بازدید 1126

وعده‌هاي دولت براي حمايت از دامداران اجرا نشد

علاوه بر آن بسته‌هاي حمايتي در مورد هدفمندي يارانه‌ها نيز اجرايي نشده و باعث شده كه روز به روز صنعت دامداري كشور وضعيت وخيم‌تري پيدا كند.
کد خبر: ۱۷۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵ 24 July 2011

رئيس هيئت مديره اتحاديه دامداران سراسر كشور خبر داد: بعد از حذف يارانه شير از مصرف‌كننده، بسته‌هاي حمايتي و يارانه‌هاي تسهيلاتي در نظر گرفته شده هيچ كدام اجرايي نشده و وضعيت دامداران رو به زوال است.

سيروس روستا در گفت‌وگو با  خبرگزاري فارس گفت: در حال حاضر هيچ فرياد‌رسي براي دامدار نيست همه قول‌هايي كه داده بودند تنها سراب و بهانه‌ايي براي حذف يارانه جاري شير بود.

رئيس هيئت مديره اتحاديه دامداران سراسري كشور افزود: سناريو‌هاي تعيين قيمت شير استاني هم اجرايي نشده و در برخي استان‌ها هم كه نتيجه گرفته شده براساس سليقه و اجبار و تهديد بوده است. در حالي كه هيچ كدام از آنها هم براي اجرا ابلاغ نشده است.

وي افزود: علاوه بر آن بسته‌هاي حمايتي در مورد هدفمندي يارانه‌ها نيز اجرايي نشده و باعث شده كه روز به روز صنعت دامداري كشور وضعيت وخيم‌تري پيدا كند.

وي گفت: كارگروهي كه اخيراً قيمت خريد شير از دامدار در استان تهران را 520 تومان اعلام كرده بود براي اجرا ابلاغ نشده و هنوز هر كيلوگرم شير با ميانگين 380 الي 400 تومان در كل كشور خريداري مي‌شود.

روستا گفت: قيمت تمام شده شير در حال حاضر 573 تومان و با در نظر گرفتن حاشيه سود 630 تومان در هر كيلوگرم بايد باشد در حالي كه در هر كيلوگرم 120 تومان كمتر از قيمت تمام شده خريداري مي‌شود.

رئيس هيئت مديره اتحاديه دامداران سراسري كشور تصريح كرد: ميزان توليد شير در كشور 30 الي 40 درصد كاهش پيدا كرده و دليل آن نداشتن استطاعت مالي دامداران براي خريد جيره نگهداري غذايي دام است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست