بازدید 7014
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

تشکل‌های دانشجویی باید فعال شوند

رویکرد دانشگاه‌ها و وزارت علوم در انزوا کشیدن تشکل‌های دانشجویی و ایجاد محرومیت‌ها برای برخی فعالان دانشجویی، متأسفانه باعث شده است تا نشاط سیاسی بر جو دانشگاه‌ها حاکم نشود.
کد خبر: ۱۷۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰ 29 June 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ چگونه می‌توان از دانشجویی که تنها مشغول تحصیل بوده و هیچ آگاهی نسبت به مسائل سیاسی ندارد، انتظار حراست از کیان انقلاب و کشور را داشت؟

غلامحسین مسعودی ریحانی با بیان این مطلب به خبرنگار ما، خاطرنشان کرد: هر چند اساس و وظیفه اولیه دانشگاه‌ها تولید علم است، رسالت مهم دیگری که دانشگاه‌ها بر عهده دارند، همان انسان‌سازی و تربیت نیروهای متخصص و آگاه است تا بتوانند از استقلال کشور دفاع کرده و فریب بیگانگان را نخورند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: رویکرد دانشگاه‌ها و وزارت علوم در انزوا کشیدن تشکل‌های دانشجویی و ایجاد محرومیت‌ها برای برخی فعالان دانشجویی، متأسفانه باعث شده است تا نشاط سیاسی بر جو دانشگاه‌ها حاکم نشود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پرورش بینش سیاسی دانشجویان گفت: دانشجویان امروز، مدیران آینده کشور هستند که باید بار مسئولیت اداره کشور از جمله مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی را بر عهده بگیرند؛ بنابراین، باید در دانشگاه‌ها محیطی را فراهم کرد تا در آن دانشجویان به تمرین مردمسالاری و مسئولیت‌پذیری بپردازند و این مسیر نخواهد شد، مگر این‌که تشکل‌های دانشجویی با سلایق سیاسی گوناگون و در چهارچوب قانون اساسی به فعالیت خود بپردازند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره به برخی افراط‌ها در بین تشکل‌های دانشجویی گفت: باید مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها به گونه ای فرهنگ‌سازی کنند تا دانشجویان در یک فضای عقلانی و به دور از هیجانات، خواسته‌‌های خویش را پیگیری کنند.

مسعودی با نامطلوب خواندن اقدامات فرهنگی انجام‌گرفته در دانشگاه‌ها گفت: اگر دانشجویی به مسائل سیاسی اشراف نداشته و تحلیل درستی از مسائل روزمره و کلان سیاسی کشور نداشته باشد، چگونه می‌توان راه درست را انتخاب کند؟ این دانشجو در آینده چگونه می‌تواند از تهدیدات بیگانگان خود را محفوظ بدارد و در دام آنها نیفتد؟

تازه ترین اخبار مجلس  شورای اسلامی را در  صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری