بازدید 4226

توطئه زندانی فراری برای رانندگان تاکسی

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان ‌اطلاع پیدا کردند که در برخی از استان‌های کشور بویژه در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و مرکزی نیز جرائم مشابه دیگری در قالب کلاهبرداری به همین شیوه انجام شده است. با شناسایی تعداد دیگری از رانندگان تاکسی‌ شهری، چهره‌نگاری تصویر مرد کلاهبردار در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۸۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹ 14 August 2011
قدس: شکارچی رانندگان تاکسی که به کلاهبرداری میلیونی از آنان دست می‌زد یک زندانی فراری بود.
مسافر تبهکار به بهانه دادن وام خاص به راحتی رانندگان را فریب می‌داد.

اواخر سال 89 با طرح شکایت‌هایی درباره کلاهبرداری به شیوه‌های مشابه از سوی مسافری که خود را از کارمندان یکی از نهادهای دولتی معرفی کرده بود، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و تحقیقات درباره شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات پلیس مشخص شد که همه طعمه‌های مرد کلاهبردار راننده تاکسی هستند که مسافر ابتدا اقدام به کرایه دربست خودروی آنها کرده و سپس در طول مسیر با ادعای اینکه می‌تواند وامی 18 میلیون تومانی، ویژه رانندگان تاکسی را بدون هرگونه سپرده، بهره‌بانکی و با شرایط بازپرداخت مناسب، برای آنها تهیه کند همگی را فریب داده و مالباختگان نیز با تصور اینکه با پرداخت پولی در حدود 2 میلیون تومان، وامی 18 میلیون‌تومانی آن هم بدون نیاز به هرگونه ضامن خواهند گرفت، بی‌هیچ تحقیقات درباره مشخصات مرد کلاهبردار اقدام به پرداخت 2 میلیون تومان به وی کرده‌اند.

یکی از راننده تاکسی‌ها به کارآگاهان گفت: ساعت 9:30 سی‌ام بهمن‌ماه در خیابان فاطمی مرد جوانی اقدام به کرایه دربست تاکسی به مقصد میدان بهارستان کرد؛ در بین راه، وی درباره تعلق گرفتن یک وام 18 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی صحبت کرد و پس از آنکه به او اظهار داشتم که از موضوع وام بی‌اطلاع هستم، مدعی شد که او کارمند همان نهاد دولتی است که مسؤول پرداخت وام به رانندگان تاکسی است؛ وی درباره شرایط ویژه وام عنوان داشت که برای دریافت آن نیازی به حساب بانکی یا ضامن نبوده و شرایط بازپرداخت آن نیز به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که هیچگونه فشار مالی به رانندگان تاکسی وارد نخواهد شد.

این مسافر مدعی شد که زمان بازپرداخت وام، 2 سال پس از دریافت وام و بدون هرگونه سود بانکی است. من که تحت تأثیر صحبت‌های شیرین وی قرار گرفته بودم در یک لحظه تصور کردم که او همان فرشته نجاتی است که در مسیر من قرار گرفته تا به واسطه وی و با گرفتن این وام مقداری از مشکلات مالی خود را کاهش دهم.

به همین جهت بلافاصله درباره شرایط و نحوه دریافت وام شروع به صحبت کردم و او نیز اظهار داشت که حاضر است در قبال گرفتن مبلغ 2 میلیون تومان، مراحل اداری دریافت وام را سریعا انجام دهد تا وام در کمترین زمان ممکن به من تعلق گیرد. برای فردای آن‌روز در میدان ولی‌عصر با او ملاقات کردم و 2 میلیون تومان را تحویل دادم و در ازای این مبلغ پاکت مهر و موم شده‌ای دریافت کردم تا آن را به مسؤول پرداخت وام برسانم، بدون آنکه محتویات داخل پاکت را بررسی کنم با تصور آنکه تا ساعاتی دیگر وام را دریافت خواهم کرد به سرعت به طرف نهاد دولتی محل پرداخت وام رفتم اما در کمال تعجب متوجه شدم که این نهاد هیچگونه پرداخت تسهیلات بانکی در قالب وام و یا هر موضوع دیگری به رانندگان تاکسی ندارد و زمانی‌که پاکت‌نامه را باز کردم تنها با چند صفحه روزنامه روبه‌رو شدم.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان ‌اطلاع پیدا کردند که در برخی از استان‌های کشور بویژه در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و مرکزی نیز جرائم مشابه دیگری در قالب کلاهبرداری به همین شیوه انجام شده است. با شناسایی تعداد دیگری از رانندگان تاکسی‌ شهری، چهره‌نگاری تصویر مرد کلاهبردار در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

با به‌دست آمدن این چهره فرضی و بررسی بانک اطلاعات پلیس، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم تحت تعقیب آنها مردی است که چندی پیش به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و هم‌اکنون متواری است. همه راننده تاکسی‌ها با دیدن عکس حسین، وی را شناختند و کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات موجود از این تبهکار موفق به شناسایی مخفیگاه وی در خیابان شریعتی شده و پی بردند از آنجا نیز فراری شده است.

سرهنگ خان بابايي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهی تهران در ادامه اعلام این خبر گفت: «با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و متواری بودن مرد کلاهبردار، دادیار شعبه 6 دادسرای ناحیه 11 تهران با تقاضای انتشار عکس وی از کسانی که اطلاعاتی در زمینه پاتوق‌هایش دارند خواست با شماره 21866028 تماس بگیرند.

  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی