بازدید 15336
در پی حمایت سیاستمداران ایتالیایی و فرانسوسی فاش شد:

هدف جنایتکار نروژی حمایت از تمدن غرب بود

اگر عمل بریویک برای مبارزه با «یورابیا»بوده، باید آن را دفاع از تمدن غرب دانست و از آن دفاع کرد؛ اما این «یورابیا» چیست که سیاستمداران غربی، حتی کشته شدن مسیحیان را برای آن مجاز می دانند؟!
کد خبر: ۱۷۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴ 28 July 2011
سرویس بین الملل ـ وزرای کنونی و سابق کابینه «برلوسکونی»، نخست وزیر ایتالیا، به حمایت از «آندرس برویک»، جنایتکار نروژی پرداختند و کار وی را دفاع از تمدن غرب دانستند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «گاردین»، خبری را منتشر کرده که بر پایه آن، «فرانسیسکو اسپیرانی»، یکی از رهبران برجسته «لیگ شمال» ایتالیا ـ که یکی از احزاب تشکیل دهنده ائتلاف دولت برلوسکونی است ـ در مصاحبه با رادیوی محلی اعلام کرده که عمل آندرس برویک برای دفاع از تمدن غرب بوده است.

بنا بر این گزارش، حمایت آسپیرانی و دیگر اعضای حزب لیگ شمال ایتالیا ـ که اتفاقا برخی از آنان در پارلمان ایتالیا هم عضویت دارند ـ برگرفته از گفتمانی است که «اوریانا فالاچی»، روزنامه نگار ایتالیایی، آن را «یورابیا» نامید. وی این اصطلاح را برای نشان دادن افزایش اسلام گرایی در اروپا مطرح کرد؛ اصطلاحی که از دو واژه «یروپ» و «عربیا» در زبان انگلیسی تشکیل شده است.

بنابراین، هنگامی که اروپاییان، به ویژه راستگرایان افراطی از این واژه استفاده می کنند، در واقع به نشان دهنده خطر اسلامگرا و تسلط اسلام و اعراب بر کشورهای اروپایی هستند.

«ماریوبرگیسو»، از دیگر اعضای لیگ شمال که هم اکنون در کابینه برلسکونی و در کمیته عدالت و آزادی های مدنی و پارلمان اروپا عضویت دارد، بر این باور است که برویک، جنایتکار نیست، بلکه یک انسان نامتعادل است.

وی همچنین ادامه داد: ما باید از مسیحیان حمایت کنیم، چرا که مسیحیان حیوان نیستند و ما باید در برابر کشتار آنان ایستادگی کنیم.

اظهارات «برگسیو» در دفاع از «بریویک»، جنایتکار نروژی، موجی از اعتراض را در میان سیاستمداران پدید آورده، به گونه ای که آنان خواستار استعفای وی از کابینه شده اند. این در حالی است که «روبرتو کالدرولی»، رهبر لیگ شمال به دلیل اظهارات برگیسو، از همه و به ویژه خانواده قربانیان نروژی عذرخواهی کرده و گفته که سخنانش از جانب خود وی بوده است، نه از لیگ شمال.

با وجود این، بلافاصله پس از معذرت خواهی رئیس این حزب، یکی دیگر از اعضا، یعنی «فرانسیسکو اسپیرانی»، اظهارات افراط گرایانه تری گفته است، مبنی بر این که من با برگسیو موافقم و وی نباید استعفا دهد، چرا که اگر عمل بریویک برای مبارزه با «یورابیا»بوده، باید آن را دفاع از تمدن غرب دانست و از آن دفاع کرد.

اکنون مشخص نیست که رهبر لیگ شمال، چگونه می خواهد به دلیل اظهارات فراسیسکو اسپیرانی، از قربانیان جنایت نروژ معذرت خواهی کند.

این در حالی است که دفاع از جنایکار نروژی، مختص ایتالیا نیست و در فرانسه هم برخی از مقامات به حمایت از بریویک برخاسته اند.
 
راستگرایان افراطی اروپا چه کسانی هستند؟

گفتنی است، در اروپا ديد بسيار منفي و بدي نسبت به راستگرايان افراطي هست، به گونه ای که راهيابي حزب راستگراي افراطي در سوئد به پارلمان، سبب ترس مردم این کشور از تقويت قدرت راستگرايان افراطي در كشورشان شده است.

هم اكنون راستگرايان افراطي در كشورهايي مانند بلژيك، هلند، دانمارك، اتريش، ايتاليا و فرانسه فعاليتي گسترده دارند. حزب دمكرات افراطي وابسته به جريان راستگراي افراطي در انتخابات پارلماني اخير سوئد، توانست راهي پارلمان شود و بیست كرسي مجلس را از آن خود کند؛ بنابراین، با توجه به شباهت هاي فرهنگي كشورهاي اسكانديناوي با يكديگر، امكان راهيابي حداقلي احزاب وابسته به جريان راست افراطي در نروژ به پارلمان اين كشور نيز بعيد به نظر نمي‌رسد.

این گزارش در ادامه آورده است، جريان راست افراطي، مدت هاست در پناه دمكراسي غربي، امنيت و آرامش شهروندان اروپايي را بر هم زده و به راحتي در برابر آنها قرار گرفته است. جريان راست افراطي، مولد بحران هاي بسیاري در اروپا بوده كه تنها يكي از آنها، حادثه اخير در جزيره «اوت اويا»ست.

در هر صورت، رسانه‌هاي نروژي به شدت روي ارتباط فرد دستگير شده نروژي با جريان راست افراطي اصرار مي‌ورزند و البته شواهد موجود در اين باره نيز كافي است. رخداد اخير در نروژ، نشان مي‌دهد كه جريان راست افراطي در اين كشور و سرتاسر اروپا، خود اصلي‌ترين تهديد امنيتي به شمار می رود. برخی از آنها در برخي كشورها با شعارهاي ضد مهاجرتي به پارلمان نیز راه یافته اند و از سوي ديگر، هوادارانشان به فعاليت هاي تروريستي خود بر پایه آموزه‌هاي افراطي و ذهني خود ادامه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار