بازدید 21875

« نداریم! پر است ! نداریم ! نداریم ! »

جمعی از دوستان علی خلیلی روحانی آمر به معروف که شامگاه شنبه 25 تیرماه مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت و بیمارستانهای زیادی در سطح پایتخت این مجروح را نپذیرفتند متن شکایتی را در قالب نامه به دبیرخانه وزارت بهداشت خطاب به دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت ارسال کردند.
کد خبر: ۱۷۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰ 20 July 2011
شاهدان و دوستان طلبه جوان آمر به معروف در نامه شکایت خود از وزارت بهداشت، جزئیات و دلایل نپذیرفتن طلبه مضروب را در بیمارستانهای تهران تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از دوستان علی خلیلی روحانی آمر به معروف که شامگاه شنبه 25 تیرماه مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت و بیمارستانهای زیادی در سطح پایتخت این مجروح را نپذیرفتند متن شکایتی را در قالب نامه به دبیرخانه وزارت بهداشت خطاب به دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت ارسال کردند.

در این نامه شکایت آمیز آمده است: ما جمعی از شاهدین و همراهان ناهی منکر طلبه بسیجی علی خلیلی هستیم که شامگاه شنبه 25/4/90 در اثر حمله اراذل و اوباش مضروب شد. که در این زمینه نسبت به عملکرد بیمارستانهای خاطی شکایت جدی داریم، لازم به ذکر است که ایشان در حدود ساعت 23:30 از ناحیه گردن با ضرب چاقو به شدت آسیب دیده و توسط مردم به بیمارستان فلکه سوم تهرانپارس منتقل گردید و الحمدلله با تلاش فراوان کارکنان اورژانس و انجام امور مقدماتی احیا صورت گرفته ولی به دلیل عدم حضور پزشک متخصص عروق و کمبود امکانات آن مرکز، از همراهان مجروح تقاضای انتقال وی به یک مرکز مجهز شد.

این در حالی است که خدمت رسانی از ستاد هدایت و دانشگاههای علوم پزشکی جهت انتقال مجروح انجام نگرفت و مرکزی به ما معرفی نشد. شرایط وخیم و وضعیت حساس و بحرانی این طلبه بسیجی ما را برآن داشت تا خودجوش با تماسهای تلفنی و مراجعات حضوری چندین گروه موتوری، به دنبال اخذ پذیرش باشیم. این امر حدودا سه و نیم ساعت در بازه زمانی 24 الی 3:30 نیمه شب به طول انجامید.

شرح تماسهای تلفنی به صورت ذیل است:

1. بیمارستان امام خمینی(ره):      اعلام شد: جراح عروق نداریم

2. بیمارستان طالقانی:                اعلام شد: اتاق عمل پر است

3. بیمارستان الغدیر:                  تماس منجر به نتیجه نشد

4. بیمارستان سینا:                    اعلام شد: شب چنین دکتری برای قلب و عروق نداریم

5. بیمارستان امام حسین(ع):       اعلام شد: بخش عروق نداریم.

6. بیمارستان دی:                     تماس منجر به نتیجه نشد

7. بیمارستان بهرام:                  اعلام شد: بخش عروق نداریم.

8. بیمارستان لواسانی:               اعلام شد: بخش عروق نداریم.

9. بیمارستان لاله:                    اعلام شد: بخش عروق نداریم.

10. بیمارستان جماران:             اعلام شد: بخش عروق نداریم.

11. بیمارستان خاتم الانبیا:         اعلام شد: بخش عروق نداریم.

12. بیمارستان آتیه:                  اعلام شد: باید پول بیاورید تا پذیرش کنیم ،با تماس اول نپذیرفتند.

13. قلب شهید رجایی:               اعلام شد: بخش عروق نداریم

14. مرکز قلب تهران:               اعلام شد: بخش عروق نداریم.

15. بیمارستان رسول اکرم:       اعلام شد: از سوپروایزر خبر میگیریم 5 دقیقه دیگر تماس بگیرید.  در تماسهای بعدی پاسخی دریافت نشد.

16. بیمارستان رسالت:              اعلام شد: جا نداریم.

17. بیمارستان.شریعتی:             اعلام شد: بخش عروق نداریم.

18. تهران کلینیک                    اعلام شد: بخش عروق نداریم.

19. بیمارستان سجاد                 تماس منجر به نتیجه نشد.

20. بیمارستان آراد                   تماس منجر به نتیجه نشد.

شرح مراجعات حضوری به صورت زیر است:

21. بیمارستان شهدای تجریش:      اعلام شد: با دلسوزی اظهار داشتند ما چند دانشجو هستیم بیمارتان وضعیت وخیمی دارد بهتر است به بیمارستان خصوصی ببرید که اساتید ما آنجا مشغول هستند و الا می میرد. ضمناً اتاق عمل پر است.

22. بیمارستان پارسیان:             اعلام شد: به دلیل وضعیت حادش قبول نمی کنیم.

23. بیمارستان چمران:              اعلام شد: بخش عروق نداریم.

24. بیمارستان عرفان: اصرارهای ویژه در دومین پیگیری با دریافت پنج میلیون تومان در سحر نیمه شعبان پذیرش کرد.

25. بیمارستان بقیه ا...  علاوه بر تماس تلفنی در مراجعه حضوری اعلام شد: به طور کلی منکر داشتن بخش عروق شدند

26. بیمارستان میلاد علاوه بر تماس تلفنی در مراجعه حضوری اعلام شد: جراح  عروق نداریم.

بخش دیگر شکایت که مربوط به امور اورژانس است:

با شماره ثابت پذیرش اورژانس تهران تماس گرفته شد که برای ما پذیرش بگیرند اما متاسفانه انجام نگرفت. دوستان این طلبه بسیجی امور پذیرش را انجام داده، ماشینهای اورژانس پس از مراجعه خدمت رسانی نمی کردند.
 
گروه اعزامی اول .............. اورژانس سلامت، بدلیل نبود امکانات کافی برگشت.
گروه اعزامی دوم .............. اورژانس امور ایثار، خصوصی بوده و بدلیل اجازه نداشتن خدمه اش از مسئولشان در اینگونه امور که بیمار وضعیت وخیم دارد قبول نکردند و برگشت.

گروه اعزامی سوم............... اورژانس تهران اعلام کرد بنده مأموریت ندارم و نمی برم.
گروه اعزامی چهارم............. اورژانس سلامت پس از 45 دقیقه تأخیر با دکتر آمدند مجروح را به بیمارستان عرفان انتقال دادند.
 
ما شاهدین و همراهان طلبه بسیجی برادر علی خلیلی ضمن شکایت از نحوه عملکرد بیمارستانهای مذکور و اورژانسهای تحت نظارت وزارت بهداشت از آن نهاد درخواست داریم به صورت سریع ماجرا را بررسی و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برساند.
 
سئوال اصلی این است که اگر روزی یکی از شهروندان تهرانی و ایرانی، فارغ از چگونگی مشکل پیش آمده ،آیا نباید بیمارستانی باشد که او را پذیرش کرده و خدمات درمانی ارائه دهد.

امیدواریم مشکلات پیش آمده برای طلبه ناهی منکر علی خلیلی باعث شود مسئولان آن نهاد پیگیر مشکلات عموم مردم باشند، تا حوادث از این دست تکرار نشود.     
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۵
خدا پدر و مادر این طلبه را بیامرزد که اقلا به بهانه وی، مشکلات بخش بهداشت و درمان علنی شد
فقط در چنين مواردي بايد بفكر هزينه هاي كفن و دف بود نه چيز ديگري.
انسانيت. وجدان مردانگي همه چيز زير سايه پول قرار گرفته و خدا بر مستضعفان و ضعفا رحم كند.
وای به حال مردم عادی وبی کس و فقیر !
واقعا برای خودمان متاسفم ..............
این طلبه جوان نه تنها آمر به معروف بلکه صدای مظلومیت مردم فقیر و درمانده در شرایط خاص هم میباشد . خدا ایشان را خیلی دوست دارد و انشاالله هر چه سریعتر شفا خواهند یافت . انشالله.
جانا سخن از زبان ما می گویی!
ببینید مردم عادی چی میکشن.
خوبه والا . دیگه تکلیف رو فهمیدم . اگه اتفاقی برات افتاد باید بمیری.

توی کشور ما ایران . برای تنها چیزی که ارزشی قائل نیستند جان و سلامت انسانهاست.

یه جوون بسیجی که برای ادای تکلیفش مجروح میشه . هیچ بیمارستانی نیست پذیرشش کنه؟؟؟؟!!!!!

آقا چرا تهران رو می گی . همین شهر ما نوشهر .2 موردی که توی نوشهر با چشمای خودم دیدم رو می گم. یکی از آشناهامون بچه اش اسهال گرفت 2 سالش بود. 4 ساعت 6 تا پرستار می خواستن رگ بچه رو پیدا کنن نتونستند . بچه رسما داشت می مرد . خیلی راحت بعد از اینکه قشنگ بچه رو آب کش کردن به پدر و مادرش گفتن ما دیگه کاری نمی تونیم بکنیم .

اگه زنگ نزده بودم بیمارستان تخصصی اطفال توی امیر کلا بابل بچه رو به اونجا منتقل نکرده بودن تا صبح مرده بود.

یه مورد دیگه یه بیمار سوختگی آورده بودن . بدجوری سوخته بود . اعزامش می خواستن بکنن به بابل .باور کنید مریضی که سوخته بود رو توی پتویی پیچیدن اعزام کردن که اگه اونو دور آدم سالم می پیچیدن ناراحتی پوستی می گرفت . اینقدر پتو کثافت بود.

خواهر خودم رو می گم تصادف کرد بردنش بیمارستان . دیدم خونین و داغنون نشسته رو صندلی میلرزه . بردمش عکس گرفتم دیدم لگنش ترک گرفته. مریضی رو که تصادف کرده لنگنش ترک گرفته بود رو توی بیمارستان راه میبرن . واقعا جای تبریک و تشکر داره.
متاسفانه هنوز واژه اورژانس در جامعه ما مفهوم واقعی ندارد.
در شهر همدان با اورژانس اجتماعی تماس گرفته و بیان کرده اند که پدری فرزندش را به شدت مورد ضرب و شتم قرارداده. پس از تماسهای مکرر افرادی مراجعه کرده و با صحبت و عکس برداری از کودک (جهت بررسی های بیشتر و کسب دستور!) رفته اند. بعد از آن پیگیری همسایه ها از اورژانس اجتماعی فایده ای نداشته و کودک بر اثر ضرب و شتم پدر در شب نیمه شعبان فوت می کند.
خداکند در تهران کنار خیابان مشکلی برام پیش نیایید قطعا خواهم مرد هرچند مرگ حق است.
باسلام تازه اين تهران است و بيمار يك طلبه و شما خودرا موظف ميدانيد به آن بپردازيد .در شهرستانها اوضاع به مراتب بدتراز اينها است . فرزند 30 ساله ام كه اگر مدارك و مدارج تحصيلي و كارهائي كه انجام داده را بدانيد حتما اورا درزمره داشمندان قرارخواهيد داد در اثر يك حادثه ساده در يكي از شهرهاي اصلي غرب استان مازندران ( چالوس ) دچار مصدوميت از ناحيه سر شده و تا 4.5 ساعت پس از حادثه هيچ پزشكي اورا نديد و بيمارستان محل بستري او از حداقل امكانات بي بهره و نهايتا در كمتراز 24 ساعت جان به جان آفرين تسليم كرد . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزی که به جایی نرسد فریاد است
ارزش جان انسان در این مملکت کمتر از جان یک گوسفند است. تا وقتی روی پای خودت ایستاده باشی و بی نیاز باشی احترام داری، همین که افتادی و محتاج شدی توی سرت می زنند این سنت ما هست. پلیس در مملکت ما برای بعد از جرم خوبه اونم اگه لازم شد، ولی برای پیشگیری و حمایت از شهروندان هیچ کاری نمی کنه. این یه داستان تاسف بار قدیمی هست که دائماً تکرار می شود.
تو تهران با وجود اینهمه بیمارستان اینجور می شود وای به حال شهرستان ما که یه بیمارستان داره اگه بگه نه مریض بایدبمیره که همینطوریم هست
برادر من این که طبیعیه مردم بدبخت هم مثل شما با این مسائل دست به گریبانند ناهی منکر و غیره نداره
واقعاااااا ها ها ها ها!!!!!

مرکز قلب تهران بخش عروق نداره !!!!

واقعا!!!!
بیمارستان و درمانگاه نباید شب و روز و تعطیلی داشته باشد. مریضی و حادثه معمولا و بیشتر در ایام تعطیل و یا شب اتفاق می افتد.
باسلام گذشته از نوع حادثه چه بر سر مسئولين پزشكي وامداد كشورامده ؟ فرار از مسئوليت ترس عدم شجاعت در مواجهه با بيمار مجروح پاس دادن بيمار به ديگري بي خيالي وبي تفاوتي در اين درد عظيم اجتماعي چرا هيچكس پاسخ گونيست ؟ مدعي العموم كيست ؟ ما نمي توانيم در پايتخت جوابگو باشيم چه انتظاري ازاستانهاي ديگر داريم تا زماني كه بيمارستان هاي ما پول پارو مي كنند وارزشها با پول درترازوي عدالت سنجيده مي شود وضع به همین منوال است
آقایون مسئولین عنایت داشته باشند که وضعیت به همین وخامتیه که شرح داده شد.حالا این مورد رسانه ای شده اما در هر روز ده ها مورد این چنینی پیش میاد که عزیزت جلوی چشمانت پر پر بزنه اما تو به جرم فقر نتونی نجاتش بدی. به داد این مملکت برسید....
خواهشمند است فراخوان بدهيد اگر نمونه مشابه در ديگر كشورها كه هيچكدام ام اقراي جهان اسلام نيستند ومدعي مديريت جهاني يافت مي شود
فقط بلدند توی مراکز درمانی روی یک کاغذ بنویسند "توهین به کادر درمانی شش ماه زندانی دارد"!
سلام . عاقبت تعطیلی های پشت سر هم این است. بیمارستانها هم با تعطیلات تعطیل هستند و دکترها هم مثل همه مردم به کنار دریا و تفریح و زیارت نیاز دارند. و سایر پرسنل . یک فکری برای این همه تعطیلی باید کرد.
برادران عزیز ،شما که دستی در کار دارید وبه جایی وصلید اینگونه با شما رفتار کردند ،حال فکر کنید که هم وطنی که نه وزیر است ونه وکیل ونه بسیجی ونه روحانی ونه متمول اگر در نیمه شب حادثه ای برایش اتفاق افتاد ،باید چه کند؟واینکه در بلاد کفر ،اول بیمار را پذیرش می کنند ،درمان اولیه انجام میگیرد ،سپس بررسی میکنند که تحت پوشش کدام بیمه درمانی می باشد و اگر تحت پوشش بیمه نباشد وتوان پرداخت هزینه هارا نداشته باشد آن وقت مدد کار اجتماعی دست به کار میشود واز منابع متعلقه هزینه های بیمار تمام وکمال پرداخت میشود،بدون اینکه برای بیمار محدودیتی ایجاد شود.
حالا این مورد مطبوعاتی شد صدها مورد را کسی خبر دار نمیشه، من خودم 3 سال پیش با این مشکل برخوردم، پدرم سکته مغزی کرد ساعت 9 شب او را با اورژانس به بیمارستان ....بردیم و آنها بعد از 2 ساعت گفتند ICU جا ندارد و باقی ماجرا مانند همین برادر همه جا جواب منفی داد تا ساعت 2 بعد از ظهر روز بعد از طریق یکی از آشنایان در ... جا گرفتیم ولی دیر شده بود، به علت عدم رسیدگی به موقع آلا کاملا فلج است و نه حرکت دارد نه تکلم دارد به گفته چندین متخصص که عکس اول را با عکس بعدی مقایسه کردند گفتند اگر در همان ابتدا آمپول هپارین (اولیه ترین امداد برای سکته ای) تزریق میشد و تا 6 ساعت بعد از آن ICU میرفت. مشکل در حد لمسی دست یا پا مبود که آن هم با فیزیو تراپی حل میشد. ولی حالا یک زندگی گیاهی دارد.چه کسی به داد این مردم برسد؟
گل و بلبل . صد رحمت به بورکینافاسو !
خدا به داد بیکسان برسه!!! یکی مثل من یا !تو
از یک جامعه مسلمان واقعا بعید است که اینچنین عمل وقیحانه ای نسبت به هم نوع خود داشته باشند جمله معروف که میگه بنی آدم اعضای یکدیگرند کجاست فقط شده یه ضرب المثل... اگه این اتفاق برای یکی از خود اینها که دست اندرکار هستند در یکی از این بیمارستانها اون موقع چطور برخورد میکنند با ماجرا.....!
کلا ما ایرانی ها با اسم ها حال می کنیم.
الگویمان را علی ع قرار داده ایم (واقعا که) اسم بیمارستانها به نام امامان و پیامبران است کلی نهاد خیریه به اسم امامان داریم اینهمه برنامه های مختلف رسانه ای درباره دستورات دین اسلام و اینهمه خودزنی و گریه در عزاداریهای مذهبی و ده ها مورد دیگه .. آخر سر می بینیم کشوری مثل سوئد خیلی بیشتر از ما دستورات اجتماعی اسلام را رعایت می کنه با اینکه شاید اونها در کلام بر ضد اسلام سخن بگن.
به نظر شما جالب نیست و البته دردناک؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
در تائید سخن این دوست عزیز من زمستان گذشته در لندن دچار یک حادثه شدم که باعث شد از ناحیه پا آسیب ببینم بعد از تماس با اروژانس آنها پای تلفن یک سری اقدامات اولیه را به همراه من گفتند هنوز تلفن آنها تمام نشده بود که آمبولانس ظرف 4 دقیقه رسید و من را به یک بیمارستان منتقل کردند، در همان اول بدون این که بپرسند کی هستم یا از کجا هستم یک تیم پزشکی شامل یک پزشک، دستیارش و 2 پرستار به من رسیدگی کردند، بعد از تمام اقدامات، معاینه کامل، عکس،گچ گرفتن پا و بعد از 2 ساعت استراحت در آنجا تازه مسئول پذیرش آمد وقتی دید خارجی هستم، پرسید آیا توان پرداخت هزینه را دارم یانه؟ اگر نداری کافیست این فرم را امضاء کنی و بروی اگر هم داری که پرداخت کن. که هزینه را پرداخت کردم بعد هم با یک آمبولانس دیگر من را به محل اقامتم رساندند و گفتند ددو روز بعد برای معاینه مجددا مراجعه کنم. من یک خارجی بودم ولی آنها اصلا برایشان فرقی نداشت که من یک ایرانی مسلمان هستم یا یک شهروند انگلیسی در تمام مراحل با روی باز تمام امکانات را دادند.
جوابی که به شما خواهند داد این است :تکذیب می شود!!!!
سکووووووت سکووووووت
وااااااااای تا کجاااااااااااااااااااا

همه چی آرومه،من چقدر بدبختم!!!
درست است كه جان انسانها بيش از هرچيزي ارزش دارد ولي به هر حال بيمارستانها هم بايد هزينه هايشان را تامين كنند وگرنه بايد تعطيل شوند ايكاش در ايران هم مانند خيلي از كشورهاي ديگر هزينه هاي درماني از بودجه كشور تامين ميشد و رايگان بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم