیون و خرید خودروی تشریفاتی هزینه کرده است؛ برای نمونه، یک خودرو تشریفاتی خریداری کرده که قیمت تمام شده آن با بیمه و... در تهران با توجه به نرخ آزاد درهم ـ 320 تومانی ـ و تعرفه گمرکی بیش از 140 میلیون تومان قیمت دارد و هزینه‌های دیگر هم به همین ترتیب است... .

این در حالی است که حتی در فهرست مهمترین اقدامات یک ساله ایشان، به جز شمار معدودی فعالیت‌های کاملا تکراری که بیش از ده سال به صورت سالانه توسط رایزنی فرهنگی و دیگر نهادها مانند مسجد امام حسین (ع) دبی و باشگاه ایرانیان دبی انجام می‌شده، هیچ گونه فعالیت بنیادین و ماندگاری به چشم نمی‌خورد.

بنا بر گزارش‌های موجود، فهرست کامل اقدامات یک ساله رایزنی فرهنگی کشورمان در امارات عبارت بوده از:

حضور در نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب شارجه، برگزاری جشن نوروز در باشگاه ایرانیان دبی، حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی، جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در محل سفارت ابوظبی، نمایشگاه هنری بانوان ایرانی در دبی، برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در سفارت، مسابقات فوتسال جام رمضان در باشگاه ایرانیان دبی و مسابقات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در باشگاه ایرانیان دبی که بنا بر نظر ایرانیان مقیم امارات و گزارش های موجود در آرشیو فعالیت‌های نهادهای ایرانی در امارات، همه این اقدامات در ده سال گذشته، به صورت جاری انجام گرفته و معلوم نیست با وجود افزایش چند برابری نیروی انسانی و بودجه و امکانات رایزنی فرهنگی، کدام یک از فعالیت‌ها به عنوان اقدامات بنیادین ابتکاری و ماندگار «مطابق با مصاحبه اخیر معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» قابل پذیرش است؟

در این میان، سایت رایزنی فرهنگی تلاش کرده است، این اقدامات نخ نما و کم اثر را با استفاده از تعابیر غیر واقعی به گزارش‌هایی قابل قبول تبدیل کند که برای نمونه می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد که تا امروز در سایت رایزنی قابل مشاهده است.

الف) برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در ابوظبی و دبی.

پرسش‌های بسیاری درباره میزان صحت این گزارش مطرح است که امیدواریم رایزنی محترم فرهنگی، پاسخ مناسبی دست‌کم برای پاسخ به سه سوال زیر داشته باشد.

1 ـ منظورتان از مرکز فرهنگی ابوظبی، چه مکانی است؟ این مرکز فرهنگی در کجای ابوظبی است؟ همان گونه که از تصاویر مشهود است، این مکان، همان ساختمان سفارت است؛ آیا همان ساختمان سفارت را با عنوانی جعلی «مرکز فرهنگی ابوظبی» معرفی کردن، تأثیری منفی بر میزان اعتماد عمومی به درستی دیگر ادعاهای رایزنی فرهنگی نخواهد داشت؟

2 ـ آیا برگزاری مراسم در مسجد امام حسین(ع) دبی نیز به همت و دعوت رایزنی فرهنگی برگزار شده یا به شما ارتباطی داشته است که در گزارشتان تصریح کرده اید؟

3 ـ در تصاویر زیر که خودتان از این مراسم در سایت رایزنی نمایش داده اید، به جز کارکنان سفارت و تعدادی از دبیران اعزامی به مدارس و خانواده آنها، چند نفر از ایرانیان مقیم را به این مراسم دعوت کرده اید که به عنوان «جامعه ایرانی مقیم» در این گزارش پذیرفتنی باشد؟


اصل گزارش رایزن فرهنگی کشورمان در امارات که در سایت رایزنی فرهنگی http://emirates.icro.ir  دیده می‌شود، عبارت است از:

«برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در ابوظبی و دبی به مناسبت بیست ودومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مراسم با شکوهی در مرکز فرهنگی ابوظبی، سرکنسولگری دبی و مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم که به همت و دعوت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده صورت گرفت، جامعه ایرانی مقیم، نمایندگان ارگان‌ها، اعضای سفارت و سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در امارات حضور داشتند».




ب) نخستین دوره مسابقات فوتسال جام رمضان 90 در امارات عربی متحده

درباره گزارشی دیگر از مهمترین فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در امارات با عنوان «نخستین دوره مسابقات فوتسال جام رمضان 90 در امارات» نیز بهتر است، رایزن محترم فرهنگی کشورمان از مدیران کنونی و سابق باشگاه ایرانیان دبی می‌پرسید تا متوجه می شد در سال‌های گذشته تا به حال ده‌ها نوع مسابقه و جام بین تیم‌های فوتبال و والیبال متشکل از ایرانیان و غیر ایرانیان دبی در باشگاه ایرانیان و در اندازه‌های خیلی بزرگتر و مهمتر از «مسابقات فوتسال جام رمضان 90» انجام شده است تا شاید در این صورت از کاربرد واژه «نخستین دوره» در گزارش موجود در سایت و يا تعابير پرشوری مانند «توجه خاص مسئولین نظام جمهوری اسلامی به جوانان عزیز ایرانی» و «پاسخ مثبت شما جوانان برومند به این عنایت نظام مقدس» خودداری می‌کرد.

در متن اصلی این گزارش در این سایت آمده است:

«اولین دوره مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور پرشور جوانان ایرانی و ورزشکار ایرانی مقیم امارات برگزار گردید. این مسابقات به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امارات در باشگاه ایرانیان دبی و با مشارکت هشت تیم از ایرانیان مقیم امارات انجام می شود.
 

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن بیان این نکته که جوانان ایرانی در همه عرصه ها پیش رو و سربلند هستند گفت برگزاری این مسابقات دراین روزهای مبارک توسط رایزنی فرهنگی ایران که با حضور پرشور جوانان ایرانی مقیم امارات عربی متحده صورت می گیرد نشان از توجه خاص مسوولین نظام جمهوری اسلامی به جوانان عزیز ایرانی است و از سوی دیگر و پاسخ مثبت شما جوانان برومند به این عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز قابل تقدیر است. بیش از صد تن از ورزشکاران ایرانی مقیم در این مسابقات حضور دارند».

گفتنی است، این تنها مشتی است نمونه خروار ـ مانند دسته گل مشترک سفیر و رایزن فرهنگی در مالزی ـ که امیدواریم مسئولین جدید در این سازمان، به ویژه جناب دکتر خرمشاد با مسئولیت پذیری و دلسوزی، به ویژه با توجه به اوضاع کنونی کشور در عرصه بین المللی و نیاز به نفوذ فرهنگی، این مسائل را حل کنند، چه، انتظارات از امثال ایشان بسیار بالاتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
کرسی های فرهنگ وسیاست بین الملل ما برخلاف فرمایش امیرالمومنین(ع) طعمه است نه امانت لذانباید ازآن توقع کاری جزوساطت نان ودلاربرای کارگزاران داشته باشند.اخیرابرای یکی ازکشورهای بسیارمهم وحساس بعدازمدتی چالش سفیر تعیین شد ایشان امر فرمودند دامادشان هم رایزن فرهنگی درهمان کشورشوند وسازمان فرهنگ هم اطاعت کردتا منافع فرهنگی وسیاسی کشورمان درآن کشوربنحواحسن!!!حفظ شود.
با این گزارش های پر آب ورنگ ولی پوشالی می خواهند ضعف هایشان را در کارفرهنگی در عرصه بین المللی به عنوان نقطه قوت نشان دهند .
این بنده خدا همین موارد را هم تازه با کلی زحمت ، به عنوان نتیجه یک سال کار خودش و مجموعه کارکنانش در امارات اعلام کرده است . تازه دو تا از گزارش ها را هم که شما هوا کرده اید واقعا که باید به حال این رایزنی گریه کرد . کو گوش شنوا ؟
رایزنی های فرهنگی فقط دنبال خبر سازی و گرفتن عکس هستند و هزینه های ارزی این سازمان بسیار زیاد است . بعنوان مثال هزینه برگزار سمینار رایزنان ببینید چقدر است و یا هزینه رایزنی ها جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنید به عنوان مثال رایزنی فرهنگی در کشور اتیوپی (کشوری که تبلیغ دین ممنوع است) با دو کارمند حداقل ماهی بیست هزار یورو هزینه مصرف می شود در صورتی که اگر بررسی کنید هیچ گونه فعالیت چشمگیری ندارد و هیچ گونه تبلیغی صورت نمیگیرد .
مگر خودت نگفتی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات بوده خوب همه چی حله دیگه بابا حله حله حالا تو چرا گیر دادی به بنز این بابا نوش جووووونش بالاخره یک عمر تلاش کرده که از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات بوده
هی صبح تا شب گیر می دهی که چی بشه ؟ حالا یک بنز هم روی بنزهای دیگه . خوب ایشان از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات بوده دیگه جانم رفقا و اینا و بودجه و همه رقمه جوره دیگه . بترکد چشم حسود . تو چرا جوش می خوری تابی جون
با تشکر از این گزارش دقیق و بجا البته این مورد رایزن محترم فرهنگی که مسبوق به سابقه در کشور لبنان نیز میباشد از جمله اصرافهای است که معمولا بی جواب میماند و ارتباطی به رئیس فعلی یا قبلی سازمان فرهنگ و ارتباطات نیست . ارسال سی دی مروارید های خونین از سوی روابط عمومی سازمان مذکور که با هزینه های هنگفتی در تهیه و ارسال آن نیز خرج شده که مورد اعتراض آیات عظام قم نیز شده یکی از دهها هزار هزینه تحمیلی به بودجه بیت المال است ارجاع به نامه آیت الله استادی خطاب به دکتر خرمشاد خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند
کلا با سه برابر شدن کارمندان و مرسدس بنزتشریفاتی و دکوراسیون جدید میشه هشت تا فعالیت دریک سال . که دوتاش را هم شما پراندید به حساب ده بریک می شود شش تا فعالیت . بابا واقعا بی انصافی ها . شش فعالیت بزرگ بی نظیرداشته برای اولین بار در کائنات و عالم وجود ؟ در یک سال قابل قبول نیست که هست . عزیزم بنیادین نیست که هست . قررررررربونت ابتکاری نیست که هست داداشییییی ماندگار نیست که هست .. اصل اینه که از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات بوده، از خومونه بابا بی خیال حسودی نكن . باید برای ایشون اسپند دود کنند با این همه فعالیت های اولین بار
سلام علیکم
جناب حاج آقای ایمانی پور سخنان شما بحق و بجاست اما آیا گوش شنوایی وجود دارد؟آیا مدیران ارشد سازمان فرهنگ قادر خواهند بود تحولی در خور فرهنگ فاخر کشور اسلامیان انجام دهند؟آیا از کارکنان فرهنگی کشورهایی که ادای اخلاص و خدمت برای خدا را ندارند اما با تلاش و پشت و کار و حتی ایثارگری مشغول انجام وظیفه هستند درس خواهند گرفت؟ شماها همت کنید امید است خدای بزرگ یاریتان کند.
تابناک عزیز چه فایده ؟؟!! هرگاه در هر پایگاه و سایت خبری و فرهنگی از سازمان فرهنگ و ارتباطات انتقاد عالمانه و سازنده شده است، بی درنگ آن خبر یا تحلیل از آن پایگاه حذف شده است . امیدواریم تسلیم فشارهای مسئولان و مدیران این سازمان نشوید. و آن تلاشگران عرصه فرهنگ نیز با رویکرد مثبت، انتقادات و پیشنهادها را بپذیرند و در صدد توچیه برنیایند.
با سپاس از تابناک متعهد و پویا
جناب تابناک همه چیز را که در سایت رایزنی نمی اورند.به خاطر حساسیت دولت امارات نمیشود هر کاری در امارات کرد و اگر هم انجام شود قابل ذکر در اینترنت نیست.کمی واقع بین باشید.
اولا این نوع گزارش نشان از یک نوع کینه جویی شخصی است.از تابناک بعید است.چطور یکدفعه با این همه مشکل در داخل وخارج تمرکز روی یک رایزنی؟جرات مقاله ملایم علیه استان قدس راندارید وبعد....
اقا جان براي مردم آب نداره براي يه عده كه نون داره ؟
حيف بيت المال!
واقعا چه پولايي كه ازجيب مردم بدبخت خرج ميشه ....
متاسفانه در بسياري موارد مشاهده مي شودكه رايزن هاي فرهنگي تمركز فعاليت خود را بر كارهاي تبيلغي و برگزاري مراسم مذهبي گذاشته اند. در صورتي كه مقوله فرهنگ حوزه وسيعي از زبان، خط و نقاشي، موسيقي، همكاري هاي دانشگاهي، فعاليت هاي رسانه اي و غيره را شامل مي شود. اين نقص در كشورهاي همسايه بيشتر ديده مي شود.
اي كاش سازمان فرهنگ و ارتباطات رايزن هاي فرهنگي به خصوص براي كشورهاي همسايه و همزبان را از بين شخصيت هاي مطرح فرهنگي كشور بر مي گزيد كه در مجامع علمي و فرهنگي اين كشورها نامي داشته باشند و بتوانند تاثير گذار باشند.
سازمان فرهنگ به محلي براي مسافرتهاي ماركوپولو آقايان و اعزام دوستان و بستگان به عنوان رايزن فرهنگي تبديل شده است. چه كسي پاسخ گوي اين همه هزينه و حيف و ميل بيت المال مي باشد؟ چه دستگاهي مسئول ارزيابي دستاورد فعاليت هاي فرهنگي اين سازمان است ؟ جز تكرار تعدادي از برنامه ها و مطالب كپي شده در سايت ها وحيف و ميل بيت المال چه سودي به حال اسلام و اين مملكت دارد؟
بابا چكار داري بذار اين بنده خداي وابسته هم ماست خودشو بخوره !!!!!
تيم مديران موجود در سازمان كه غالبا از وزارت علوم و دانشگاه پيام نور به اين سازمان مهاجرت كرده اند،با شرط تداوم عضويت در هيئت علمي دستگاه خود پست هاي مديريتي را اشغال نموده اند.
لذا براي انجام امور جاري در سازمان نيز وقت كافي ندارند،چه رسد برنامه ريزي هاي نوين و مبتكرانه!
اين هم از اشكالات وارده به قانون ممنوعيت دو شغله بودن است كه اعضاي هيئت علمي را مستثناء نموده
"يكي از كاركنان سازمان ضد فرهنگ و سراسر ارتباطات
همه چيزمان حبابي شده اقتصادمان،فرهنگمان،صنعتمان همه شان به يك اشاره از بين ميروند.هيچ نداريم به جز ادعا.
اولا که کشور امارات اجازی فعالیتهای بیشتر از این را نمی دهد ثانیا باید ماشین نمایندگان کشورمان بهترینها باشد می خواستی پراید بگیرند ثالثا کسی که این گزارش را داده آدم منافقی است رایزن محترم فرهنگی تمام تلاش خود را برای معرفی فرهنگی اصیل ایران به امارات را انجام می دهد زنده باد ایران و ایرانی
متاسفانه همینگون است تیم مدیریتی و به ویژه رایزنان فرهنگی این سازمان با مدیرت آقای ایمانی پور همچنان علی رغم تعویض معاونتهای دیگر سازمان از سابق کماکان مانده و رویه غلط و هزینه بر اعزامهای بی اتاثیر بعضی از افراد بدون دارا بودن ملاکهای تخصصی مهم زبان و یا سایر توانایهای لازم ادامه دارد
ما شاهد اعزام افراد مستخدم حتی در ردهای غیر مناسب در لابلای پوشش مروجین و یا قاریان و.. دربین اعزامهای اخیر رمضانی بودیم و به اصطلاح به خوان حدیث مفصل از این ماجرا .
امیدواریم مدیریت جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دقت در روند کار این سازمان به ویژه معاونت بین الملل که هنوز آقای ایمانی پور از مدیریت سابق است .
توجه نمایند و به وضعیت مریض مدیریتی آن که بر اساس گزارش سازی و نمایشی جهت سرپوش گذاردن بر اعزامهای رفاقتی و محفلی و ترجیح روابط بر ظوابط رسیدگی شود.
اين مطلب، شامل نظر كاربران نمي شود ....!!!!؟؟؟؟؟؟
سايت محترم تابناك . اولا كمي جرات به خرج بده واين نظر رو در سايت منعكس كن. دوما : الان ديگه حتي بچه هاي كوچك اين مرز و بوم از حقه ها و شگردهاي ژورناليستي آگاه هستند و مي فهمند كه كنار گذاشتن جملات در يك خبر ميتواند چه مفاهيمي را به خواننده به صورت سطحي القا نمايد
ثالثا : قيمت خودرو در ايران چه ربطي به امارات دارد؟
رابعا بايد به اين گزارش دهنده كه ظاهرا دل پري از سازمان ارتباطات و يا رايزني امارات داشته گفت كه يك سفر به ابوظبي برود تا مركز فرهنگي ابوظبي را از نزديك ديدن نمايد.
در آخر صرف نظر از قصد نگارنده از درج اين مطالب كه اظهر من الشمس است كه براي دلسوزي براي فرهنگ و فعاليتهاي فرهنگي و ... نيست اين سوال مطرح ميشود كه اثر كار فرهنگي را چه كسي تشخيص ميدهد ؟ اصلا كار فرهنگي چيست كه توقع عدم تكرار در آن را داريد؟ معلوم ميشود كه نگارنده معناي فرهنگ را درست متوجه نشده كه به تكراري بودن اينگونه فعاليتها خرده ميگيرد . در آخر اميدوارم كه اين سايت به جاي اينكه محلي براي تصويه حساب شخصي افراد باشد كمي به اطلاع رساني صحيح و خدا پسندانه بپردازد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی