بازدید 9539

متن کامل رأی دادگاه تجاوز گروهی خمینی شهر

بنا بر رأی صادره متهمان ردیف اول تا هشتم، با اتهام: 1ـ مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نسبت به شش نفر خانم؛ 2ـ حبس غیرقانونی نسبت به هشت نفر آقا؛ 3ـ ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به کلیه شکات که چهارده نفرند؛ 4 ـ سرقت مقرون به آزار؛ 5 ـ و زنای به عنف و اکراه، متهم شده‌اند.
کد خبر: ۱۸۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۴ 12 August 2011
سرویس اجتماعی ـ رأی دادگاه تجاوز گروهی به شماری از زنان در خمینی‌شهر اصفهان صادر و به موجب آن، چهار نفر از متهمان اصلی این پرونده محکوم به اعدام در ملأعام شدند.

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان اصفهان، صبح روز پنج‌شنبه برگزار شد و در آن «انصاری» به توضیح درباره جزئیات رأی صادره در طی دو جلسه دادگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پرداخت.

انصاری در این ‌باره گفت: بنا بر رأی صادره متهمان ردیف اول تا هشتم، با اتهام:

1ـ مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نسبت به شش نفر خانم،
2ـ حبس غیرقانونی نسبت به هشت نفر آقا،
3ـ ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به کلیه شکات که چهارده نفر هستند،
4ـ سرقت مقرون به آزار،
5ـ و زنای به عنف و اکراه، متهم شده‌اند.

وی ادامه داد: این اتهامات به همه متهمان تفهیم و با نظر وکلای شکات نسبت به موضوع ایراد ضرب و جرح عمدی و جنبه خصوصی سرقت مقرون به آزار برای متهمان ترک تعقیب صادر شد.

انصاری گفت: برای متهمان ردیف اول تا ششم با موضوع اتهامی حبس غیرقانونی هر کدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند. در مورد اتهام سرقت مقرون به آزار از جنبه عمومی آن نیز متهمان ردیف اول تا ششم به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده‌اند. همچنین درباره مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نیز متهمان تا ردیف ششم به پانزده سال حبس محکوم شدند.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: متهم ردیف هفتم به دلیل اینکه مداخله و مباشرت وی در حصول جرم ضعیف‌تر بوده است، با استناد به تبصره ذیل ماده 42 قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام حبس غیرقانونی به یک سال حبس تعزیری و در مورد سرقت مقرون به آزار به سه سال حبس و پنجاه ضربه شلاق و در موضوع مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه به پنج سال حبس محکوم شد.

انصاری افزود: متهمان ردیف اول تا چهارم در موضوع اتهامی زنای به عنف و اکراه، محکوم به اعدام به صورت دار آویختن در ملأعام در یکی از میادین اصلی خمینی‌شهر محکوم شدند.

به گفته وی، متهمان ردیف پنجم و ششم، به جهت نیاز به تحقیقات بیشتر و عندالزوم مواجهه آنها با محکومی که به تازگی دستگیر شده و دیگر متهمان فراری، پرونده آنها همچنان باز خواهد بود.

رئیس دادگستری استان اصفهان اعلام کرد: درباره اتهام متهم ردیف هفتم با موضوع زنای به عنف و اکراه و متهم ردیف نهم (باغبان) با موضوع معاونت در آدم‌ربایی و زنای به عنف و اکراه به لحاظ کافی بودن دلایل بر برائت آنها، رأی بر برائت صادر شده است.

وی افزود: در مورد متهم ردیف هشتم و با توجه به اینکه کلیه اتهامات مطروحه در کیفرخواست و زنای به عنف و اکراه و با توجه به انکار متهم و اینکه هیچ ‌یک از شکات و متهمان دیگر حضور وی را در باغ اول و دوم تأیید نکرده و نامبرده توسط شکات نیز مورد شناسایی قرار نگرفته است و به لحاظ نبود دلیل کافی رأی بر برائت وی صادر شد.

انصاری افزود: رأی صادره به کلیه شکات و متهمان ابلاغ شده است و متهمان ظرف بیست روز مهلت اعتراض دارند.

موضوع تجاوز گروهی به شماری از زنان در خمینی‌شهر اصفهان در سوم خرداد 90 و در باغی در اطراف خمینی‌شهر رخ داد که طی آن، شماری از افراد، شبانه وارد باغ شده و به گفته رئیس کل دادگستری استان اصفهان، با به کار بردن الفاظی مانند حاجی، سید، برادر و غیره سعی در معرفی خود به عنوان نیروهای بسیجی داشتند که در پایان با جداسازی زنان و مردان، زنان را با خودروی سمند حاضر در محل به باغ دیگری منتقل کرده و در آنجا به آنها تجاوز کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار