بازدید 1458

معرفی 1700 مهندس ناظر متخلف به دادگاه

کد خبر: ۱۸۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴ 21 August 2011
موضوع نبود نظارت بر امور ساخت و ساز ساختمان‌ها و پيامدهاي آن تاكنون بارها مورد بحث و بررسي قرار گرفته است و آنچه همگان بر آن تاكيد دارند ضرورت نظارت بر امضاي مهندسان ناظر از سوي مسوولان ذي‌ربط است. چرا كه تخلفات مهندسان ناظر، سهل‌انگاري آنها، امضافروشي و نظارت از راه دور و صرفا صوري تاكنون پيامدهاي ناگواري براي شهروندان و حريم شهر داشته است.

بر همين اساس روز گذشته مدير كل امور اجرايي كميسيون‌هاي ماده 100 از معرفي 1700 مهندس ناظر متخلف به دادگاه خبر داد.

رضا نگهبان با تاكيد بر اين كه ارتقاي كيفيت ساخت و سازها از اهداف عمده‌اي است كه با جديت پيگيري مي‌شود، افزود: شهرداري تهران تاكنون 1700 مهندس ناظر متخلف را به دادگاه براي رسيدگي معرفي كرده است.

به گزارش فارس، وي با اشاره به برخورد جدي با تخلفات ساختماني گفت: موضوع برخورد با متخلفان ساختماني اعم از كاركنان شهرداري يا مهندسان ناظر به طور جدي در كلانشهر تهران دنبال مي‌شود و ارتقاي كيفيت ساخت و سازها از عمده‌ترين اهدافي است كه به اين شكل پي گرفته مي‌شود.

مديركل امور اجرايي كميسيون‌هاي ماده 100 تصريح كرد: امضا فروشي برخي مهندسان و اقدامات صوري در ساخت و سازها از مواردي است كه برخورد با آن نيازمند همكاري همه بخش‌هاست و اميدواريم با اقداماتي كه در دست انجام است تخلفات كمتري در اين زمينه صورت گيرد.

وي خاطرنشان كرد: تبصره كميسيون ماده 100 و فعال شدن آن از عمده‌ترين اقداماتي است كه در اين زمينه انجام شده و برخورد قاطع با هرگونه تخلف ساختماني در بخش‌هاي مختلف بدون هيچ اغماض از اقداماتي است كه با جديت در حال انجام است.

به نظر مي‌رسد برخورد جدي و عدم تساهل با مهندسان ناظر متخلف از سوي دادگاه‌ها بتواند بر روند ساخت و سازها و رعايت اصول كارشناسي در اين حوزه تاثيرگذار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست