بازدید 19210
هفته پنجم ليگ برتر:

غرش استقلال و تراکتورسازی، ایست قلبی صبا

در بازی‌های شب دوم هفته پنجم ليگ برتر، تيم استقلال تهران، تیم فولاد خوزستان را در یک بازی پرگل چهار بر یک شکست داد و به صدر جدول رسید؛ افزون بر این که تيم تراكتورسازي تبريز در همان شب، مقابل همشهري خود شهرداري به يك پيروزي پر گل پنج بر یک دست يافت و به رده دوم جدول رسید. جالب این که تیم‌های استقلال و تراكتورسازي تبريز در هفته ششم در تهران به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۱۸۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۸ 25 August 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ فرهاد مجيدي در دقايق 3 و 89، اسماعيل شريفات در دقيقه 38 و ميلاد مي داودي در دقيقه 85 براي تيم استقلال و رضا نوروزي در دقيقه 4 براي فولاد خوزستان در نيمه نخست گلزني كردند.

آرش افشين، مهاجم تيم فولاد خوزستان در دقيقه چهلم، يك ضربه پنالتي را به سود اين تيم از دست داد.

بازيكنان دو تيم با تفكرات تهاجمي وارد زمين شدند تا بتوانند با كسب هر سه امتياز بازي به صدر جدول رده بندي صعود كنند.

استقلالي‌ها در دقيقه سه صاحب يك ضربه كرنر از جناح چپ شدند كه فرهاد مجيدي، كاپيتان باتجربه آبي پوشان با استفاده از آشفتگي خط دفاع حريف با يك ضربه ديدني دروازه عليرضا سليمي سنگربان فولاد را باز كرد تا چهارمين گل فصل خود را به ثمر برساند.

در حالي كه بازيكنان استقلال ،هنوز در شادي گل زودهنگام خود بودند، تيم فولاد خوزستان بر روي يك ضد حمله سرعتي و حركت انفرادي نوروزي به گل رسيد تا تنها پس از يك دقيقه بازي به تساوي كشيده شود.

بازيكنان دو تيم در پانزده دقيقه دوم نيمه نخست بازي درگيرانه، كم افت و خيز و پاياپايي را در ميانه ميدان به نمايش گذاشتند، به گونه‌ای که موقعيت خطرناكي روي دروازه دو تيم ايجاد نشد.

تيم فولاد خوزستان در دقيقه 31 روي حركت سرعتي آرش افشين از جناح چپ صاحب يك فرصت ايده آل و شوت سنگين مهدي مومني پس از برخورد به ديرك افقي دروازه راهي خارج شد.

تيم استقلال در دقيقه 38 بر روي پاس ديدني مجتبي جباري، شوت مجيدي و دفع ناقص سليمي و ضربه شريفات به دومين گل خود دست يافت تا با پيروزي به رختكن برود.

تيم فولاد يك دقيقه پس از گل دوم استقلال، بر روي حركت آرش افشين و خطاي حنيف عمران زاده صاحب يك ضربه كرنر شد اما سيد مهدي رحمتي سنگربان آبي پوشان ضربه مهاجم فولاد را مهار كرد تا فولاد خوزستان نتواند بازي را به تساوي بكشاند.

قرمز پوشان فولاد در نيمه دوم با سرعت دادن به بازي قصد داشتند دروازه آبي پوشان را باز كنند اما مهدي مومني و حكيم نصاري به سادگي موقعيت‌هاي خود را از دست دادند.

بازيكنان استقلال در اين نيمه با تجمع در ميانه ميدان تلاش داشتند تا بازي را كنترل كرده و در ضد حملات به گل برسند كه در دقيقه 85 ميلاد مي داودي كه پس از ماه‌ها مصدوميت، براي نخستين بار درفصل جاري وارد زمين شده بود، دروازه فولاد خوزستان را گشود تا حضور دوباره خود را با گل جشن بگيرد.

شيرازه تيم فولاد خوزستان پس از گل سوم استقلال از هم پاشيد، به گونه‌ای که آبي پوشان چهار دقيقه بعد بر روي يك ضد حمله از جناح چپ و ضربه دقيق مجيدي به چهارمين گل خود دست يافتند تا با اقتدار به صدر جدول رده بندي راه يابند.

ضمنا شاگردان امير قلعه نويي، سرمربي تراكتورسازي با نتيجه پنج بر يك تيم شهرداري تبريز را شكست دادند تا به طور موقت به صدر جدول رده بندي راه یابند.

گل‌هاي اين بازي را احسان حاج صفي در دقايق 3 و 60، امير حسين صادقي در دقيقه 6، فردين عابديني در دقيقه 12 و سياوش اكبرپور در دقيقه 20 براي تراكتورسازي و سعيد دقيقي در دقيقه 33 براي شهرداري به ثمر رساندند.

شهرام گودرزي، بازيكن تيم شهرداري تبريز در دقيقه 44 با دريافت كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد.

بازي با حملات توفاني بازيكنان تراكتورسازي آغاز شد، به گونه‌اي كه شاگردان قلعه نويي در پانزده دقيقه نخست بازي سه بار دروازه همشهري خود را باز كردند تا در آستانه چهارمين پيروزي فصل خود قرار گيرند.

بازيكنان شهرداري پس از سه گل تراكتورسازي، روي به بازي تهاجمي آوردند تا بتوانند گل‌هاي خورده را جبران كنند اما اسير ضد حملات سرعتي حريف شدند تا در نهايت با پنج گل مقابل همشهري خود تسليم شوند.

تیم فوتبال پرسپولیس که در چهار هفته ابتدایی یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نتوانسته بود به پیروزی برسد و از سوی هوادارانش به شدت تحت فشار بود، سرانجام با درخشش جواد کاظمیان به پیروزی رسید تا موقتا از بحران خارج شود. پس از آنكه صبا در بوشهر باخت و سپاهان در اصفهان برابر نفت تهران غافلگير شد، پيروزي پرسپوليس برابر نفت آبادان، شگفتي‌هاي هفته پنجم را كامل كرد.

نخستین برد پرسپوليس در لیگ برتر

جواد كاظميان در اين بازي ستاره پرسپوليس بود و توانست سه گل تيمش را به ثمر برساند. او كه هفته گذشته هم گل سرنوشت‌سازي را براي پرسپوليس به ثمر رسانده بود، در دقايق 25، 57 و 65 اين بازي هت تريك كرد تا پس از مدت‌ها بازيكني براي پرسپوليس سه گل به ثمر برساند.

در اين بازي بر خلاف ديدارهاي قبلي پرسپوليس حتي تا پيش از گل دقيقه 25 كاظميان، خبري از شعارهاي ضد استيلي در ورزشگاه آزادي نبود و هواداران پرسپوليس تا پايان بازي، استيلي و بازيكنان پرسپوليس را تشويق كردند. جواد كاظميان هم كه پس از گل سوم تعويض شد، بارها با تشويق هواداران روبه‌رو شد.

با اين برد پرسپوليس براي بازي آينده برابر ذوب آهن جان تازه‌اي گرفت تا اميدها براي هواداران اين تيم بار ديگر زنده شود.

در اين بازي، روح‌الله عرب در دقيقه هفتاد تك گل طلايي پوشان صنعت نفت را به ثمر رساند.

نتايج ديدارهای آغازين هفته پنجم ليگ برتر:

* ملوان سه (جلال رافخايي، 23 و 60 و 90)

ذوب آهن سه (پيام صادقيان 22، ماچادو هوگو 46، ايگور كاسترو 73)

* مس كرمان يك (باريوس لئاندرو 45)

فجر سپاسي دو (حميد جوكار، 50، عليرضا جليلي 80)

* شاهين بوشهر چهار  (منصور تنهايي 1 و 35، محسن حميدي 58، ميثم منيعي 70)

صباي قم صفر

* سپاهان صفر

نفت تهران يك (سيد ايمان موسوي 65)

* سايپا سه (عباس محمدرضايي 29 و 62، كريم انصاري فرد 34)

داماش گيلان صفر

* راه آهن سه (بهادر عبدي 36، اميد عليشاه 45، حسين كاظمي 87)

مس سرچشمه يك (مسلم فيروز آبادي 69)

جدول گلزنان ليگ برتر تا هفته پنجم

در پايان هفته پنجم فرهاد مجيدي با پنج گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. کريم انصاري فرد و جواد کاظميان هم با چهار گل در رده دوم قرار گرفتند.

* هفته پنجم لیگ برتر با ثبت 36 گل به پایان رسید. در پایان هفته پنجم فرهاد مجیدی با 5 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. کریم انصاری فرد و جواد کاظمیان هم با 4 گل در رده دوم قرار گرفتند و 6 بازیکن 3 گله نیز مشترکاً در رتبه سوم جدول ایستاده اند. تا پایان هفته پنجم 113 گل به ثمر رسیده و 71 بازیکن نیز موفق به گلزنی شده اند. 

از این تعداد گل، 14 گل توسط 12 بازیکن خارجی به ثمر رسیده است.

5 گل: فرهاد مجیدی( استقلال تهران)

4 گل: کریم انصاری فرد( سایپا کرج) جواد کاظمیان(پرسپولیس تهران)

3 گل: محمد ابراهیمی (تراکتورسازی تبریز) جلال رافخایی (ملوان) منصور تنهایی (شاهین بوشهر) ایمان موسوی (نفت تهران) روح الله عرب (نفت آبادان) رضا نوروزی (فولاد خوزستان)  

2 گل: احسان حاج صفی، محسن حسینی(تراکتورسازی تبریز) سعید دقیقی، میثم بائو (شهرداری تبریز) مهدی دغاغله( ملوان انزلی) امید ابراهیمی، فابیو جانواریو(سپاهان اصفهان) مجتبی زارعی( نفت تهران) علی سامره( مس سرچشمه) علی کریمی(پرسپولیس تهران) امید عالیشاه، حسین کاظمی، علیرضا عباسفرد(راه آهن تهران) کریم اسلامی، میلاد سلیمان فلاح( صبای قم) ایگور کاسترو(ذوب آهن اصفهان) عباس محمدرضایی( سایپا کرج) اسماعیل شریفات ( استقلال تهران)

یک گل: مهدی خیری( سایپا کرج) عماد رضا(سپاهان اصفهان) محمد نصرتی، حسین بادامکی( پرسپولیس تهران) آرش برهانی، ولید علی، میلاد میداودی ( استقلال تهران) محمد نزهتی، علی جراح کار، زوران زلاتکوفسکی( ملوان انزلی) اشپیتم آرفی، فرزاد آشوبی، امیرحسین صادقی، فردین عابدینی، سیاوش اکبرپور(تراکتورسازی تبریز) اکبر صادقی، محسن بیات، رضا عنایتی( صبای قم) وریا غفوری (شهرداری تبریز) لی آندرو باریوس، محسن بیاتی نیا، مصطفی سیفی، جورج مراد، فرزاد حسین خانی( مس کرمان)بهادر عبدی (راه آهن تهران) هوگو ماچادو،  پیام صادقیان، محمد قاضی، محمد حسینی (ذوب آهن اصفهان) ایوان پترویچ، محسن حمیدی، میثم منیعی(شاهین بوشهر) بختیار رحمانی( فولاد خوزستان) فونیکه سی ( نفت آبادان) حمید جوکار، محمدرضا پورمحمد، محمد مهدی نظری( سپاسی شیراز) رضا معقولی، مصطفی مهدوی ( نفت تهران) جهانگیر عسگری، محمد آبشک، علیرضا نظیف کار(داماش گیلان) مسلم فیروزآبادی، نناد برنوویچ( مس سرچشمه)

آخرین جدول لیگ برتر در هفته پنجم


م


امتیاز
استقلال5103713
تراکتورسازي5126612
صباي قم586210
شاهين56248
سپاهان55328
ذوب آهن57618
نفت تهران57618
ملوان58447
سايپا57617
فولاد546-27
راه آهن57706
پرسپوليس58805
نفت آبادان546-25
فجر سپاسي535-25
شهرداري تبريز5510-55
داماش537-44
مس559-41
مس سرچشمه5413-91
  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
به ,,, چشم بدخواها و به خصوص 6 تایی ها!!!!!! این بردها ادامه خواهد داشت.
براشون خوشحالم.D:
بزودي شاهد حضور پرسپوليس در بالاي جدول خواهيم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
البته باید جدولو سر و ته کنن تا پرسپولیس بره بالای جدول !
به طرفدارای اصیل و صبور پرسپولیس تبریک میگم امیدوارم تداوم داشته باشه مخصوصاً حالا که به بازی با شش‌تایی‌ها نزدیکیم
عاشق پرسپولیس
عشق فقط شاهین
یعنی کار به جایی رسیده که برد پرسپولیس در تهران شگفتی محسوب می شود؟؟؟
بعید می دانم....
حال کنن همه ، نبرده و بازی نکرده میریم صدر جدول
نوکر بابا تونم اخه با عشق و طرفداری اصیل شما یه تیم فوتبالش خوب میشه ؟ مدرن بازی میکنه ؟حالا هی شما خودتونو بیرون زمین پاره پوره کنید تو زمین یه تیم نتیجه کار گروهی و تمرینات خوب- بودجه کافی- تغذیه درست- زمین و امکانات بدنسازی پیشرفته - تکنیک و تاکتیک روز دنیا و کلا یه فوتبال حرفه ایه
اخه کدوم این چیزا رو شما تو فوتبال درب و داغون ما میبینید مگه فقط با روحیه و غیرت میشه فوتبال بازی کرد؟؟؟
6تایی را دباره تکرار میکنیم
سرانجام پس از جوسازیهای سنگین صدا وسیما و مطبوعات و عنایات مسئولین محترم و روحیه دادنهای پیاپی به تیم پرسپولیس، تیم مظلوم صنعت نفت قربانی شد تا پرسپولیس روحیه لازم را به دست آورد. آیا این امر عادی است؟ اگر این طور است چرا برای تیمهای دیگری که در انتهای جدول هستند این سناریوها اجرا نمی شود. من اگر جای این تیمها بودم از این لیگ انصراف می دادم. اگر قرار باشد سایر تیمها برای رده های ششم، هفتم به بعد مبارزه کنند چه دلیلی برای حضور آنها وجود دارد؟ البته من خیلی وقتم را تلف این فوتبال نمی کنم، لیکن حقایق تلخی که اظهر من الشمس هستند غیر قابل انکار است. ببینید بازیکنان درجه چندم اگر عضو این تیمهای نورچشمی باشند به تیم ملی دعوت می شوند و سایرین اصلا دیده نمی شوند. گرچه این خود یکی از راههای روحیه دادن به این تیمها و بازیکنانش است. که نتیجه اش را در فوتبال ملی می‌بینیم. علیرغم کم سوادی ام در فوتبال حاضرم در چنین بحثی شرکت کنم تا جوانب موضوع شکافته شود.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی