بازدید 2011

تجار،گمرك‌وقاچاق‌اضلاع‌سه‌گانه‌واردات‌كالاي‌بي‌كيفيت

مصباحي مقدم: قوانين زيادي براي الزام به واردات كالاهاي با كيفيت وجود دارد
کد خبر: ۱۸۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹ 07 August 2011
به اعتقاد رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي، تجار، گمرك، سازمان استاندارد، مبادي غيررسمي كالا و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اصلي‌ترين عوامل واردات كالاهاي بي‌كيفيت و بي‌ارزش خارجي هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامرضا مصباحي مقدم گفت: در واردات كالاهاي چيني با چندين عامل روبرو هستيم كه اولين عامل، واردكنندگان و تجاري هستند كه به جاي واردات كالاهاي با كيفيت چيني، كالاي بي‌ارزش ولي ارزان چيني را وارد مي‌كنند.

نماينده مردم تهران، بازار كشورهاي اروپايي و آمريكايي را مملو از كالاهاي با كيفيت چيني دانست و افزود: اولين انتقاد به تجاري است كه به دنبال كالاهاي استاندارد چيني نيستند،از بازار يا دولت چين انتظاري نيست بلكه اين واردكنندگان هستند كه در بازار بزرگ اين كشور به جاي خريد كالاي با كيفيت، اجناس بنجل و بي‌ارزش را خريداري و بازار كشور را از آثار اين اجناس متاثر مي‌كنند.

رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي، سازمان استاندارد كشور را دومين مسوول واردات كالاي بي‌كيفيت خارجي به كشور دانست و اظهار كرد: سازمان استاندارد ايران در مبادي رسمي كشور حضور دارد، نبايد به كالاهاي بي‌ارزش و بي‌كيفيت خارجي كه مطابق استانداردها توليد نمي‌شود، اجازه ورود دهد.

وي مبادي ورودي غيررسمي كالا و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را سومين عامل ورود كالاهاي بي‌ارزش خارجي به كشور دانست و افزود: مبارزه با قاچاق كالا به كشور بايد به قدري قوي باشد كه از ورود كالاهاي غير استاندارد كه بخش اعظم واردات غيررسمي به كشور را به خود اختصاص مي‌دهد، جلوگيري شود.

نماينده تهران در مجلس، گفت:اگر اين مبارزه بصورت جدي و بي‌وقفه انجام شود مي‌توان به پاك شدن بازار كشور از كالاهاي غير استاندارد و بنجل خارجي اميدوار شد، در اين صورت كالاهاي با كيفيت ايراني عرصه بهتري براي فروش در بازار داخلي پيدا مي‌كنند.

به گفته مصباحي مقدم،از نظر قانونگذاري، قوانين زيادي براي ملزم كردن واردكنندگان به واردت كالاهاي با كيفيت خارجي وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی