بازدید 10200
۴
آخرين ركورد اقتصادي سينماي جهان؛

هري پاتر هفت ميليارد دلار فروخت+تصاوير

مجله تخصصی "هالیوود رپورتر" تخمین می‌زند که فیلم هشتم هری پاتر در آخر هفته در سراسر جهان بیش از ۴۷۵ میلیون دلار فروش داشته و با این حساب نه تنها از تمام فیلم‌های پیشین هری پاتر موفق‌تر بوده، بلکه تمام رکوردهای فروش را شکسته است.
کد خبر: ۱۷۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲ 23 July 2011
سرويس اقتصادي- آخرین فیلم از مجموعه سینمایی هری پاتر که در اولین روز اکران خود رکورد 92 میلیون دلاری را ثبت نموده بود همچنان در شکستن رکورد های فروش پیشتاز است.
 
به گزارش «تابناك»، با به بازار آمدن هری پاتر و یادگاران مرگ-2 هشتمین و آخرین فیلم از مجموعه هری پاتر، این مجموعه هشت گانه تا کنون هفت میلیارد دلار  فروش کرده است.
 
 آخرین تولید کمپانی سینمایی وارنر بروس در خارج از امریکا هم ششصد و چهل میلیون دلار فروخت.
 
ورژن قبلي اين فيلم  يعني قسمت اول هری پاتر و یادگاران مرگ با کمتر از یک میلیارد دلار پرفروشترین فیلم تاریخ آمریکا عنوان گرفته بود و پيش بيني مي شود قسمت آخرهرپاتر يا هري پاتر و يادگاران مرگ 2 كه هم اكنون روي پرده است ركورد قسمت اول خود را نيز با فاصله زيادي بشكند.
 
هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش 2 با فروش باورنکردنی 43.5 میلیون دلار، تنها در اکران شب اول خود خود در 3800 سینما، رکورد قبلی که متعلق به گرگ و میش: کسوف با 30 میلیون دلار بود را به شدت تغییر داد. گرگ و میش: کسوف محصول سال 2010 بود.
 
گفتني است هیچ فیلمي از مجموعه هري پاتر و غير آن در تاریخ سینمای جهان در شب اول اکران تا به این میزان فروش نکرده بود. حماسه یادگاران مرگ – بخش اول در شب اول 24 میلیون دلار فروخته بود که سال گذشته اکران شد. شاهزاده دورگه 22.2 میلیون بود و محفل ققنوس 12 میلیون در شب اول فروش کردند. فروش شب اول جام آتش هم 6.3 میلیون دلار بود.

قسمت آخر هری پاتر همچنین در اولین 24 ساعت اکران خود رکورد 92 میلیون دلاری را ثبت کرد.
 
هری پاتر و یادگاران  مرگ بر گرفته از هفتمین کتاب از مجموعه داستان های هری پاتر نوشته «جی کی رولینگ» است.ساخت این پروژه به کارگردانی دیوید یاتس آغاز شده و استیو کلاوز نیز نگارش فیلمنامه ی آن را بر عهده داشته است.
 
مجله تخصصی "هالیوود رپورتر" تخمین می‌زند که فیلم هشتم هری پاتر در آخر هفته در سراسر جهان بیش از ۴۷۵ میلیون دلار فروش داشته و با این حساب نه تنها از تمام فیلم‌های پیشین هری پاتر موفق‌تر بوده، بلکه تمام رکوردهای فروش را شکسته است.
 
از آنجا که بیشتر سینماها فیلم را به شیوه سه بعدی نمایش می‌دهند و بلیت را گران‌تر می‌فروشند، طبعا این در بالا رفتن میزان فروش مؤثر بوده است.
 
فیلم‌های هری پاتر تا کنون بیش از ۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. به نظر کارشناسان فروش آخرین فیلم هری پاتر به راحتی از یک میلیارد دلار تجاوز خواهد کرد.
 
هفت میلیارد دلار با هشت فیلم طی ده سال
 
اولین فیلم این مجموعه به عنوان "هری پاتر و سنگ جادو" در سال ۲۰۰۱ به روی پرده آمد و بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد.

قسمت دوم این فیلم نوامبر ٢٠٠٢ با عنوان «هری پاتر و تالار اسرار» به كارگردانی «كریس كلومبوس» با بودجه ١٠٠ میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر ٨٧٨ میلیون دلار به دست آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم كودك را كسب كرد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن ٢٠٠٤ با بودجه ١٣٠ میلیون دلاری با نام «هری پاتر و زندانی آزكابان» اكران شد و فروش جهانی ٧٩٥ میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به كارگردانی «آلفونسو كوارون» نامزد دو جایزه اسكار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت.

«هری پاتر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم های پرطرفدار بود كه به كارگردانی «مایك نویل» در نوامبر ٢٠٠٥ با بودجه ١٥٠ میلیون دلاری ساخته شد و فروش ٨٩٥ میلیون دلار را به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین كارگردان هنری بود.

پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و محفل ققنوس» در جولای ٢٠٠٧ با بودجه ١٥٠ میلیون دلار به كارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی ٩٣٨ میلیون دلار را كسب كند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

هفتمین قسمت از این فیلم جولای ٢٠٠٩ به كارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پاتر و یادگاران مرگ-1» با بودجه كلان ٢٥٠ میلیون دلار ساخته شد و فروش ٩٣٣ میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین فیلم برداری شد.

كمپانی «برادران وارنر» سال گذشته پیشنهاد ساخت سری انیمشن داستان های «هری پاتر» را به استیون اسپیلبرگ، كارگردان صاحب نام سینمای هالیوود، ارائه كرده است.

 
با قسمت دوم فیلم "یادگاران مرگ" ماجراهای هری پاتر، که نخست به شکل رمان منتشر شده بود، به پایان می‌رسد.
 
جی کی رولینگ، یک زن گمنام اسکاتلندی در سال ۱۹۹۷ اولین جلد از رمان تخیلی و جادویی "هری پاتر" را منتشر کرد. طی چند سال و با انتشار هفت جلد از این رمان، قهرمان داستان، محبوبیت فراوانی پیدا کرد.
 
داستان "هری پاتر" به بیش از ۶۰ زبان، از جمله به زبان فارسی، ترجمه شد، در بیش از ۲۰۰ کشور جهان خوانده شد و بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آن فروش رفت.
 
از هر کتاب هری پاتر یک فیلم سینمایی تهیه شده است، اما از جلد هفتم کتاب دو فیلم تولید شد، زیرا به نظر سازندگان فیلم، جلد هفتم کتاب در دو فضای کاملا متفاوت جریان دارد.
 
فیلم هشتم به نام "هری پاتر و یادگراران مرگ – ۲" برای نخستین بار به شیوه سه بعدی ساخته شد.
 
 
تصاوير زير بخشي از لحظات حساس اين فيلم پرفروش را نمايش مي دهد:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
جالبه اخبار مربوط به فیلمهای شیطانی و فراماسونی را به راحتی و بدون تحلیل که این فیلمها مخرب روح و روان نوجوانان هستند بازتاب می دهید.
تیترتون اشتباه است. هفت میلیارد شامل تمام فروش‌های قسمتهای پیشین نیز هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست