بازدید 5362

حكم قصاص براي داماد كينه‌جو

متهم كه خشايار نام دارد، ساعت 6 بامداد 2 مرداد سال 87 در حالي كه سلاح در دست داشت وارد خانه پدرزنش در بلوار امامزاده قلعه‌حسن‌خان (شهرقدس) شهريار شد و به سوي ساكنان خانه شليك كرد.
کد خبر: ۱۸۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶ 14 August 2011
جام جم: داماد كينه‌جو كه با شليك گلوله مادرزنش را به قتل رسانده و 8 نفر از اعضاي خانواده همسرش را با پرتاب نارنجك مجروح كرده بود، روز گذشته در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.

متهم كه خشايار نام دارد، ساعت 6 بامداد 2 مرداد سال 87 در حالي كه سلاح در دست داشت وارد خانه پدرزنش در بلوار امامزاده قلعه‌حسن‌خان (شهرقدس) شهريار شد و به سوي ساكنان خانه شليك كرد.

در پي اين حادثه، ماموران انتظامي عازم محل حادثه شدند و 9 زن و مرد كه از ساكنان منزل بودند، بر اثر اصابت گلوله و انفجار چند نارنجك بشدت مجروح شده بودند به بيمارستان منتقل شدند.

با تلاش پزشكان 8 نفر از مجروحان زنده ماندند و يكي از آنها به نام سكينه (65 ساله) بر اثر شدت خونريزي جانش را از دست داد.

با تحقيق از مجروحان حادثه معلوم شد، داماد خانواده مرتكب اين جنايت شده است.

به اين ترتيب وي تحت تعقيب قرار گرفت و پس از چند هفته در خانه يكي از اقوامش در شمال كشور دستگير شد و به جرم خويش اعتراف كرد.

متهم پس از بازسازي صحنه قتل روانه زندان شد و پرونده وي با صدور كيفرخواست به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال و متهم روز گذشته در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.

تقاضاي قصاص براي متهم

ابتداي جلسه دادگاه، روشن، نماينده دادستان تهران در دادگاه‌هاي كيفري به تشريح كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده خشايار متهم به قتل مادرزن سالخورده‌اش و مجروح كردن 8 عضو خانواده وي و همچنين تخريب خانه آنها با انفجار نارنجك و تيراندازي است كه از روزهاي پاياني مرداد سال 87 با قرار قانوني در بازداشت موقت به سر مي‌برد. با توجه به اثبات گناهكاري متهم، براي وي تقاضاي اشد مجازات دارم.

سپس اولياي دم زن سالخورده در جايگاه قرار گرفتند و تعدادي از آنها كه مجروحان حادثه نيز بودند، براي متهم تقاضاي قصاص و چند نفر ديگر خواستار دريافت ديه از متهم شدند.پس از اين درخواست، قاضي عزيزمحمدي، رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران با تفهيم اتهام قتل و مجروح كردن 8 نفر در جريان حادثه تيراندازي به متهم ـ خشايار ـ از او خواست در جايگاه قرار گيرد و از خود دفاع كند.

اعتراف به قتل و تيراندازي مرگبار

متهم با پذيرفتن اتهامات وارده به خود گفت: چند سال پيش از حادثه چند نفر از اقوام حرف‌هاي نامربوطي در رابطه با همسرم به من مي‌گفتند كه همين حرف‌ها آغازگر اختلاف من و همسرم شد. با بالا گرفتن درگيري‌مان يك بار نيز همسر و پسرم را با چاقو زخمي كردم و با شكايت آنها چند ماهي در زندان بودم. با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده بودم كه همان موقع مردي به نام امير بارها با من تماس گرفته و از من مي‌خواست تا همسرم را طلاق دهم كه با او ازدواج كند.

متهم به قتل اضافه كرد: اين تماس‌هاي مشكوك آتش به زندگي‌مان زده بود.امير دوباره با تلفن خانه‌مان تماس گرفت و ادعا كرد اكنون به خانه مادرزنم مي‌رود و مي‌خواهد با همسرم صحبت كند. بعد از اين تماس درصدد كشتن مرد مزاحم بودم. متهم با اشاره به روز جنايت گفت: آن روز با تهيه سلاح كلاشينكف و چند عدد نارنجك به خانه مادرزنم رفتم. ديوانه‌وار به سمت ساكنان خانه تيراندازي كرده و با پرتاب نارنجك‌ها، فرار كردم. آنقدر ترسيده بودم كه حتي براي ادامه محكوميتم خود را به زندان معرفي نكردم و هر چه مجازاتم باشد، مي‌پذيرم.در همين موقع قاضي عزيزمحمدي، رئيس دادگاه از همسر متهم خواست در جايگاه قرار بگيرد.

امير ـ صاحبخانه ـ‌ مزاحم خانواده‌ام نبود

اين زن به قاضي گفت: زماني كه شوهرم در زندان بود به طور غيابي از وي طلاق گرفتم. ماجرا را با خانواده‌اش در ميان گذاشتم كه آنها گفتند خشايار هم ازدواج كرده است.

وي افزود :مردي كه همسرم مي‌گويد مزاحم زندگي‌مان بود، صاحبخانه‌مان است. او فقط به دليل آشنايي كه با خانواده‌ام داشت به ما كمك مي‌كرد. شوهرم در مرخصي از زندان تهديد مي‌كرد به من و خانواده‌ام آسيب مي‌رساند. گمان نمي‌بردم، نقشه‌اش را عملي كند.

با اخذ آخرين دفاع از متهم به قتل، وي با تجديد قرار قانوني روانه زندان شد.قاضي عزيزمحمدي، رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به همراه 4 قاضي مستشار خود (آروين، بردبار، سري و واعظي)‌ وارد شور شدند و متهم را به اتهام قتل به قصاص و از باب مجروح كردن 8 عضو خانواده همسرش و تخريب خانه محل حادثه، به 3 سال زندان محكوم كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی