بازدید 7970

تقدیر شدید شیخ الازهر مصر از حسن نصرالله

شیخ الازهر مصر روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و رسانه ای از سید حسن نصرالله به شدت تقدیر کرد و گفت: اسلام به وجود مجاهدی بزرگ نظیر سید حسن نصرالله افتخار می کند، وی مجاهد مسلمانی است که درس های فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داد.
کد خبر: ۱۷۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶ 12 July 2011
شیخ الازهر مصر تاکید کرد که اسلام به وجود مجاهدی بزرگ نظیر سید حسن نصرالله افتخار می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و رسانه ای از سید حسن نصرالله به شدت تقدیر کرد و گفت: اسلام به وجود مجاهدی بزرگ نظیر سید حسن نصرالله افتخار می کند، وی مجاهد مسلمانی است که درس های فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داد.

وی افزود: مهم نیست که سید حسن نصرالله و یاران وفادارش در حزب الله چه مذهبی دارند، بلکه آنچه مهم است مسلمانان بودن آنان است.

احمد الطیب از فشار حسنی مبارک به وی برای تکفیر شیعیان خبر داد و تصریح کرد: حسنی مبارک بارها از من خواست تا با صدور فتوا به تکفیر شیعیان و خصوصا حزب الله لبنان بپردازم، ولی بنده به شدت با این امر مخالفت کردم.

شیخ الازهر ادامه داد: برخی از نزدیکان حسنی مبارک که از عوامل امنیتی نظام بودند به شدت به من فشار می آوردند تا در عقاید شیعیان تشکیک کنم و حتی به صورت غیرمستقیم مرا مورد تهدید قرار دادند، اما با توجه به اینکه از وجود اهداف سیاسی در پس این امر خبر داشتم از برآورده ساختن خواسته آنان پرهیز کردم.

وی با اشاره به سرنگونی نظام مبارک اظهار داشت: دین مبین اسلام با هرگونه تکفیر مخالف است و به طبع، تکفیر مسلمانان در اولویت این مخالفت ها قرار دارد. اکثر این فشارها در زمانی بود که من به عنوان مفتی مصر فعالیت می کردم، ولی هنگامی که به منصب شیخ الازهر رسیدم فشارها کاهش یافت تا اینکه انقلاب بوجود آمد و نظام مبارک به کلی از صحنه سیاسی محو شد.

احمد الطیب با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی نمی تواند شیعیان را خارج از اسلام سازد تاکید کرد: هیچ اختلافی که سبب خارج شدن شیعیان از دین مبین اسلام شود وجود ندارد و نزاع های بوجود آمده از اهداف سیاسی نشات می گیرد. نهایت اختلافی که میان شیعیان و اهل سنت است به مساله امامت بازمی گردد. ما معتقدیم که امامت و خلافت به عهده مردم قرار داده شده است و آنان می توانند به انتخاب خلیفه و امام بپردازند، در حالی که شیعیان بر این باورند که پیامبر اکرم (ع)، امام علی (ع) را به عنوان خلیفه و جانشین انتخاب کرده است.

شیخ الازهر مصر خاطر نشان ساخت: این اختلاف به حدی نیست که میان مسلمانان جدایی بیاندازد، ولی متاسفانه شاهد سوء‌ استفاده از این مساله برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان هستیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی