بازدید 55125

نرخ بليت بازديد از برج ميلاد، 10 هزار تومان

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين رابطه، گفت: زماني ماهيت اصلي اين برج مخابراتي بود و اصلا به برج مخابراتي معروف بود، اما بعدها ماهيت آن تغيير كرد و تبديل به برج تهران و بعد برج ميلاد شد.
کد خبر: ۱۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۳ 09 September 2008

بنا بر مصوبه امروز شوراي شهر تهران، بهاي بازديد از برج ميلاد به مدت شش ماه حداكثر ده هزار تومان تعيين شد.

به گزارش فارس، حمزه شكيب، رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران در يكصد و بيست و ششمين جلسه علني خود با تأكيد بر اين كه نبايد به نهادهاي دولتي براي بازديد از برج تخفيف داده شود، درباره علت اين پيشنهاد خود گفت: با توجه به اين كه برج ميلاد با پول مردم ساخته شده، بنابراين نبايد به نهادهاي دولتي تخفيف داده شود و اگر قرار است تخفيفي براي نهادهاي عمومي در نظر گرفته شود، بايد تنها شامل مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

به اعتقاد وي، براي بازديد از اين برج، نبايد مردم بر خلاف روال معمول، به دولت سوبسيد پرداخت كنند.
پروين احمدي‌نژاد، عضو كميسيون برنامه و بودجه‌اي شوراي شهر تهران نيز با تكرار تذكرات پيشين خود درباره بهاي بليت بازديد از برج، تأكيد كرد: گردشگران خارجي بايد هزينه بيشتري پرداخت كنند.

وي با اشاره به هزينه پيش‌بيني شده براي منوي رستوران برج (نفري پنجاه هزار تومان) ادامه داد: هزينه‌هاي نگهداري برج از محل هتل، مراكز تجاري و رستوران قابل تأمين است و ديگر نيازي به دريافت پول بيشتر از مردم نيست.

خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران نيز همچون هفته گذشته، بار ديگر با اعلام دوباره يادآوري خود درباره هيأت شركت بهره‌برداري برج ميلاد گفت: هم‌اكنون شركت‌هايي در شهرداري هستند كه سالهاست غيرفعالند، اما شهرداري از آنها استفاده مي‌كند و با تغيير در نام و مأموريت و حتي ساختار هيأت مديره، شركت‌هاي جديدي را شكل مي‌دهد.

وي تأكيد كرد: هر شركت جديدي به هر شكلي كه تشكيل مي‌شود، بايد با مشورت شورا ايجاد شود.

سخنگوي شوراي شهر تهران، با اشاره به مفاد بند «ج» لايحه گفت: درباره اين بند كه مفاد آن مربوط به شركت بهره‌بردار برج است، مي‌تواند اين تفسير پديد آيد كه هر شركت غير فعالي، امكان فعاليت دوباره به شكل جديد را دارد.
حسن بيادي، نائب رئيس شوراي شهر تهران نيز خاطرنشان كرد: اگر اين برج ملي است، دولت هم بايد كمك مالي مي‌كرد. برج از پول تهراني‌هاي ساخته شده؛ يعني شيرازي‌ها براي بازديد بايد دو برابر پول بدهند.

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين رابطه، گفت: زماني ماهيت اصلي اين برج مخابراتي بود و اصلا به برج مخابراتي معروف بود، اما بعدها ماهيت آن تغيير كرد و تبديل به برج تهران و بعد برج ميلاد شد.

مسجد جامعي هم در ادامه سخنان چمران گفت: ميلاد پسوند مي‌خواهد؛ مي‌توانيم «برج تهران» را پيشنهاد كنيم.

بنا بر اين گزارش، بر پايه لايحه تعيين نرخ بهره‌برداري از فضاهاي عمومي مرتبط با برج ميلاد، مبلغ دريافتي از بازديدكنندگان فضاهاي عمومي، اعم از گردشگران داخلي و خارجي از ساعت 8 صبح الي 23 پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و ديگر ايام تعطيل و از ساعت 14 الي 23 در ديگر روزهاي هفته براي ورود به مجموعه برج براي هر نفر هزار تومان است.
بازديدكنندگان در صورت استفاده از سالن ديد، بايد شش هزار تومان و استفاده از گنبد آسمان، ده هزار تومان پرداخت كنند. همچنين ورودي پاركينگ به ازاي ساعت اول سه هزار تومان، به ازاي هر ساعت اضافه در پاركينگ يك هزار و پانصد تومان و هزينه پاركينگ بيش از سه ساعت سه هزار تومان در نظر گرفته شد.

بنا بر اين لايحه، به منظور استفاده بهينه از ظرفيت محدود بازديدكنندگان بهاي بازديد از فضاهاي سالن ديد و گنبد آسمان برج ميلاد در ساعت 8 الي 14 روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته (به جز روزهاي تعطيل) معادل 50 درصد تخفيف خواهد داشت.
در بند ديگر اين لايحه، شوراي شهر تهران تصميم گرفته است كه اين لايحه به طور آزمايشي تا پايان سال اجرايي شود.

گفتني است، در سال 88 در بهاي بليت براي گردشگران خارجي تجديدنظر مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
baba man miram borje ''VIENNA'' haddeaghal arzoontare az inja! baraye menu shaam bayad nafari 50000 tman dad?! mage chi mikhan serve konan?!?! badesham hamejaye donya parking ro majjani mizaran . man ye sob ta shab to vasate vienna mashin ro gozashtam too parking, 8 EURO pool dadam!!!!!!
این نشان می دهد که این افراد بیشتر از نوک دماغ خود را هم نمی بینند. در کجای دنیا برای فروش بلیط یک چنین جاهایی ملیت افراد را می پرسند؟ یا مگر حقوق متوسط در ایران چند است که اینها 10 هزار تومان پیشنهاد می دهند؟ یعنی یک خانواده 4 نفری 40 هزار تومان برای بازدید این برج بدهند؟ در کشورهای همسایه با حقوقهای چندین برابر این نرخها خیلی پایین تر است!
اشكال نداره ، ديگران جاي من لذت ببرن
با این قیمت های مصوب پیشنهاد می کنم به جای برج میلاد یا برج تهران از این پس بگوییم برج زهر مار چون چشم بد و بخت و بیچاره ها هم نباید بهش بیفته تا چه برسه بخواهند بروند ببینندش.
سلام
چه خبر مگر مي حواهند برج بربفروشن كه ده هزارتومان براي بازديد مي خواهند بابا بي خيال مردم نون ندارن بجورن اونوقت اينخا فكر چي رو مي كنند
نرخی که تعیین شده تقریبا 7 یورو یا 10 دلار است که واقعا برای بازدید کنندگان ایرانی زیاد است.
آقای بیادی کل تهران و این همه هزینه ملی که صرفا خرج تهران میشود آیا از مردم تهران تامین شده آیا نمی دانید که کل کشور برای آبادی تهران چه رنجها که ندیده و نچشیده اند و این در حالی است که استان تهران هیچ نقشی در تولید کشور ندارد . در ضمن اگر گذرتان به جاهای دیدنی شهرهای ایران افتاد لطفا به گفته خودتان پول بیشتری برای دیدن مکانهای تاریخی و دیدنی بپردازید چون با پول مردم تهران نگهداری و ساخته نمیشود
حتی 1000 تومن هم زیاد است!
این هم یکی از موارد تبعیض است که فقط آنهایی که پول دارند می توانند از این برچ دیدن نمایند
برم برج میلاد هم پولم بره هم جانم!
من در کویت که جزو کشورهای گران حوزه خلیج فارس است زندگی می کنم بلیط بازدید از نماد کویت ( سه برج بنام ابراج ) فقط 3 هزار تومان است
یک سوال دارم که از سایت محترم تابناک درخواست درج آن را دارم-اینجانب با چهار فرزند و همسرم یک خانواده شش نفری را تشکیل میدهیم و حقوق ماهیانه کمی هم دارم و باور کنید با سختی و آبرومندانه داریم زندگی میکنیم حالا بعنوان یک شهر وند نه بعنوان کسی که شصت ماه در جبهه بوده و چند بار هم مجروح شده و از هیچ تسهیلاتی هم استفاده نکرده و نمی کند آیا رواست این مبلغ را با این گرانی و معضلات و مشکلات زندگی از من و امثال من که خرج ضروری زندگی باید بکنیم بگیرند؟! حتما" حضرات می فرمایند خوب نروید آنجا را ببینید مگر مجبورید!! این که نشد همه مراکز تفریحی و سیاحتی و ورزشی و... برای استفاده ثروتمندان و پولدارها باشد و ما برویم دنبال زندگی خودمان و فقط خبرهایش را بشنویم و بچه هامون غصه بخورند.
با ده هزار تومان دیگه اقشار ضعیف از همون پایین نگاه میکنند پس قیمت رو ببرید بالا تا زود تر پول برج در بیاد
ببخشید ولی به نظر من نرخ زیادی نیست. 10هزار تومن پول 2 تا دونه پیتزای ناقابل است. به نظر من دیدن برج میلاد میتونه یه تجربه خیلی جالب تو زندگی باشه و 10 هزار تومن می ارزه.
متاسفانه مردم ما عادت دارند همیشه غر بزنند ولی مطمئن باشید همین ها بعد از افتتاح برج صف می کشند
من در مالزی دانشجو هستم.حتما می دونید که یه برج دقیقاً به شکل برج میلاد ما در شهر کوالالامپور وجود داره که معروف به برج کوالالامپور هست(بگذریم از اینکه این برج تنها 5 متر از برج میلاد ما کوتاه تر هست ولی ظرف مدت یک سال و نیم ساخته شد!) هزینه ی بازدید از این برج برای همه20 رینگیت معادل 6000 تومان هست.خدا وکیلی 10.000 تومان واسه شروع کار برج میلاد زیاده
حالا با تمام حرفهایی که دوستان زدند مطمئن باشید تا یک ماه اول انقدر متقاضی زیاد است که نوبت به شما نمی رسد. با وجود ادعای فقر نمی دونم مردم اینهمه پول رو از کجا می آورند؟
اي بابا نون نداريم بخوريم پياز بخوريم تااشتهامون بازبشه.ماكه توي اين مملكت جيزي نديديم اينهم روش.
با این تفاسیر نمای برج از دور زیباتراست
بنظر من قيمت خيلي هم پايين است. وقتي در دوبي براي بازديد از لابي يك هتل (برج العرب) نفري 75000 تومان ميگيرند، پس 10000 تومان مبلغ زيادي نيست. البته درست است كه برج آنها با برج ما قابل مقايسه نيست ولي چه بايد كرد، در حال حاضر ما بايد به همين برج كه نه نماي زيبايي دارد(نماي سيماني بي رنگ و رو) نه طرح جديدي در جهان است(در بسياري از كشور هاي جهان مشابه آن قبلا ساخته شده است) نه ويژگي خاصي دارد و نه ...
باسلام
ازمسئولين محترم تقاضاميشودبادرنظرگرفتن وضعيت عموم مردم وميزان درآمداقشارمختلف تصميم بگيرندواين تصميم گيري انصاف نيست!!!!!!!
موافقم در صورت قیمت ورودی پایین ازدحام بسیار بالایی بوجود میاید البته بعد مدتی که هیجان اولیه فروکش شود میبایست قیمت بلیط ورودی کاهش یابد.
اين واقعا بي انصافي است! حداقل براي مدتي پس از افتتاح بايد مجاني مي بود... بعد هم يك قيمت معقول نه 10 هزار تومان!
فشار اقتصادي روي اقشار مختلف مردم بسيار زياده... از من مهندس گرفته تا يك كارگر روز مزد... دولت حداقل بايد يه دلخوشي براي مردم درست كنه نه غمي به غصه هاشون اضافه كنه كه حتي توانايي بازديد از برج شهر خودشون رو هم نداشته باشن.
من یک شیرازی هستم و ترجیح میدم با 10000 تومن تمام بناهای فوق العاده شهرم رو ببینم و یه چیزی هم اضافه بیارم بستنی بخرم!
باسلام يك پيشنهاد براي ديدن برج ازهركجاي تهران ازدور 1000تومان بگيرند هم درامدبيشتره هم شركت راحتتراداره ميشود
اين وسط قيمت پاركينگ برج ميلاد واقعاً جالب است. رودست قيمت پاركينگ فرودگاه امام خميني بلند شده اند.
قيمتهاي پيشنهادي براي بازديد از برج (اسكناس) ميلاد ! :
1- رد شدن از اتوبان همت و تماشاي برج از داخل ماشين 10000 تومان .
2- پارك ماشين در پاركينگ و تماشاي برج از كنار آن + درج يك يادگاري بر روي بدنه برج 15000 تومان .
3- تماشاي برج از داخل هواپيماهايي كه احتمالا از كنار آن مي گذرند + يك دور چرخش به دور برج 30000 تومان .
- هر دور اضافه چرخش به دور برج 5000 تومان به مبلغ فوق اضافه مي گردد .
سلام
اتفاقاً باید قیمت رو سه چهار برابر زیاد کرد تا هرکسی هوس نکنه بره اون بالا و چندین سال زحمت و میلیاردها تومان سرمایه رو با نوشتن یادگاری و چسبوندن آدامس و ریختن زباله ضایع نکنه.
تا بلکه بعد از این اقدام سایر شهرها هم یاد بگیرند که اگر کسی در شهرشان خرباکاری کرد، پوستش را بکنند.
بليط بازديد از برج ايفل (كه در نوع خودش منحصر بفرد است) بصورت كامل 9.9 يورو هست كه معادل يك / دويستم حقوق يك كارمند متوسط فرانسوي مي‌باشد اگر حقوق يك كارمند ايراني 400 هزار تومان باشد بايد بليط كمتر از 2 هزار تومان باشد
اوه ! چرا اینقدر سخت می گیرین ، مگه نه اینکه سعدی می گه : وصف العیش ، نصف العیش !
بزارین بقیه برن ببینن ، بعدش برای شما تعریف کنن !
هموطنان عزيزي كه اظهار نظر كرده اند لطفا به اين نكته توجه كنندبازديداز اين محل براي منو شما كه مرغ را كليويي 4000 تومان ميخريم چه لزومي دارد؟مگر مايحتاج زندگي است كه اينقدر نسبت به آن حساسيت به خرج ميدهيد؟لطفا به مسايل مهمتر فكر كنيد!!
خوب است قيمت بليط به نصف كاهش يابد تا افراد بيشتري از برج بازديد نمايند و شهرداري در آمد بيشتر خود را از فضاهاي تجاري كسب نمايد
اقا هر كي نميتونه پول بده از پايين به بالا برج را نگاه ميكنه بالاخره بالا رفتن از يه همچين برجي با اين همه هزينه و صرف زمان خرج داره اگه ميخواهيد از پله بريد بالا ارزونتر حساب ميكنيم مردم دلشون ميخواد از بالا چي رو ببينن اگه راست ميگن برن بالاي كوه هم ارزونه هم ورزش
هزينه منوي رستوران نفري 50 هزارتومان!!!!! اميدوارم من غلط فهميده باشم . يعني من و همسرم به همراه تك فرزندمان براي يك بازديد از گنبد اسمان و صرف شام و هزينه پاركينگ بايد دست كم 190000 تومان (50 درصد حقوق ماهيانه من مي شود) بپردازيم . دمتون گرم واقعا با پول مردم براي تعداد محدودي پولدار سرگرمي درست كرديد . دستتون درد نكنه خدا خيرتون بده واقعا .
تمام قیمتها را مشخص و اعلام کردند .اما نگفتند که اگه از پائین نگاه کنیم چند میگیرن.
با توجه به اینکه پولش رو که از تهرونیها گرفتند، حداقل یه بوق اون پائین بذارن تا عمده مردمی که نمیتونن بالا برن یه بوق بزنن
پس به عبارتي حساب من و خانوم و بچه ها جمعاً مي شه چهل هزار تومان. مشكلي نيست. همش ده پانزده درصد حقوقم بيشتر نميشه. حالا يه ماهم مرغ و گوشت نخوريم كه آسمون به زمين نمي ياد. مياد!؟ بالاخره هركه طاووس خواهد...
بهتر است مثل پیتزا سانتی ، این را هم سانتی حساب کنند .
من در چند سفری که به ژاپن داشتم کاملاً دریافتم که مسئولین محترم ژاپنی تمام سعی و تلاش خود را انجام میدهند که مردم شاد باشند و از زندگی لذت ببرند چون می فهمند که شاد بودن مردم یعنی توسعه و پیشرفت بیشتر کشورشان ولی متأسفانه مسئولین کشور ما به هر نحوی میخواهند برای مردم مشکل ایجاد کنند.
برج میلادبرای بازدید مایه داران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی