بازدید 21963

دستگاه‌های چینی که ایرانی‌ها را می‌کشد

این دستگاه غیراستاندارد چینی، به تعداد بسیار انبوهی وارد کشور می شود. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که بعد از دریافت ppm 2000 گاز مونو اکسید کربن، شروع به اخطار و اعلام خطر می کند، این در حالیست که آستانه خطر برای گاز مونو اکسید کربن ppm 100 است و ppm 2000 یعنی مرگ، یعنی اینکه اینجا چند نفر مرده اند و شما بیایید و جنازه ها را بردارید.
کد خبر: ۱۷۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴ 12 July 2011
ورود فله ای کالاهای بی کیفیت چینی خسارات جبران ناپذیری را به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایرانی وارد می کند. این اجناس با ظاهری فریبنده و قیمتی بسیار پایین در مقایسه با محصولات مشابه داخلی، بدون هیچگونه نظارت و گزینشی وارد سرزمین ایران می شود.

به گزارش معماری نیوز، یکی از این محصولات، دستگاه هشدار دهنده نشت گاز است (بخوانید دستگاهِ گرفتنِ جان)، این دستگاه غیراستاندارد چینی، به تعداد بسیار انبوهی وارد کشور می شود. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که بعد از دریافت ppm 2000 گاز مونو اکسید کربن، شروع به اخطار و اعلام خطر می کند، این در حالیست که آستانه خطر برای گاز مونو اکسید کربن ppm 100 است و ppm 2000 یعنی مرگ، یعنی اینکه اینجا چند نفر مرده اند و شما بیایید و جنازه ها را بردارید.

طبق گزارش سازمان آتش نشانی، در سال گذشته حدود 1000 نفر از هموطنانمان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند که از این میزان، چیزی در حدود 150 نفر، کسانی هستند که دستگاه هشداردهنده گاز چینی را نصب کرده بودند، یعنی دستگاه هشداردهنده نشت گاز را داشته اند!!!!!

همچنین براساس گزارشی که وزارت کشور در پایان سال گذشته اعلام کرد، هزینه ای که مرگ این 1000 نفر بر جامعه تحمیل کرده است، بیش از 20 میلیارد تومان بوده است(حال آنکه جان یک انسان قابل قیمت گذاری نیست و این رقم تنها به صورت یک میزان نمادین وکلی اعلام می گردد).

این در حالیست که طبق برآورد کارشناسان، هزینه تجهیز یک آزمایشگاه بزرگ برای تست عملکرد تمامی دستگاه های هشداردهنده نشت گاز داخلی و خارجی،پیش از ورود به بازار، چیزی در حدود 100 میلیون تومان می باشد و این رقم در مقابل میزان خسارت وارده در هر سال بسیار ناچیز است ولی متاسفانه تاکنون موسسه استاندارد و تحقیقات و دیگر سازمان های ذیربط، هیچگونه همکاری و مساعدتی را انجام نداده اند.

حال دو سوال:

1-چرا ما باید دریچه های ورودی کشورمان به گونه ای باشد که دستگاهی به کشور وارد شود و هموطنانمان آن دستگاه را خریداری کنند و اعتماد کنند و با این اعتماد، جان خود را از دست بدهند؟

2-چرا سازمان های دخیل در بحث استاندارد، برای تجهیز آزمایشگاه مربوطه اقدامی انجام نمی دهند؟

به راستی، جان یک هموطن چقدر ارزش دارد؟؟؟؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
نفت و محصولات آن را از مردم خودمان دریغ میکنیم و به چین و هند میفروشیم از چین کالا وارد میکنیم و هند هم که پولی نمیدهد خشمزه اش این است که اگر از فروختن رایگان نفت خود به چین خود داری کنیم بازار را ازدست میدهیم و نمیتوانیم خریداری برای نفت خود در بازار بین المللی پیدا کنیم
مگه نميدونيد ما موش آزمايشگاهي هستيم براي كالاهاي به درد نخور خارجي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
بگو چینی نه خارجی!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
نه بهیچوجه مشکل اصلی این است که هر گرانی بی حکمت نیست هر ارزانی بی علت نیست اگر این ضرب المثل را در زندگیمان بکار بریم باور کنید هم به خودمان احترام گذاشتیم هم قیمت کالا در نهایت ارزانتر تمام میشود بشرطی که عادت ناپسند هرچه چشممان ببیند نخریم با فکر خرید کنیم باور کنید من نتیجه خوب گرفتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
مغول هاي عصر جديد چيني ها هستند كه با كالاهاي آشغال و خطرناكشان ما ايرانيان را خواهند كشت! البته جداي از مقوله هنر كه فقط نزد ايرانيان است و بس.!!
آره ديگه مثل همين لامپهاي كم مصرف كه 20 وات بوده و روش نوشته شده بوده 40 وات. حالا 40 وات واقعي توليد ايران به خاطر تفاوت قيمتش فروش نميرفته.
با احترام به تمام درگذشتگان،وقتی پای جان انسان در میان باشد،انسان نباید به اجناس چینی اعتماد کند.
فعلا به يه پشيزي بيش نمي ارزد.ديروز با يكي از دوستان صحبت مي كردم گفتم من كه 36 سال از زندگيم رفت مگه قرار چند سال زندگي بكنم 55 نه 60 سال نصفش كه رفت خوب حداقل نيمه دوم رو بزنم به بي خيالي گور باباي زندگي .سوال كرد بچه آينده گفتم خودش بره به فكر آيندش باشه مگه من از خونه بابام اومدم بيرون چي داشتم بچه من هم مثل من
جان يك هموطن معادل يك ديه در سال 90 برابر 90 ميليون تومان ارزيابي شده است.
از نظر انساني بحثي بسيار به جاست.
هم چنين چرا ما خودمان توليد كننده نباسيم؟ حال آنكه مگر كشور قحط است كه مي رويم سراغ برادران چيني؟
20 خرداد ماه بر اثر بی کیفیت بودن یک سنگ فرز چینی , یکی از نیروهای کارگاه دچار جادثه شد و احتمال از دست دادن چشک ایشان وجود دارد. چه کسی پاسخگو است ؟
پاسخ ها
saye
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
کارفرما باید پاسخگو باشه باید وسایلی که استفاده می کنه استاندارد باشه . این قانونه. اما توی مملکت کسی به فکر جون و سلامتی مردم نیست نه مسئولان نه کارفرماها
دروازه های این مملکت باز است هر جنسی با هر کیفیتی وارد می شود و کسی هم نیست که مسئولیتی به عهده بگیرد. مگر رسانه ها اطلاع رسانی کنند که بعضی ها بفهمند و اگر خیلی شانس داشته باشیم کاری بکنند.
این غیر از 5 و 6 میلیون مهاجری افعانی و پاکستانی هست که از همین دروازه های باز وارد شده اند و الان خانواده ایرانی تشکیل داده اند.
آقا چرا حرف الکی میزنید . ما ایرانیها نصف حقمان است . وقتی از تولید کشور خودمات حمایت نمیکنیم و جنس بنجل چینی میخریم نباید انتظار بهتر از این را داشته باشیم بیائید و ببیندی فرق لامپ کم مصرف ایرانی با ان طول عمر و همتای چینی ان با عمر یک روزه
آبرو و جان تو ایران یک قرون نمی ارزه آخه مگه میشه اینها رو با پول مقایسه کرد مرد مومن
عنوان خبرتون خیلی بی ربطه!
چون يك عده فقط مي خواهند سود ببرند
يك طرف چيني يك طرف هم وطن هاي يراني كه در واقع وطن فروشند نه هموطن ! نظارت درستي هم كه بر روي اين محصولات نيست ظاهرا حتي لامپ چيني در گمرك مارك استاندارد خورده و به بازار وارد مي شود/ اينها جنس و كالا نيست اينها زباله هاي يك بار مصرف است
اگر سنگ فرز ايرادي داشته از صاحبكار است كه براي كار مهم و خطر ناكي از سنگ فرز بي كيفيت استفاده كرده
بازازيان ايراني علاقه وافر به خريد اجناس درجه 3 چيني دارند و گرنه ميلياردها جنس چيني در بازار اروپا و امريكا وجود داره و همه شونم راضيند!عدم ترويج فرهنگ استاندارد در بين مردم و مسئولين به افت بزرگي در كشور تبديل شده است!
تقصير چيني ها نيست. تاجرهاي ايراني بخاطر منفعت اينا رو سفارش ميدن اونا هم ميسازن. گردن اونا نندازيم از خودمون شروع كنيم
برای اینکه عمق فاجعه رو متوجه بشین
کشور عراق برای واردات کالا بالاترین استاندارده رو دارد و جلوی ورود بسیاری کالاهای ایرانی روبه دلیل پائین بودن استانارد گرفته
حالا مقایسه کنید کشور تحت اشغال در حال جنگ و تروریسم رو با جزیره آرامش که مرزهاش چقدر فراخه !
ای تابناکی های شما کی می خواهید از این اراجیف در مورد اجناس چینی دست بردارید ، چطور این دستگاههای به اصطلاح شما بی کیفیت چینی فقط برای ایران ساخته می شود ، آیا خودشان مصرف نمی کنند و یا کشوری دیگر مصرف نمی کند ؟ خدا به راه رسات هدایتتان کند .
کیفیت سایر محصولات چینی بهتر از این دستگاه نیست.کفش های آنها حاوی مواد سرطانزای pvc است و در تولید محصولات کشاورزی وغذائی از کود های شیمیائی که در دنیا مصرف آنهاممنوع شده است استفاده میکنند.
تعجبی نیست که سرطان در ایران آین قدر گسترش پیدا کرده است.
اره درخت بری چینی مارک استار که خیلی هم ارزان نیست باعث اسیب دیدن صورت دوستم شده.
خودشان که وارد نمی شوند ما ایرانیها آشغال میریم جمع می کنیم می آوریم.
تنهاراه نخریدن اجناس ساخت چین میباشد یعنی مبارزه منفی!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر ما خرد داشتيم اينچنين عاقبت نداشتيم
خدايا ما چه كنيم شر چين و كالاي چيني از سرمان كم شود.
در ايران تنها چيزي كه ارزشي ندارد جان انسانهاست مواظب خودتان باشيد
لعنت به هرچی چینی
ايران شده آزمايشگاه كشور چين
اين چه وضعشه
مگه ما سازمان به اصطلاح استاندارد نداريم؟؟؟؟؟؟
يا بازرگاني!!!!!!!!!!!!!!
سال 88 خودرو پژوه 405 را با این امید که ترمز ای بی اس داره و دیگه خیالم از بابت ترمز راحت است خریدم یکبار پشت یک مانع خودرو دیگری ترمز کرد هرچه قدر تلاش نمودم که به خودرو مذکور نخورم در حالی که سرعت زیادی هم نداشتن نشد که نشد و تصادف کردم به یه تعمیرگاه ترمز مراجعه نمودم گفتند سیستم و ترمز چینی همینه چه بخواهی چه نخواهی حالا بیایید با خودرو ساز های خارجی مقایسه کنید که به خاطر یک عیب کوچک فراخوان می دهند و کلیه خودروها را با هزینه خودشان جمع آوری و تعمیر می کنند چرا در کشور ما اینقدر به مشتری و انسان اهمیت می دهند نمی دانم .
لطفا دستگاههای تصفیه آب را هم به آنها اضافه کنید، ما خریدیم و آب حاصله را دادیم آزمایش. نتیجه این بود که آب باید حتماَ کلرزنی شود چون میزان آلایندگی اش به شدت بالا بود!!!!! به هر دری هم زدیم گفتند هیچ ارگانی مسئول بررسی سلامت این دستگاهها نیست. حالا من در آرایشگاهها و منازل و خیلی جاهای دیگر می بینم که مردم از همه جا بیخبر به خیال خودشان آب پاک و بدون نیترات می خورند. تازه این دستگاهها ظاهرا کره ای است نه چینی!!! حالا چینی اش چه می کند با جان انسانها بماند. در ضمن من نتیجه آب آزمایشگاه را هم دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
دوستعزیز شما باید از نوع uvدار استفاده می کردی. در ضمن آب تهران بشدت کلر زنی می شود که علاوه بر کشتن همه میکروبها ، برای بدن هم مضر است. اما دستگاه تصفیه آب جلوی رسیدن بش از حد کلر به بدن را می گیرد
مگه کدوم يک از کالاهايي که از چين وارد کشور ميشه کيفيت داره که توقع داريد اين دستگاه حساس داراي کيفيت مطلوب باشه، کار چيني ها کپي سازي از روي اجناس مشابه خارجي است البته بنا به سفارش مشتري کار مي کنند، يعني اينک به شما مي گويند که چقدر مي خواهيد کالاي مورد نظرتان به نمونه واقعي نزديک باشه و يا به عبارت ديگر چقدر مي خواهيد هزينه کنيد.؟؟بعد بر مبناي سطح توقع و هزينه کردن مشتري کپي سازي را طيق درخواست مشتري انجام مي دهند، بله به همين سادگي، الته تجار ما هم مقصرند که به حداقلهاي بازار چين رضايت مي دهند و کلاَ دنبال کالاي چيني ارزانند.!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی