بازدید 2993
دلقپوش: علت اصلی معوقات و زد و بندهای غیرقانونی،‌ بانک‌ها هستند

وای به روزی که بگندد نمک

کد خبر: ۱۷۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰ 27 June 2011
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این که در طرح تحقیق و تفحص از بانک‌ها،‌ شیوع تبانی و زد و بندهای غیرقانونی در سیستم بانکی محرز شده است،‌ گفت: عملکرد برخی از بانک‌های که خود را جلوتر از قانون تصور می‌کنند در نظم اقتصادی کشور اختلال‌های اساسی ایجاد کرده است.

به گزارش خانه ملت، "فرهاد دلقپوش" افزود: پیگیری پرونده معوقات کلان بانکی نشان دهنده این است که خود بانک‌ها در بروز این مشکل مهم‌ترین نقش را داشته‌اند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ‌تصریح کرد: با اوج گیری پرداخت تسهیلات مربوط به بنگاه‌های زودبازده و وام‌های اشتغال که از سال‌ ۸۵ و ۸۶  آغاز شد، مبلغ‌های بسیار بالایی به صورت وام در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پرداخت وام‌های چند میلیونی و چندین میلیارد تومانی،‌ بدون دریافت وثیقه و تضمین کافی، ‌بسیاری از منابع مالی کشور را از چرخه و سیستم بانکی کشور خارج کرد.

دلقپوش تأکید کرد: خارج شدن رقمی افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور و عدم بازگشت آن به این سیستم،‌ ضربه سختی را به گردش مالی بانک‌ها و تأمین اعتبار بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور وارد آورده است.

وی اعلام کرد: در طرح تحقیق و تفحص از بانک‌ها که چندی پیش در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شد، متأسفانه مسائل نامطلوب بسیاری از وضعیت عملکرد بانک‌ها به دست آمد که شمار بیشتر آنها مربوط به تبانی‌ها و زد و بندهای غیرقانون و . . . بود.

به گفته این نماینده مردم در مجلس،‌ شیوع روابط ناسالم در سیستم‌های بانکی می‌تواند به یک‌باره اقتصاد کشور را فلج کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: بانک‌هایی که خود را جلوتر از قانون می‌پندارند، با برخی تصمیم‌های غیرقانونی در نظم بانکی و سیستم مالی و پولی کشور اخلال ایجاد کرده‌اند که با پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس،‌ با آنها برخورد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی