بازدید 19152
برنامه هاي وزير پيشنهادي نفت در بوته نقد چهار كارشناس اقتصادی؛

آیا قاسمی شرایط پذیرش مسئولیت وزارت نفت را دارد؟

يك مدير تكنوكرات و آكادميك براي هنگامی خوب است كه همه شرايط فراهم است، ولی در شرايط تحريم و محدوديت ـ كه امروز به آن روبه رو هستیم ـ حضور يك مدير جهادي در وزارت نفت، بيشتر مفيد و کارساز خواهد بود.../ اما يك فراز از برنامه هاي ايشان، قطعا بايد توضيح داده شود و آن اين كه در بحث تأمين مالي پروژه ها، با توجه به تحريم و محدوديت جذب سرمايه خارجي و ناكافي بودن منابع داخلي، هزینه آن از كجا مي خواهد تأمين شود؟
کد خبر: ۱۸۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵ 01 August 2011

سرويس اقتصادي ـ رستم قاسمي، گزينه پيشنهادي رييس جمهور براي وزارت نفت، در حالي دیروز صبح جزیيات برنامه هاي خود را براي اداره وزارت نفت منتشر نمود كه چند روزي است، موضوع حضورش در وزارت نفت، فضاي رسانه ها را از آن خود کرده است.

به گزارش «تابناك»، قاسمي با سابقه حضور در قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) از سابقه اجرايي و فني خوبي در پروژه هاي نفتي برخوردار است، ولی مسايلي چون ناآشنایی با فضاي پیچیده داخلي و بدنه وزارت نفت و... پيش بيني مسأله تأييد يا عدم تأييد وي را توسط نمايندگان مجلس اندكي دشوار مي سازد.

آنچه در پي مي آيد، بررسي كارشناسان اقتصادي و نفتي درباره حضور وی در رأس وزارت نفت و برنامه هاي پيشنهادي وي براي اداره اين نهاد استراتژيك و اقتصادي است:

ـــ دكتر روح الله قابضي، عضو پژوهشگاه نفت: حضور قاسمی می تواند حلقه بسته مديران نفتی را بگشاید.

در ميان برنامه هاي اعلام شده توسط آقاي قاسمي، توليد صيانتي از ميادين نفتي، اولويت بخشي به ميادين مشترك، افزايش سرمايه گذاري در بخش بالادستي نفت، توجه به منابع انساني (شايسته سالاري) و همچنين توجه بيشتر به قابليت هاي داخلي پنج محور اساسي هستند كه نشان دهنده دقت و اولويت شناسي آقاي قاسمي در مسائل مطرح حوزه وزارت نفت است.

مدت هاست كه ما در مجموعه هاي تابع وزارت نفت، انتظار نوعي تغيير نگرش و رفتار سازماني را نسبت به روش هاي سنتي گذشته داشته ايم، ولی جز تجربه مختصري در دوران آقاي زنگنه، ديگر اثري از تحول در مجموعه وزارت نفت نبوده است، به ویژه در هفت تا هشت سال گذشته كه دوره ركود اين بخش بوده، رفتار دون شأن با نيروي انساني مانند كنار گذاشتن مديران لايق و كارمندان نخبه، سبب شد كه برخي مديران خوب با دیدن چنين شرايطي، خود به ترك داوطلبانه صحنه پرداختند كه نتيجه ملموس چنين مسائلي، دست نیافتن به اهداف توليدي  برنامه  چهارم توسعه است.

يكي از موارد مورد تأیيد آقاي قاسمي، بازگرداندن چنين افرادي است كه در صورت عملي شدن خدمت بزرگي به صنعت نفت كشور است.

از ديگر سو، صنعت نفت نيازمند يك تحول سازماني نيز هست؛ در كنار ترك كار توسط برخي نيروهاي نخبه امروز مديراني هم در نفت حضور دارند كه پس از گذشتن چند سال از موعد بازنشستگي شان هنوز مديرعاملند!

در حقيقت، حلقه مديران در نفت به شدت بسته است و از نخبگان و بدنه كارشناسي استفاده نمي شود. حال بايد ديد آقاي قاسمي همان گونه كه اعلام کرده، توان رفع اين مسأله و راهكار آن را نيز دارد يا خير؟

اما درباره خود ايشان بايد بگويم كه آقاي قاسمي، فرد جدي و ساختارشكني است و منتظر فراهم شدن زمینه نمي ماند و در رزومه عملكرد ايشان نيز اين مسأله مشهود است و امروز ما در شرايط تحريم ـ كه مهمترين اولويتمان يعني ميادين مشتركي مثل پارس جنوبي هم در حال ركود است ـ نياز به يك چنين مديريتي داريم.

ـــ علي اكبر نظري، كارشناس انرژي شركت ملي نفت: در اوضاع کنونی، حضور يك مدير جهادي در وزارت نفت بيشتر مفيد و موثر است.

درباره سوابق بيش از ده ساله آقاي قاسمي صحبت زياد شده و بنده گمان مي كنم به همين دليل، نظر بيشتر بدنه وزارت نفت نيز در مورد ايشان مثبت است، ولی نكته خاصي هم درباره حضور ايشان در وزارت نفت مطرح مي شود كه آن، سابقه او و تعلقش به بزرگترين مجموعه پيمانكار نفتي، يعني قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص)ست كه در صورت حضور ايشان در وزارت نفت، ممكن است به نوعي كارفرما و كارگزار در پروژه هاي كلان نفتي يكي شود و اين مسأله مي تواند به رقابت در واگذاري پروژه ها لطمه بزند.

در مورد برنامه هاي اعلام شده از سوي ايشان بايد گفت از جزیيات اين برنامه ها مشخص است كه آقاي قاسمي از تيم مشاوره اي خوبي بهره مي گيرد، ولی بهتر بود در اين برنامه ها زمان بندي و جزیيات بيشتري نيز اشاره مي شد؛ برای نمونه، بالا بردن توان حفاري كشور، مسلما از ضرورت هاي امروز است، ولی اين كار با چه وسيله اي، چگونه و در چه دوره اي انجام خواهد گرفت؟ اينها پرسش های اساسي هستند كه در صورت پاسخ داده شدن، ارزش برنامه هاي اریه شده را مشخص مي كنند.

يك مدير تكنوكرات و آكادميك براي هنگامی خوب است كه همه شرايط فراهم است و مشكلي در تأمين اعتبار يا تهيه قطعات وجود ندارد و پيمانكاران خارجي صف كشيده اند؛ اما در چنين شرايطي كه امروز با آن روبه رو هستیم، حضور ايشان به عنوان يك مدير جهادي در وزارت نفت بيشتر مفيد و کارساز خواهد بود.


ـــ عباس وكيل، كارشناس اقتصادي: قاسمی درباره تأمین منابع توضیح دهد.

شخصا به عنوان يك كارشناس از برنامه هاي آقاي قاسمي به طور كلي استقبال مي كنم و اين برنامه ها را در حد متقاعد كردن مجلس مي دانم، به ویژه كه تأكيد ايشان بر بازگرداندن نيروي انساني نخبه و مديران لايقي كه به دلايلي در گذشته عرصه را خالي كرده اند، بسيار مهم است و البته تأكيد ايشان بر ميادين مشترك ـ كه امروز در مقايسه با عملكرد رقيب خارجي در وضع واقعا نامناسبي هستند ـ برای نمونه در فاز 9 و 10 طبق برنامه قرار بر راه اندازی 24 چاه بوده كه با دیرکرد پانصد روزه تنها تا كنون ده حلقه چاه راه اندازي شده است.

اما يك فراز از برنامه هاي ايشان قطعا بايد توضيح داده شود و آن اين كه در بحث تأمين مالي پروژه ها با توجه به تحريم و محدوديت جذب سرمايه خارجي و ناكافي بودن منابع داخلي از كجا مي خواهد تأمين شود؟ اين حيطه ديگر حيطه اي نيست كه مثلا ما آمار دهيم رشد اقتصادي مان اينقدر بوده و كسي نتواند انكار كند، زيرا  اگر اين تأمين اعتبار هاي كلان مورد نياز توسعه ميادين نفتي همچون پارس جنوبي انجام نشود، كاري از پيش نخواهد رفت و فازها همچنان نيمه تمام خواهند ماند.

ـــ دكتر محمد خوش چهره، اقتصاددان و استاد دانشگاه: فعلا درباره شخص نمی توان نظر داد.

در زمينه انتخاب گزينه براي وزارت نفت صرف نظر از گزينه اي چون آقاي قاسمي نخست بايد ديد كه براي چه حوزه اي مي خواهيم وزير برگزينيم و شرايط آن حوزه را بررسي كرد.

وزارت نفت به عنوان يكي از استراتژيك ترين نهادهاي كشور هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه امنيت ملي و روابط بين الملل كه در تمام حيطه هاي مذكور کارساز و تعيين كننده است؛ در شش سال گذشته، هيچ گونه ثباتي نداشته و اين نوعي نابساماني را در درون مجموعه و  حوزه هاي بيروني متأثر از آن رقم مي زند.

در واقع، وزارت نفت، معيار و ملاكي براي قضاوت در مورد نگرش مديريتي كشور در سال هاي گذشته بوده است و به عنوان نهادي كه از آن وظايفي چون تحرك بخشي به اقتصاد، عزت بخشي در ديپلماسي، تنظيم مناسبات منطقه اي، حركت به سوي رهايي از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده و حتي مبارزه با فساد و عدالت را انتظار داشته ايم، این پرسش مطرح است که با اين تعدد و تكثر بي سابقه مديران (اعم از وزير و سرپرست) كه در دولت نهم و دهم به خود ديده است، امروز در چه جايگاه و شرايطي است و ما براي سامان بخشي به اين وضع پيش آمده در نفت به چه گونه مديري با چه ويژگي هايي نياز داريم؟

گمان من اين است كه نخست بايد به ترسيم شرايط موجود به طور واقعي پرداخت و سپس به دنبال گزينه مناسب براي رفع آن مشكلات بود؛ بنابراین، فعلا در مورد شخص خاصي نمي توان نظر داد.
 
برای دیدن آخرین اخبار، نرخ های مرجع و تحلیل های اقتصادی به «صفحه اقتصادی تابناک» مراجعه کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۳
ظاهرا بازناکی راضی نیستی قاسمی بیاد ولی میاد و دوکان دونبشه اربابان و نوچه های کارگزرانی های غارتگر شما در نفت که توسط احمدی نژاد نیمه تعطیل شده بود را کاملا می بندد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
برادر یا خواهر ناشناس، چرا همه چیز رو با هم پیوند میدی؟ اقای رئیس جمهور بدون هیچگونه مدرکی یک سری ادعا بر علیه برخی کردند که هیچوقت هم سندی برای اثبات حرفهاشون به هیچ نهادی ارائه نشد، اون موقع حداقل این بود که یه نفتی از چاه بیرون میومد که به قول شما غارت بشه اما حالا چی؟ تمام صنعت نفت به فنا رفته تا حدی که نیجریه از ایران در تولید جلو زده. با این حرفها هیچ چیز درست نمیشه، سردار قاسمی هم به هیچ احدی وابسته نیست مخصوصا منحرفین.
انصافاً خیلی مدیر مقتدریه. امیدوارم تو وزارت نفت موفق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
غیب میگی داداش. خواب دیدی خیر باشه
با سلام. نمی دانم منظور از یک مدیر جهادی چیست؟ آیا به نظر ایشان یک مدیر جهادی کسی است که توان تامین کسری اعتبار را از جیب مبارک خود دارد یا کسی است که می تواند خلق الساعه تامین کننده یا تولید کننده قطعات مورد نیاز باشد که یک مدیر آکادمیک از عهده انجام آن عاجز است. مضافاً اینکه در شرایط آرمانی مدیریت کردن چنان کار شاقی نیست که چه مدیر اکادمیک و یا یک مدیر جهادی بخواهد آن را جزء نقاط خود بداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
یعنی از وزارت جهاد و کشاورزی آمده باشه دیگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
یعنی کاری که توی وزارت دفاع انجام شده و با تمام محدودیتها خود کفا شدیم و اینهمه پیشرفت کردیم که دشمنان جرئت حمله به ما را ندارند. همان کار حالا در وزارت نفت لازم است پس مدیرانش هم باید از همان نوع باشند و قاسمی به نظر بهترین است.
اشتباه بزرگ ما اینجاست مدیر موفق در رشته کاری خودش است چه ارتباطی به تخصص نفت دارد بله ایشان استعدادش رادارد ولی زمان می خواهد .
یکی از آبکی ترین تحلبلهایی بود که تا کنون دیده ام
نقطه ضعف وزیر قبلی اوردن نیروهای غیر نفتی وبی تجربه در حوزه نفت بودکه متاسفانه مشکلات زیادی دراین مجموعه مهم ایجاد کردند.اگر اقای رستمی به وعده هائی که می دهند پایبند باشند وازمدیران متخصص ولایق وشایسته نفت استفاده کنند موفق خواهند بود.
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
رستمی کیه!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
عمو رستم اسمشه
اقای قاسمی بهترین گزینه هستش که میتونه وزارت نفت را از بلاتکلیفی در بیاره
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
آیا شما آای قاسمی را می شناسی و میدونی از کجا آومده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
هر کی هست از علی آبادی بهتره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
فکر کنم بتونه دست منحرفین دولت رو از نفت دور کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
هر چقدر قبلی ها از بلا تکلیفی در اوردند اینم در میاره!
اول اینکه نفت کالائی استراتژیک و سیاسی است و هزاران مولفه اقتصادی و غیر اقتصادی در پیرامون نفت در جریان است به مقوله نفت بایست با نگاهی جامع نگر که در برگیرنده اگاهی های سیاسی تاریخی اقتصادی امنیتی اجتماعی و... است نگاه کرد در کشورهای غربی هم مباحث استراتژیک عموما خارج از محافل دانشگاهی دنبال میشود فقط در کشور ماست که در چنین موضوع پر اهمیتی مثل هدفمندی یارانه ها فقط اقتصاد خوانده ها اظهار نظر میکنند موضوعات اقتصادی چند درصد مسائل مربوط به نفت است؟
دوم اینکه ایا شما تابناکی ها فقط باید نوشت:
دمت گرم..... _ ایول..... - تا کامنت درج شود کمی هم از قالب عوام زدگی خارج شوید تا عامی مثل من هم مجال افزودن بر دانش بیابد نا سلامتی مثلا بعنوان رسانه رسالتی بر عهده دارید چون میدانستم حذف خواهد شد حوصله اطاله ندارم عرت ریاد حالا حذف کن داداش دمت گرم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
ها !!!چي گفتي !!!
اين آقاي نظري احيانا دنبال سمتي چيزي نيستند كه اين طوري از قاسمي تعريف كرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
خود خودشه...شك نكن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
منم حدس میزنم چیزی بش پیشنهاد شده!
این جوری میشه که کارگزار و کارفرما یکی میشن و پاسخ گویی در مقابل عملکرد......!و هر آنچه را که قبلا در قالب پروژه گرفته بودن به را حتی به خودشان تحویل میدهند!!!×!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
احسنت
ما جمعي از كارشناسان وزارت نفت ضمن تأييد نظرات كارشناسانه آقاي نظري از حضور ايشان در وزارت نفت استقبال مي كنيم باشد كه مرهمي باشد بر زخمهاي عميق اين صنعت
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
واقعا 40 شاید 50 نفر دور هم این رو نوشتید
هرکی میخواد نظرش توی تابناک درج بشه حتما یه جایی اضافه کنه که " میدونم حذفش میکنید و درجش نمیکنید!"
من به موفقیت ایشان بسیار امیدوارم
امیدوارم با حضور مدیر لایقی چون آقای قاسمی مشکلات کمی سر و سامان بگیرد
ان شا ء الله هر روز این مملکت مش محکمی بر دهان استکبار جهانی میکوبد.
باید شرکتهای کوچک خصوصی و همه مردم از صنعت نفت و فرآوریهای آن سود ببرند نه اینکه کلان سود نفت برای شرکتهای خارجی باشد
خوب حتماً آقاي نظري كه تو صنعت نفت هستش بهتر ميدونه كه اين وزير خوبي خواهد بود
سلام اینکه چه کسی مدیر خوب است یا بد نیست باید دید در پشت پرده ایشان با رئیس جمهور محترم چه توافقی کرده اند ؟ با توجه به شناختی که از آقای رئیس جمهور داریم ایشان تحمل هیچگونه نظر مخالفی را ندارند حال چگونه سردار قاسمی می خواهند نفراتی را که رئیس جمهور شخصا دستور اخراج آنها راداده اند مجددا به کار برگردانند؟ دو گذشته از اینکه قطعا رئیس جمهور نظر خود را در این وزارتخانه اعمال خواهد کرد ایشان با بحث عدم امکان مسافرت به اکثر کشورهای اروپایی چه خواهند کرد؟ سوم آیا می تواند به سایر پیمانکار ان نفتی همانند قرارگاه خاتم نگاه کند یا خیر؟!!!!!!!
این جیب اون جیب قابل تامین است
كجاي كاري بابا جان...شرايط احراز شغل و ... سوسول بازيه...اما تخصص مي خواي فقط برو دنبال علي آبادي...دكتر علي آبادي ...انصافا انگليسي در حد المپيك
حدود 40 سال است تبدیل متان به بنزین مطرح است اطمینان دارم اگر المان و هیتلر بود این کار را یک ساله اجرایی میکرد در این فرایند هیدروژن مازاد را میتوان صرف سبک کردن حاصل پالایش نفت سنگین کرد با این کار معادله ها تغییر میکند ایا نخبه های نفتی شما...............
"مدير جهادي" دیگه چه صیغه ایه؟؟؟!!!
ماه مبارک آغاز شده باید بی تعارف و تکلف گفت و نوشت باشد که مرضی حق باشد نه حقوق.
33 سال از انقلاب را پشت سر داریم هنوز نگاهی رو به جلو را در انتخاب وزیر نداریم.
هنوز دنبال اسمیم نه رسم.
هنوز دنبال قهرمانیم نه مدیر.
هنوز دنبال سیاست و سیاه بازی هستیم نه ریاست .
هنوز دنبال جراحی هستیم نه پیشگیری .
باید خود و سیستممان را محاکمه و محکوم کنیم که پس از 33 سال صنعت نفت کشور اسلامیمان یک وزیر در بین مدیران و متخصصانش نتوانسته است تربیت کند و تحویل دهد.
مگر وزیر به تنهائی می تواند کارهای بزرگ و اساسی را پایه گذاری کند و پیش ببرد.
پس مدیران عالی و میانی و اجرائی و کارشناسان ارشد و...چه کاره اند.
اگر وزیر را از خود بدانند و واجد صلاحیت وبرتری علمی و تجربی در صنعت نفت حتماً مثل پاسدار در خدمت سردار خواهند بود و توفیق نسبی هم به لطف پروردگار حاصل خواهد شد.
و الی ....
مائیم و این معما ، مائیم و این ادعا و فرافکنی و نبش قبر به گذشته سرشار از سعی وخطا و چاله هائی بزرگوارکه مفتخرندبرای چنددهمین بار قدوم سروران و سالاران ملک و ملت را منتها از تبار اشرف مخلوقات به اندرون آشنا خوش آمد می گویند.
من يه شاخص عمده دارم يكي رو مي شناسم كه دست ناپاكه و خيلي خوب خودش رو جا مي زنه تا حالا هر كي اومده تو اين 6 ساله باعث جلو رفتش شده اگه اونو بشناسه و عوض كنه مي گم شاخ مافياي نفت رو شكسته
باید صبر کرد ودید که بلاخره این "رستم" از پس اون "اسفندیار" برمیاد یا اینکه میره قاطی باقالی ها!
اگر چه اميد كمي دارم كه پيام حذف نشه اما مي نويسم
دوستان امروزه مديريت يك علم و فنه كشورهاي صنعتي اين موضوع رو خوب شناختن و به اون پايبندن قهرمان سالاري ،رابطه سالاري و ايده ال ليستي كه در كشور هاي جهان سوم وجود دارد در كشورهاي توسعه يافته با علم سالاري ،فن سالاري و ... جايگزين شده است من خيلي از كامنت ها رو خوندم هيچ كدام از آنها اشاره نكرده بود كه اين آقا چقدر با علم مديريت آشناست چقدر روانشناسي صنعتي بلده و.. متاسفانه ما هنوز دنبال قهرمان سالاري هستم و تا اين طرز تفكر را داريم وضع هميني است كه وجود دارد
با توجه به اينكه 85 درصد نفت از مناطق نفت خيز تامين ميشه چرا هيچ وقت وزير نفت خوزستاني نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
نفت ملیه عزیزم!خوزستانی و کرد و ترک و بلوچ فرق نمیکنه!باید کار از پیش ببره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
پس ما لرستانی ها منتظریم ؟ چون هنوز به چاههای نفت سمت پلدختر دست نزدن ، دوره بعد ریاست با لرستانی ها...!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
بگو چرا این ثروت هنگفت از زیر پای کسانی خارج میشه که غرق در محرومیت اند.
ایول
رستم قاسمی یه دونست شک نکنید که رای میاره و نفت رو از این اوضاع نابسامان به سامان بهبود می بخشه
سلام به همه خوانندگان تابناک.
نظر بنده این است که یک کارگاه آموزشی ( ورک شاپ )برای مدیران و وزیران ایرانی بخصوص وزیر نفت و وزیر صنایع از مدیران برجسته ژاپنی دعوت کنیم و حق الزحمه خوبی هم بپردازیم تا یه کمی مدیریت یاد بگیرند
هموطنی که گفتی"نفت ملیه" تا حالا شده بیای مسجد سلیمان ؟ مسجد سلیمان شهریه که اولین چاه نفت داخلش اکتشاف شد!! اوضاعش اسف باره. خوزستان که دیگه ....
باسلام نفت تنهاوزارت خانه اي است كه بدون وزيركاركنانش كارخودرابه درستي انجام مي دهند اوضاع نابسامان چه صيغه اي است مي توانيد يك نظرسنجي انجام دهيد ببيندسريع ترين وبانظم ترين كارهادركدام وزارت خانه صورت مي گيرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
من خودم تو نفتم تایید می کنم
نفتی
| United States |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
داداش به پا نفتی نشی
نظراوندوست ترکمندرستاست
حضور سردار را به فال نیک میگیریم
ان شاءالله خير است براي ما كاركنان
من 6-7 ساله مستقیم و غیر مستقیم با این بنده خدا دارم کار میکنم خداییش تو کار اجرایی یکه و تو کشور تکه و از همه مهمتر (تو این شرایط اسفناک ریخت و پاش نفتی )
آدم فوق العاده سالم و پاکیه (کاری به اطرافیانش ندارم) .توی یه مقطعی چنان به کار توی فازهای 15و16 شتاب داده بود که اینکار واسه بعضی ها زنگ خطر رو به صدا در آورده بود
با سلام
اميدوارم از اين لجبازيها دس برداريم و به جايي برسيم كه پيشرفت كشور مدنظر باشه من نمي دانم چرا ما ايراني ها عقلمون تو چشامونه بابا بايد قبول كرد كه طي اين چند ساله اخيز در صنعت نفت پيشرفت آنچناني نداشتيم نمي گم اصلا نداشتيم ولي خيلي عقب مانديم نمونش فازهاي پارس جنوبي چرا قطر بايد از ما جلوتر باشه ولي ما درجا مبزنيم حوزه نفت كاري به مدير متخصص نداره مگه كدوم وزراتخونمون داشته كه اين داشته باشه كه البته خودش يكي از دلايل عدم پيشرفت هستش ما فقط نون به نرخ روز مي خوريم دفاع مي كنيم چون ميخايم لج يه عده ي ديگه درآريم و شايدم يه روزي گوشه چشمي به ماشد مخالفت مي كنيم چون داريم يه سري چيزهايي كه بدس آورديم ازدس مبديم نه به دنبال پيشرفت كشورمون هستيم نه دغدغه صنعت نفت داريم بلكه نگران جيب خودمون هستيم و ديگر هيچ
به امیداینکه یک نفرسیستمی رادرست کندنباشید
خوب است اقاي قاسمي حداقل درجابجايينيروها درچند مدت گذشته رصدي داشته باشند تا بدانند چقدر اين كنار گذاشتنها وجابجايي ها درست و واقعا نياز بوده چون اگر رسيدگي نشود پيام بدي به نيروهاي ديگر ميدهد
تا الانش از اين همه عوض و بدل ها هيچ خيري كه نديديم ولي شرشان كم بود تا ببينيم ايشان چه ميكنند تكليف پيمانكاران باسابقه 19 و 20 سال سابقه در وزارت نفت به كجا كشيده ميشود آيا همچنان در حال بالاتكليفي ميمانند و تامين كاري ندارند يا با يد طولي ايشان اقدامي در جهت رسمي شدنشان صورت ميگيرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار