بازدید 2505

تحقق عمده اهداف قانون هدفمندي يارانه ها

در هفت ماه پرداخت 21 هزار و400 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوار ها پرداخت شده است که در دور اول 62 میلیون نفر و امسال 73 میلیون نفر یارنه دریافت کرده اند .
کد خبر: ۱۷۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹ 03 July 2011
سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: بخش عمده اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها محقق شده است ولی این به معنی توقف مدیریت اجرای این قانون نیست.
 
فرزین در نشست خبری با بیان اینکه سه تولید استراتژیک کشور یعنی فولاد ، سیمان و خودرو در مجموع مصرف39.3 درصد سوخت کارگاه های تولیدی را به خود اختصاص می دهند ، افزود:‌ از زمستان 89 نسبت به زمستان 88 تولید فولاد خام 15.5 درصد رشد داشته و نیز تولید انواع خودرو با رشد 3.53 درصدی ،‌ سیمان با رشد 11.9 درصدی و کلینکر با رشد 10،4 درصدی همراه بوده است.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چاپ پول برای پرداخت یارانه نقدی گفت: ما هیچ پولی چاپ نکرده‌ایم اما نکته‌ای که در جلسه گذشته کمیسیون ویژه طرح تحول بحث شد این است که پارسال قانون به دولت اجازه داد طبق ماده 13 تنخواهی پیش‌بینی و از آن تنخواه برای پرداخت یارانه نقدی استفاده شود و آنچه پارسال گذشته استفاده شد در چارچوب قانون بود.
 
 
سخنگوی طرح تحول اقتصادی افزود: هنوز این تنخواه تسویه نشده است و زمانی می شود این تنخواه را تسویه کرد که درآمدهایمان بیشتر از هزینه باشد .
 
فرزین گفت: در هفت ماه پرداخت 21 هزار و400 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوار ها پرداخت شده است که در دور اول 62 میلیون نفر و امسال 73 میلیون نفر یارنه دریافت کرده اند .
 
وی افزود: یارانه پرداختی به صنعت در سه ماه 1400 میلیارد تومان ، برای کشاورزی 200 میلیارد تومان ، برای حمل و نقل200 میلیارد تومان و برای شهرداری‌ها160 میلیارد تومان بوده است که در مجموع1960میلیارد تومان یارانه برای کمک به تولید پرداخت شد.
 
 سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اینکه در دور اول اجرای طرح یک ماه بنزین100 تومانی و 15 روز گازوئیل 16.5 تومانی به مردم داده شد گفت:تاکنون روزانه 12 میلیون لیتر سهمیه گازوئیل پرداخت شده است اما تحلیل ما این بود که سهمیه مازاد است و وزارت کشور گزارش داد از این رقم 11.8 میلیون لیتر استفاده شده است.
 
 وی گفت:‌ سهمیه‌های ویژه استانداری در اجرای قانون یارانه‌ها اینگونه است که در مجموع سهمیه دو هزار و 400 میلیارد تومانی برای بخش صنعت پرداخت شد و امسال تمرکز و اجرای بسته‌‌های حمایتی و جلوگیری از تاخیر در تامین فرایند مالی طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.
 
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در ادامه با تاکید بر اینکه یارانه نقدی کاهش پیدا نمی‌کند افزود: فرایند تامین مالی یارانه‌ها به این صورت است که دو تراز درآمدی و تراز نقدینگی وجود دارد که بعد از فرایند اصلاح قیمت این دو تراز با یکدیگر مساوی می‌شوند و ما با مشکل نبود تعادل در تراز درآمد و نقدینگی مواجهیم .
 
فرزین با اشاره به حمایت از جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی گفت: مالیات بر ارزش افزوده از این جایگاه‌ها قبلا از نرخ 300 تومان هر متر مکعب سی‌ان‌جی گرفته می‌شد اما مقرر شد این مالیات از 260 تومان تحویلی شرکت گاز گرفته شود تا میزان درآمد جایگاهداران از 40 تومان کاهش نیابد .
 
 وی افزود: همچنین هزینه برق جایگاه ها براساس دوره کم باری محاسبه خواهد شد .
 
 فرزین در پاسخ به پرسشی که آیا نسبت30 و 50 درصد یارانه حمایت به تولید و نقدی در قانون رعایت شده است گفت: در سه ماه پارسال در مجموع هشت هزار و 600 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوار و 1960 میلیارد تومان یارانه مستقیم به تولید پرداخت شد البته هنوز بخش کشاورزی همه 200 میلیارد تومان کمک به تولید را دریافت نکرده است.
 
وی گفت: پرداخت یارانه نقدی به خانوار در دو ساعت صورت می گیرد اما پرداخت یارانه تولید به انعقاد قرارداد با بانک عامل و سپس ارائه طرح توجیهی و تصویب آن در بانک و پرداخت تسهیلات نیاز دارد که آن هم زمان بر است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی