بازدید 8685
۹
امیدوار رضایی:

مسجد سلیمان سی سال رها شده بود

وزیر هم همواره وعده و وعید داده و همه قبول دارند که مردم مشکل دارند. وزرای گذشته نیز تنها وعده داده‌اند و کارهای زیادی انجام شده؛ اما نسبت به آنچه وظیفه داشته‌ایم و باید انجام می‌شده، عقبیم. این‌که از هفته‌ای دو ساعت آب به روزی دو سه ساعت آب رسیده، خوب است، ولی نسبت به دیگر شهرها بسیار عقب‌تر است.
کد خبر: ۱۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸ 12 July 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ رضایی گفت: مسجدسلیمان، شهری ویژه و منطقه‌ای ملی است و همه دارایی خود را برای کشور هزینه کرده و اکنون باید نگاهی ملی به آن داشت. چند سالی است که وضعیت بهتر شده و پروژه‌هایی در دست بهره‌برداری است.
 
دکتر امیدوار رضایی، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: شاید بیش از سی سال است که مسجد سلیمان نادیده گرفته و رها شده بود؛ در زمینه‌های بهداشت و درمان، راه، اشتغال، پروژه‌های پتروشیمی، کارخانه آلومینیوم و... که اگر زودتر عملیاتی شود، مشکل اصلی شهر که بیکاری است، حل می‌شود.

وی افزود: جابجایی شهر مطرح بود که طرح‌هایی در مجلس ششم و هفتم تصویب و کار آغاز شده است، اما سرعت چندانی نداشته و نیاز به توجه ویژه دارد که نزدیک پنج هزار واحد مسکونی باید جابه‌جا شود که در معرض خطر است.

رضایی اظهار داشت: این پرسش را از وزیر مسکن داشتیم؛ درست است که تهران مهم است. پیرامون تهران و اصفهان بیش از ده‌ها واحد می‌سازند، اما باید به جاهای دیگر هم رسید. اولویت در جایی است که مردم در خطر مرگ هستند. از خانه‌های مسجد سلیمان گاز سمی بیرون می‌زند و در خطر مرگ و بیماری هستند. این گله را از دولت و وزارت مسکن داشته‌ایم حتی از دولت‌های گذشته؛ بنابراین، عقل و شرع و قانون حکم می‌کند، باید به شهری که خود را فدای کشور کرده است و عوارض آن را تحمل می‌کند، رسیدگی کرد. مانند پدری است که همه دارایی خود را صرف فرزندان خود کرده و حال که فرزندانش بزرگ شده‌اند، آن را به حال خود رها کرده‌اند.

وی ادامه داد: هنر این نیست که در شهرهای برخوردار، پروژه‌های مسکن مهر بهره‌برداری شود، چرا که این با شعار دولتی که اصولگراست و شعارش عدالت دارد، تناقض دارد. عدالت در این است که از مکان‌های محروم‌تر شروع کنیم. بسیاری از افراد از مسجدسلیمان کوچ کرده‌ و در حاشیه شهرهای بزرگ به کارهای فرعی مشغول هستند و زندگی می‌کنند. این برای کسانی که شعار عدالت می‌دهند، دردناک است و باید پاسخگو باشیم.

رضایی اظهار داشت: وزیر هم همواره وعده و وعید داده و همه قبول دارند که مردم مشکل دارند. وزرای گذشته نیز تنها وعده داده‌اند و کارهای زیادی انجام شده؛ اما نسبت به آنچه وظیفه داشته‌ایم و باید انجام می‌شده، عقبیم. این‌که از هفته‌ای دو ساعت آب به روزی دو سه ساعت آب رسیده خوب است، اما نسبت به دیگر شهرها بسیار عقب‌تر است.

وی گفت: به تازگی بودجه فاضلاب در بودجه قرار گرفته که باید مطالعه و اجرا شود، ولی می بینیم شهری که این همه پیشینگی دارد، شبکه فاضلاب ندارد و بیمارستان شهر مربوط به هشتاد سال پیش، هنوز ساخته نشده است. البته ناگفته نماند که در بسیاری از مناطق از سوی رهبری، منابعی تخصیص داده و به روستاها کمک شده است، اما عمق کمبودها زیاد است و نگاه ویژه دولت را می‌طلبد، و باید به آن خارج از بودجه‌های عادی توجه و دست‌کم پروژه‌های نیمه‌کار تمام شود تا امید تازه‌ای در مردم پدید آید.

وقتی که یک بازنشسته مهم است، شهر 140 هزار نفری نیز باید اهمیت داشته باشد؛ نه این‌ که رها شود. شعار حکومت‌های گذشته، عدالت و رسیدگی به محرومان نبود، ولی شعار و اعتقاد ما بر این است که انقلابمان برای حمایت از محرومان و مستضعفین است و مسئولیت بیشتری داریم؛ بنابراین، مسجدسلیمان شهری است که پس از دزفول بیشترین موشک را در زمان جنگ خورده است.
انشاءالله دولت و مجلس توجه ویژه داشته باشند تا مشکلات به دولت یازدهم نرسد.

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
آقاي رضايي عزيز
لطفاً نگاهي هم به انديكا داشته باشيد مشكل شهريت آن همچنان به قوت خود باقي است. از نظر آب شرب با وجودي كه بين دو سد بزرگ واقع شده بشدت رنج مي برد و با وچودي كه در 40 كيلومتري لوله گاز انتقالي به اصفهان قرار دارد هنوز براي تامين سوخت بايد محيط زيست طبيعي را تخريب نمايد
و اين شهر با دو سد بزرگ شهيد عباسپور و مسجدسليمان در حومه هنوز به اين مملكت انرژي مي بخشد اما مملكت براي آن كار بسزائي انجام نداده است.
مسجد سلیمان نمونه خوبی برای ویلا باغ است
نه اب دارد نه ابادانی
نه گلبانگ مسلمانی
گاز از همه جای این شهر بیرون میزند و اب هم از راه دور تامین میشود انهم همانطور که در متن امده است روزی چند ساعت.
اگر سري به تاريخ بزنيم مي بينيم آنروز كه تهران هم راه آهن و فرودگاه نداشت مسجدسليمان داشت . باشگاه و سينما و ساير موارد ولي حالا چي ؟ همه مسئولين خصوصا آنهايي كه اهل اين ديدارند مسئولند و دين به گردن دارند . خصوصا برادران رضايي .. . يك مسئول ترك يا اصفهاني جنازه اش هم رانت براي شهرش دارد . و امتياز براي كوره دهاتشان مي گيرد . ولي ما چي روز به روز مسجد سليمان مثل خرمشهر و آبادان در حال نابودي است و جوانانش فراري اين شهر و آن شهر هستند . عدم امكانات و بيكاري همه را از شهر و ديار فراري كرده . آنزمان كه نه تهران مطرح بود نه هيج جاي ديگه اهواز و آبادان و مسجدسليمان تك بود و نفتشان را بردند و رسشان كشيدند و به خودشان نرسيدن فقط دوشيدند و دوشيدند و دوشيدند . كاري كه انگليس با ايران كرد شما با خوزستان كرديد . تابناك حالا تاييد نكن هر بار حقيقتي گفتم آنرا تاييد نكرديد اگر راست مي گي و مردي اينو بزار ببينند و ببينم چه جوابي دارند كه بدهند . جز توجيه
سخنان آقای رضایی کاملاً درست است ولی کو گوش شنوا؟ به رئیس جمهور بعنوان یک شهروند محروم مسجدسلیمانی پیشنهاد میدهم باتفاق کابینه اش و خانواده هایشان به مدت یک ماه به مسجدسلیمان بیایند و کار و زندگی کنند تا به عمق محرومیت این شهر پی ببرنند. و میتوانند از همین شهر مملکت را بوسیله ارتباطات اداره کنند. مگر رئیس جمهور شعارش خارج شدن وزارت خانه ها و شرکت ها از تهران نیست؟ بسم الله. بصورت آزمایشی یک ماه را خودش و کابینه اش تجربه کند و اگر خوب بود بصورت دائم سکنی گزینند. ضمناً پیشنهاد میگردد آقای دکتر رضایی نیز باتفاق خانواده اش بعنوان همدردی با مردم محروم حوزه انتخابیه اش این یک ماه را در این شهر سکنی گزیند و بیشتر با عمق محرومیت آن آشنا شود.
مسجد سلیمان نمونه کوچک ایران بدون نفت است
قابل توجه مسئولین محترم !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی